ПОВЕЌЕ

    МАЈКАТА НА ФЕЈСБУК ПОВТОРНО КАЗНЕТА: Ќе плати 390 милиони евра за кршење на ЕУ правилата за лични податоци

    Време зa читање: 5 минути

    За Мета оди од лошо кон полошо. Сè уште опоравувајќи се од падот на приходите, масовните отпуштања и скапиот пресврт кон метаверзумот, технолошкиот гигант сега се соочува со друга егзистенцијална закана – овој пат со својот модел на рекламирање со податоци, пишува Политико.

    Во одлуките во средата насочени кон нејзините платформи на Фејсбук и Инстаграм, Мета не само што е подготвена за казни во вкупна вредност од речиси 400 милиони евра, туку исто така мора – брзо – да најде нова правна основа за својата распространета насочена рекламна империја.

    Според водечкиот регулаторен орган на Мета во Ирска, Мета има три месеци да го легализира својот модел за таргетирање податоци, откако регулаторите на Европската унија открија дека сегашната правна основа за рекламирање што ја користат Фејсбук и Инстаграм е неважечка. Нарачките создаваат уште поголем притисок врз приливот на приходите на Мета – исто како што ЕУ го финализира новиот правилник што уште повеќе ги затегнува завртките за рекламирањето на Интернет.

    Одлуките произлегуваат од жалбите поднесени од австрискиот борец за заштита на приватноста Макс Шремс во пресрет на строгиот код за приватност на ЕУ, Општата регулатива за заштита на податоците, во 2018 година. Тие ја обвинија компанијата дека нема соодветна правна основа да обработи милиони податоци на Европејците.

    Одлуките го прекоруваат тврдењето на Мета дека може да ги прикачи податоците на корисниците како дел од договорот за да им обезбеди персонализирани реклами и да го остави технолошкиот гигант да гребе наоколу за друг правен пат за таргетирање на луѓето со рекламирање.

    ПАЗИ, ИНТЕРНЕТ

    Казните од 210 и 180 милиони евра за Фејсбук и Инстаграм, соодветно, исто така може да имаат последици многу подалеку од Мета. Многу интернет гиганти се борат со тоа како да одржуваат витални извори на таргетирани приходи од реклами без да се нарушат со законот. Платформата за споделување видео, TikTok, влезе во топла вода минатата година кога се обиде да се префрли од потпирање на согласноста на корисниците на правната основа за „легитимни интереси“ за таргетирање на реклами.

    Прашањето за многумина ќе биде дали Мета и другите мора да им дадат јасна опција на корисниците да отфрлат персонализирано рекламирање без да им го прекинат пристапот до нивните услуги. Кампањите како Шремс тврдат дека сегашното поставување на многу платформи ги принудува корисниците да прифатат реклами за да добијат пристап до услугите.

    Портпаролот на Мета рече дека компанијата е „разочарана“ од одлуките, но нагласи дека и се достапни други правни опции за обработка на податоците и дека не предвидува дека ќе мора да се потпре на согласноста на корисниците.

    Силно не се согласуваме со конечната одлука на DPC и веруваме дека целосно се усогласуваме со GDPR со тоа што се потпираме на Договорната неопходност за реклами за однесување со оглед на природата на нашите услуги“, рече портпаролот на Мета. „Како резултат, ќе поднесеме жалба на суштината на одлука“.

    Шремс ја поздрави одлуката и го оспори тврдењето на Мета дека не е неизбежно компанијата да има потреба од согласност за користење податоци за реклами. „Ова е огромен удар за профитот на Мета во ЕУ. Луѓето сега треба да бидат прашани дали сакаат нивните податоци да се користат за реклами или не“, рече тој. „Тие мора да имаат опција „да или не“ и можат да се предомислат во секое време. Одлуката, исто така, обезбедува рамноправни услови за игра со другите огласувачи кои исто така треба да добијат согласност за да се одлучат“.

    Освен што може да стави бомба под деловните модели на интернет гигантите, случаите открија длабоки пукнатини меѓу европските власти за заштита на податоците.

    Додека ирската Комисија за заштита на податоците првично го одобри менувањето на Мета од потпирање на согласноста на корисникот на правната основа на договорот во нацрт-одлуката во 2021 година, нејзиниот став беше отфрлен од европската групација за регулаторни податоци, Европскиот одбор за заштита на податоци (EDPB).

    УБОД ВО ОПАШКАТА

    Овој ќор-сокак не покажува знаци дека ќе биде разрешен. Во своето соопштение за печатот со кое ги објави одлуките во средата, ирската комисија за заштита на податоците рече дека ќе поднесе правна постапка до Судот на правдата на Европската унија за да ги поништи аспектите на насоките на EDPB за кои рече дека излегуваат надвор од опсегот на првичниот случај .

    ЕДПБ… му наложи на ДПЦ во суштина да се вклучи во многу отворена и шпекулативна истрага која ги вклучува сите операции за обработка на податоци на Фејсбук и Инстаграм. И ние велиме дека тоа е претерано од страна на EDPB“, изјави ирската комесарка за заштита на податоци Хелен Диксон во интервју за POLITICO во средата.

    „Не можеме да создадеме сценарио каде што едноставно немаме агенција во нашата сопствена улога како водечки надзорен орган, каде што имаш ентитет да си додели улога да ни кажува што да правиме и навистина како да го правиме тоа“, рече Диксон, чија канцеларија е водечки авторитет за огромното мнозинство технолошки гиганти кои имаат седиште на ЕУ во Даблин.

    ЕДПБ не одговори веднаш на барањата за коментар.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично