ПОВЕЌЕ

    ЕВТИНИ, ЕКСПЕДИТИВНИ, ЕКОНОМИЧНИ: Кина ги надмина конкурентите и стана водечки светски извозник на автомобили за 2023

    Време зa читање: 4 минути

    Кина извезла 4,91 милиони возила во 2023 година, што ја прави најголемиот светски извозник на автомобили, изјави во петокот официјален претставник на Министерството за индустрија и информатичка технологија.

    Извозот на автомобили достигна ново ниво, а новите енергетски возила (NEVs) произведени во Кина обезбедија различни избори за глобалните потрошувачи, рече заменик министерот Ксин Гуобин на прес-конференција, додавајќи дека извозот на автомобили во земјата пораснал за 57,9 отсто на годишно ниво. минатата година, при што извозот на NEV се зголеми за 77,6 отсто на годишно ниво на 1,2 милиони единици.

    Кинеската автомобилска индустрија постави нов рекорд во 2023 година, при што производството и продажбата за прв пат надминаа 30 милиони единици, според податоците објавени од Кинеската асоцијација на производители на автомобили (CAAM).

    Во 2022 година, Кина стана вториот најголем извозник на автомобили во светот. Индустријата продолжува да покажува силен раст во 2023 година. Со проширување на глобалниот дофат, кинеските автомобили сега се извезуваат во над 200 земји и региони.

    Покрај тоа, порастот на популарноста на NEV на прекуокеанските пазари е широко забележан бидејќи кинескиот извоз на автомобили достигна рекордно високо ниво во 2023 година .Најдобрите три странски пазари за кинеските електрични возила се Белгија, Тајланд и Обединетото Кралство.

    Продажбата на возила произведени во Кина се зголемува со забележителни стапки во Азија, Европа и други земји надвор од тие континенти. Кина неодамна објави извоз на повеќе од 5 милиони возила во 2023 година, со што ја надмина Јапонија и стана првата земја за извоз на автомобили во светот.

    ОД ШЕСТО ДО ПРВО МЕСТО ВО СВЕТОТ ЗА ТРИ ГОДИНИ

    Тој обем од добро етаблирани, владини компании како SAIC и Dongfeng, како и новите играчи како BYD, Nio и други, ја катапултираше Кина од шестото рангирање на првото место од 2020 година. Тоа доаѓа во услови на пад на извозот на возила во САД компании како Џенерал Моторс
    ги намалија меѓународните операции. Извозот на автомобили во САД во 2022 година, најновите достапни податоци, е намален за 25% од својот врв во 2016 година, според Бирото за економски анализи на САД.

    Америка – четврта на глобално ниво по извоз на возила пред 2020 година – беше рангирана на шестото место во светот минатата година, паѓајќи зад Мексико, Јужна Кореја и Германија, според глобалната консултантска фирма AlixPartners.

    Во 2023 година, 1,2 милиони НЕВ извезени од Кина сочинуваа над 24 отсто од вкупниот извоз на автомобили на земјата минатата година, според кинеската Асоцијација на автомобилски производители CAAM. Кинеската автомобилска компанија BYD, исто така, стана водечки светски продавач на чисто електрични возила во четвртиот квартал од 2023 година.

    Според CAAM, Кина се очекува да извезе 5,5 милиони НЕВ во 2024 година.

    Освен самиот обем на извозот, кинеските производители на автомобили поставија нов стандард за производство на возила и цени. Тие издаваат нови модели во рекордни времиња, а многумина произведуваат ЕВ ефикасно и профитабилно – нешто што тешко успеваат да го следат светските производители на автомобили, вклучувајќи ги американските GM и Ford Motor.

    Автомобилски експерти укажаа на BYD Co. како одличен пример за подемот на кинеските производители на автомобили. Компанијата, поддржана од владата во Пекинг, минатата година го надмина Tesla
    и стана најголемиот продавач на ЕВ во светот.

    Извршниот директор на Tesla, Илон Маск, чија компанија управува со голема фабрика во Кина, изјави дека кинеските производители на автомобили се најголеми конкуренти за неговата компанија со седиште во Тексас.

    „Има многу луѓе кои се таму и мислат дека првите 10 автомобилски компании ќе бидат Тесла, а по неа девет кинески автомобилски компании. Мислам дека можеби не грешат“, рече Маск на конференцијата „Дилбук“ на Њујорк Тајмс во ноември.

    „Родиум груп“ проценува дека BYD добила околу 4,3 милијарди долари државна поддршка помеѓу 2015 и 2020 година, според Економист. Пекинг, исто така, понуди субвенции за да ги поттикне купувачите на електрични автомобили.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично