ПОВЕЌЕ

    Канада со закон ги обврза Фејсбук и Гугл да плаќаат за пренесените вести, Мета возврати со забрана за пристап до вестите на Фејсбук и Инстаграм за Канаѓаните

    Време зa читање: 4 минути

    Гигантот на социјалните медиуми Мета потврди дека ќе го прекине пристапот до вестите на своите сајтови на социјалните медиуми за сите канадски корисници пред да стапи на сила законот C-18, Законот за онлајн вести. Законот ќе ги принуди технолошките гиганти како Мета и Гугл да им плаќаат на вестите за објавување на нивното новинарство на нивните платформи.

    „Денеска потврдуваме дека достапноста на вестите ќе биде прекината на Фејсбук и Инстаграм за сите корисници во Канада пред да стапи на сила Законот за онлајн вести“, рече Мета во изјавата потоа.

    АВСТРАЛИСКО ИСКУСТВО

    Законот ги наведува правилата за принудување на платформите како Facebook и Google на Alphabet да преговараат за комерцијални зделки и да им плаќаат на издавачите на вести за нивната содржина, чекор сличен на револуционерниот закон донесен во Австралија во 2021 година.

    Сега, кога нацрт-законот доби кралска согласност, Одделот за канадско наследство ќе подготви прописи со кои ќе се прецизира примената на актот и ќе обезбеди насоки за негово спроведување. Треба да поминат шест месеци за да стапи на сила законот C-18. „Слободниот и независен печат е фундаментален за нашата демократија“, рече канадскиот министер за наследство Пабло Родригез во изјавата.

    Како одговор на најавата на Мета дека ќе ја забрани содржината на вести за канадските корисници, Родригез во друга изјава за медиумите рече дека Мета во моментов нема обврски според законот и дека федералната влада ќе се вклучи во „процес на регулација и имплементација“ по кралската согласност на предлог-законот C-18. „Ако владата не може да застане во одбрана на Канаѓаните против технолошките гиганти, кој ќе го стори тоа?“, изјави Родригез.

    Портпаролот на министерот рече дека неговата канцеларија имала состаноци со Фејсбук и Гугл оваа недела. „Очекуваме понатамошни дискусии со платформите“, рекоа тие.

    Мета прво се закани дека ќе го прекине пристапот до вестите за канадските корисници на Фејсбук и Инстаграм претходно овој месец, како одговор на претстојното усвојување на Законот Ц-18.

    Компанијата соопшти дека спроведува тестови за ставање крај на пристапот до вести за мал процент од Канаѓаните. Помеѓу еден и пет проценти од 24-те милиони Канаѓани кои користат Фејсбук или Инстаграм, се вели дека се погодени.

    Мета рече дека овој тест сè уште е во тек. „Промените кои влијаат на содржината на вестите инаку нема да влијаат на производите и услугите на Мета во Канада“, велат од компанијата.

    На 7 јуни, кратко време откако Мета објави дека ќе го спроведе овој тест на производот, премиерот Џастин Трудо рече дека тактиките на малтретирање нема да функционираат со неговата влада. „Фактот дека овие интернет гиганти попрво би го прекинале пристапот на Канаѓаните до локалните вести отколку да го платат нивниот фер дел е вистински проблем, а сега тие прибегнуваат кон тактики на малтретирање за да се обидат да го постигнат својот пат. Тоа нема да успее“, рече Трудо.

    Гугл, кој соопшти дека го разгледува истиот пристап како Мета за блокирање вести, во изјава за медиумите во четвртокот рече дека се обидува да „избегне исход што никој не го сака“.

    „На секој чекор од патот, предлагавме обмислени и прагматични решенија кои ќе ја подобрат сметката и ќе ни го исчистат патот да ги зголемиме нашите веќе значајни инвестиции во канадскиот екосистем за вести“, рече Google. „Досега, ниту една од нашите грижи не е решена. Предлог-законот C-18 ќе стане закон и останува неостварлив“.

    Компанијата соопшти дека „продолжува итно да бара да работи“ со владата за да се најде „пат напред“.

    „ЌЕ СЕ ВРАТАТ“

    C-18 требаше да доведе до „фер комерцијални зделки“. Наменет е да се реши „нерамнотежата“ помеѓу технолошките платформи и канадските новински публикации, овозможувајќи им да склучуваат „фер комерцијални зделки“ без потреба од владина интервенција, соопшти федералната влада.

    Според австралиската Комисија за конкуренција и потрошувачи, повеќе од 190 милиони долари веќе се исплатени на австралиските медиумски компании откако законот беше донесен минатата година. Големите победници беа наследените медиуми и поголемите медиуми.

    Технолошките компании жестоко се спротивставија на напорите на Австралија да ги натера да плаќаат за вести. Гугл се закани дека ќе го затвори пристапот до пребарувачот во таа земја доколку сметката се реализира според планираното. Компанијата на крајот попушти и склучи договори со голем број вести за да избегне обврзувачки процес на арбитража.

    Фејсбук ќе ги обнови австралиските страници за вести по постигнатиот договор за измена на предложениот закон Мета, позната како Фејсбук во тоа време, прекина привремено да ги блокира Австралијците да споделуваат вести на нејзините платформи. Австралиската влада и технолошката компанија завршија со договор и забраната за вести беше укината. „Фејсбук ја упати истата закана. Тие ја напуштија Австралија на една недела, а потоа се вратија“, изјави канадскиот министер Родригез.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично