ПОВЕЌЕ

    ФАНТАСТИЧНИ 1,65 ТРИЛИОНИ ДОЛАРИ ДОЛГ: На градовите во Кина им снемува пари за трошоците од нула-ковид политиката

    Време зa читање: 7 минути

    Протестите оваа недела низ Кина покажуваат колку непопуларна стана политиката на Пекинг за нулта ковид. Сега, дури и кога земјата сигнализира дека може да ги олабави контролите на пандемијата, се соочува со друг предизвик: локалните власти задолжени за спроведување масовно тестирање и спроведување на карантин немаат готовина и би можеле да бидат принудени да ги намалат аглите или да ги намалат другите витални услуги, пишува Си-Ен-Ен.

    Политиката за нулта-ковид ја сочува Кина од рецесија во 2020 година. Но, по речиси три години, сметките се зголемуваат, ставајќи извонреден финансиски притисок врз општинските власти низ најнаселената нација во светот. Доколку опстојат заклучувањата и масовното тестирање, „ризиците за финансиската стабилност ќе се зголемат“, изјави за Си-Ен-Ен Бизнис Џорџ Магнус, соработник во Центарот за Кина на Универзитетот во Оксфорд. „Локалните самоуправи се под огромен притисок од трошоците за одржување на нула-ковид, а ние веќе можеме да го видиме тоа во одржливоста на долгот на неколку ентитети и во случаи кога јавните услуги се намалуваат, локални средства или услуги се продаваат итн. .“

    Локалните власти, чии приходи во голема мера зависат од продажба на земјиште, се поранливи од централната власт. Тие потрошиле 11,8 трилиони јуани (1,65 трилиони долари) повеќе отколку што собрале приходи во периодот од јануари до октомври, задолжувајќи многу за да го сторат тоа, според податоците на кинеското Министерство за финансии.

    Зголемениот државен долг претставува директна закана за економското здравје на Кина. Тоа не само што го зголемува ризикот општините да не ги платат своите долгови, туку и ја намалува способноста на владата да го поттикне растот, да го стабилизира вработувањето и да ги прошири јавните услуги.

    Речиси три години, локалните самоуправи го носеа товарот од спроведувањето на пандемиските контроли. Тие мораа да плаќаат за редовно масовно тестирање, задолжителен карантински престој и други услуги за време на честите заклучувања, што резултираше со зголемени расходи дури и кога приходот стагнира.

    Но, тие се соочуваат со недостиг на приходи во однос на нивните потреби за трошење. Тие сочинуваат половина од приходите на општата влада, но сочинуваат над 85% од општите владини расходи, според аналитичарите.

    DBRS Morningstar, глобална агенција за кредитен рејтинг со седиште во Торонто, претходно овој месец рече дека високите дефицити на локалните самоуправи се клучна грижа, вклучително и таканаречениот „скриен долг“ од специјалните алатки за финансирање наменети на прво место да го зголемат финансирањето на регионалните влади. .

    Дел од овој долг никогаш официјално не се признава на државните биланси. „Повисоките дефицити и понискиот номинален раст на БДП се очекува да резултираат со пораст на долгот на општата влада на Кина на 50,6% од БДП во 2022 година“, што е значително повисоко од 38,1% во 2019 година пред пандемијата, велат тие. Тоа сепак би било релативно ниско според светските стандарди. Но, тоа би претставувало историски врв за Кина.

    Слабата фискална позиција на локалните самоуправи ја попречува вкупната финансиска состојба на земјата. Широкиот фискален дефицит на Кина, кој ги спојува дефицитите и на централната и на локалната власт, достигна 6,66 трилиони јуани (944 милијарди долари) во првите десет месеци од 2022 година, што е речиси тројно зголемување од пред една година, според пресметките на CNN Business врз основа на податоците од Министерството. на финансии.

    Жао Веи, главен економист во шангајската Sinolink Securities, проценува дека широкиот фискален дефицит би можел да надмине 10 трилиони јуани (1,4 милијарди долари) во 2022 година, најширокиот во историјата.

    ЗАДОЛЖЕНА ЛОКАЛНА САМОУПРАВА

    Зошто локалните власти се во оваа лоша состојба? Во претходните години, нивните трошења беа финансирани од продажба на земјиште, што вообичаено претставуваше повеќе од 40% од нивниот вкупен приход. Но, падот на пазарот на домување го намали тоа финансирање. За првите десет месеци од 2022 година, продажбата на земјиште опадна за 26% во однос на претходната година и е на пат за првиот пад во последните седум години поради падот на побарувачката од програмерите кои се потресуваат од колапс во продажбата на домови.

    Финансиите на локалната самоуправа, исто така, се протегаат поради наглото намалување на приходите бидејќи слабиот економски раст и огромните даночни олеснувања за бизнисите го намалуваат приходот. Повеќе од 3,7 трилиони јуани (524 милијарди долари) даночни олеснувања се дадени оваа година на бизнисите погодени од пандемијата. Во меѓувреме, кинеската економија порасна само за 3% во првите три квартали од оваа година.

    Во исто време, трошоците поврзани со тестирањето за Ковид се огромни. Трошоците за здравствена заштита поврзани со ковид скокнаа за 13 отсто и достигнаа 1,75 билиони јуани (245 милијарди долари) во првите десет месеци од 2022 година, што е најголем пораст меѓу сите видови државни трошоци, покажаа официјалните податоци.

    Од почетокот на пандемијата до април 2022 година, според владата, во Кина се спроведени 11,5 милијарди тестови. Но, вистинската бројка може да биде многу поголема.

    КОЈ ЌЕ ПЛАТИ?

    Очајни за готовина, многу градови низ земјата, вклучително и оние во провинциите Сечуан и Гансу, побараа од жителите сами да платат за тестирање, иако сè уште е потребен доказ за негативен тест за Ковид за да се влезе во јавни места или транспорт. „Кина тоне се подлабоко во морето „кој ќе плати?“, рече Магнус. „Некако, секторот на локалната самоуправа ќе мора да се справи, можеби лошо, но доколку Пекинг не ги стави на располагање парите, вака ќе биде“.

    Недостигот на пари веќе поттикна некои локални власти да ги одложат или суспендираат плаќањата на давателите на тестирање ковид. Во првите девет месеци од оваа година, 15 од најголемите наведени даватели на тестирање вируси во Кина пријавија комбинирани 44 милијарди јуани (6,15 милијарди долари) побарувања или неплатени сметки, што е за 71% повеќе од пред една година, според податоците собрани од единица China Finance Online, давател на услуги за финансиски информации.

    Некои лаборатории дури ги суспендираа услугите. Претходно овој месец, лабораторија за тестирање ковид во централната провинција Хенан рече дека мора да го прекине тестирањето бидејќи локалните власти не платиле никакви сметки од јануари 2021 година.

    КРАЈ НА НУЛА КОВИД ПОЛИТИКАТА?

    И покрај зголемените стапки на инфекција, постојат знаци дека некои градови сега ги олеснуваат ограничувањата за Ковид по серијата протести низ целата земја во текот на изминатата недела. Јужниот град Гуангжу во средата објави дека ќе ги укине мерките за заклучување во клучните области, откако луѓето се судрија со полициските демонстрации против премногу рестриктивните ограничувања. Југозападниот град Чонгкинг, исто така, ги олесни ограничувањата на Ковид истиот ден.

    Вицепремиерот Сун Чунлан, кој е одговорен за прашањата за јавното здравје, во средата рече дека Кина е во „нова фаза“ во борбата против Ковид 19.

    Земјата можеби е сè уште далеку од целосно завршување на својата политика за нулта ковид. Стапките на вакцинација кај постарите лица и капацитетот на болниците треба да се подобрат, според Sun.

    Иако огромните трошоци поврзани со нулта-ковид не се финансиски одржливи, политиката веројатно ќе продолжи се додека протестите останат изолирани и спорадични, рече Крег Синглтон, виш соработник во Фондацијата за одбрана на демократии, тинк-тенк со седиште во Вашингтон. додавајќи дека локалните власти сè уште може да се потпрат на ограничувањата за ковид за да го ограничат секој пораст на случаи. „Политиката е најмоќна“, рече Енди Кси, независен човек. „Локалните власти мора да најдат пари за „нула-ковид“. Тие можат да ги намалат трошоците на друго место. Во спротивно тие ќе бидат отпуштени“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично