ПОВЕЌЕ

    Како Твитер прерасна од стартап во 2006, до мегафон за лидерите на светот?

    Време зa читање: 4 минути

    Во 2006 година, Твитер се роди од неуспехот на еден стартап во Сан Франциско наречен Одео. Компанијата се обидуваше да настапи како Интернет радио, но се покажа како неуспешен проект. Во 2005 година, стана јасно дека Одео не може да се натпреварува со iTunes на Apple. Тогаш, еден од инженерите, Џек Дорси, зборуваше за неговата идеја во суштина да им овозможи на корисниците да испратат текстуална порака до луѓе преку мрежа наречена Твитер.

    Границата од 140 карактери на Твитер првично беше инспирирана од должината на ограничувањата на СМС-пораките. Ова подоцна се прошири на 280 карактери. До март 2006 година, Дорси создаде работен прототип на платформата и го испрати својот прв твит во светот. Но компанијата стана популарна во 2007 година во Остин. Тогаш Твитер го зголеми бројот на дневни твитови од 20000 на 60000 твита. Истата година, Дорси беше официјално избран за извршен директор на Твитер, титула која не ја држеше многу долго. Тој беше многу млад, и не беше особено полиран како извршен директор.

    Подоцна, ко-основачот на Твитер, Еван Вилијамс, го презеде раководството. Потоа, во 2010 година, Дик Костоло, стана главен извршен директор на Твитер и 3 години подоцна, Костоло ја изведе компанијата јавно, да котира на берзата. Пазарната капитализација на Твитер беше над 32 милијарди долари. Дотогаш, Твитер порасна во компанија со повеќе од 2000 вработени и повеќе од 200 милиони активни корисници.

    Но, тој раст не траеше долго. Акциите на „Твитер“ се намалија, додека заработката во првиот квартал на компанијата рано се појави и го покажа најслабиот раст на приходите од своето иницијално појавување на берзата. Чувствувајќи го притисокот, Костоло донесе одлука да се повлече од функцијата извршен директор во јуни 2015 година. Него го наследи познато лице во компанијата. Дорси конечно беше вратен во 2015 година и во тој период тој навистина мораше да ја докаже својата вредност. Направи потег сличен на Стив Џобс и основаше друга компанија „Сквер.“ Истата година, Твитер стана мегафон за сите лидери на слободниот свет. За да се справи со светските лидери како претседателот Трамп, Твитер всушност воведе нова политика во октомври 2019 година во која е наведено она што е, и она што не е дозволено од овие корисници. 

    Твитер вели дека е поголема веројатноста да се отстрани твитот ако твитот промовира тероризам, насилство и самоубиство, или ако се користи во каква било незаконска активност или за манипулирање или мешање во избори. Но, во најголем дел, Твитер им дава многу на слобода на избраните функционери. Твитер тврди дека светските лидери, како што велат тие, имаат толку голема вредност што честопати е подобро да се тргне на страната на оставање на работите за доброто на вестите и колку е тоа важно за нивните избирачи. Но, неодамна, Твитер постави етикета на твитот на Трамп во која се вели дека твитот ги крши политиките на платформата. 

    Статистиките покажуваат дека 8 од 10 Американци не им веруваат на интернет компаниите и содржината на нивните платформи. Медиум кој беше обликуван за едноставно, невино споделување на мислите и сликите меѓу пријателите, постепено почна да се користи за политички говор. 

    Битно е да се напомене дека пристапот на Твитер за регулирање на политичкиот говор е малку построг од неговите ривали. Компании како „Унилевер“, „Кока-кола“, „Старбакс“ и други, престанаа со рекламирање на платформите за социјални медиуми, барајќи компании да направат повеќе за да престанат да шират омраза за да остварат профит.

    Способноста на Твитер да ги засилува пораките неверојатно брзо, исто така, ја направи корисна алатка за социјалните движења. Луѓето користат голем број на различни начини да се вклучат политички, на социјалните медиуми. Гледаме дека луѓето користат хаштагови. Тие, исто така, бараат други луѓе да преземат акција за ова прашање. И, исто така, гледаме луѓе кои користат социјални медиуми за да организираат митинзи и протести во нивната област. 

    Споредено со другите платформи за социјални медиуми како Фејсбук и Инстаграм, Твитер има значително пониска корисничка база. И додека акциите на Фејсбук пораснаа, тие го достигнаа својот врв веднаш по иницијалното котирање на берзата, и оттогаш остана на околу половина од таа вредност. Но, како ќе се одвива растот на акциите, растот на приходите и растот на корисничната база на Твитер, останува да видиме во остатокот на 2020.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично