ПОВЕЌЕ

    ТАНКЕРИТЕ СО РУСКА НАФТА ЗАГЛАВЕНИ КАЈ ТУРЦИЈА: Ограничувањето на цената на ЕУ за руската нафта направи хаос

    Време зa читање: 3 минути

    Ограничувањето на цената на руската нафта на Европската унија започна во понеделникот и тоа веќе предизвикува прекин на транспортот – танкери со нафта се трупаат покрај брегот на Турција, бидејќи Анкара бара документи за бродовите да бидат целосно осигурани, според Фајненшл Тајмс. Застојот доаѓа токму во моментот кога започна ограничувањето на цената на руската сурова нафта од 60 долари за барел.

    Со оглед на тоа што 90% од светското осигурување за превоз е обезбедено од група главно со седиште во Европа, целта е да се ограничат приходите од нафтата на Русија со ограничување на тоа колку покритие можат да обезбедат осигурениците – тоа е затоа што само оние бродови што превезуваат товар со цена под ограничувањето на ЕУ можат да пристапат Западно поморско осигурување.

    Но, турската влада инсистира на целосно осигурување на бродовите – што резултира со застој и сообраќаен метеж од 19 танкери за сурова нафта кои чекаат да ги преминат турските води, според ФТ, кој цитира бродски посредници, трговци со нафта и услуги за сателитско следење.

    Во известувањето објавено на 16 ноември, турската влада инсистира на документација за осигурување на превозот „под какви било околности“ – дури и кога бродовите ги прекршуваат санкциите „без разлика дали свесно и намерно или несвесно и ненамерно“, се вели во соопштението објавено во понеделникот од Гард, норвешки поморски осигурител кој покрива половина од глобалната трговска флота.

    Ваквите барања ги надминуваат општите информации кои обично се содржани во писмото за влез за бродовите, така што Меѓународната група на P&I клубови – давателите на заштита и обештетување што претставува група осигурителни превозници – оцени дека „не треба да издава такво писмо“ до бродовите.

    „Издавањето потврдно писмо под овие околности ќе го изложи Клубот на кршење на санкциите според законите на ЕУ, Обединетото Кралство и САД“, се вели во соопштението. Меѓународната група на P&I клубови преговара со турската влада.

    Овој ќор-сокак, пак, влијаеше на сообраќајот околу турскиот теснец Босфор и Дарданелите, бидејќи тие го поврзуваат извозот од руските пристаништа на Црното Море со глобалните пазари. Првиот брод што пристигна на локацијата чека од 29 ноември, објави ФТ.

    Турското Министерство за транспорт и инфраструктура не одговори веднаш на барањето на Инсајдер за коментар испратено надвор од редовното работно време.

    Москва, од своја страна, рече дека нема да ја продава својата сурова нафта под нивото од 60 долари за барел, а рускиот вицепремиер Александар Новак го нарече ограничувањето на цената „мешање“ што може да предизвика „дестабилизација, недостиг на енергетски ресурси и намалување на инвестиции“ на пазарот, јави ТАСС, државната новинска агенција. „Тоа може да се примени не само на нафтата, туку и на другите производи на пазарот, и не само на Русија, туку и на другите земји“, рече Новак во неделата.

    Фјучерсите на американската „West Texas Intermediate“ поскапеа за 0,8% на 77,55 долари за барел во понеделникот, додека меѓународните фјучерси на сурова нафта Брент беа за 0,8% повисоки на 83,36 долари за барел.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично