ПОВЕЌЕ

    Германската федерална канцеларија за картели иницира нова постапка против Apple

    Време зa читање: 4 минути

     

    Германската федерална канцеларија за картели покрена постапка против Apple со цел да ги испита неговите прописи за следење и рамка за транспарентност за следење апликации, сомневајќи се дека американскиот гигант можеби дава повластен третман на сопствените понуди.

    Ова е веќе втора постапка што органот ја покрена против Apple според обновениот германски антимонополски закон. Само минатиот јуни, таа презеде акција против Apple поради можната доминантна позиција на корпорацијата на пазарот.

    Корпорација како Apple, која може еднострано да ги постави правилата во својот екосистем и особено во App Store, сепак треба да ги дизајнира на начин што е во согласност со конкуренцијата“, Андреас Мунд, претседател на германската федерална канцеларија за картели ( BKartA), се вели во соопштението за печатот од 14 јуни.

    Постојат разумни сомнежи за ова доколку Apple постави правила за трети страни, но овие правила не треба да се однесуваат на самиот Apple“, рече тој.

    Како резултат на тоа, според обвинението, Apple би можел да даде повластен третман на сопствените понуди, создавајќи конкурентна неповолна положба за ривалите.

    Основа на постапката

    Новопокренатата постапка се заснова на германскиот закон за конкуренција, кој беше изменет во јануари 2021 година и веќе е применет за сите големи американски дигитални групи откако стапи на сила.

    Се заснова на новите овластувања дадени на BKartA како дел од зајакната контрола на злоупотребата врз големите технолошки претпријатија. Делот 19а од Законот против ограничувања на конкуренцијата (GWB) често се смета за централен дел на амандманот.

    Новата одредба му дозволува на BKartA да интервенира порано и поефективно, особено против однесувањето на големите технолошки компании. Во постапка во две фази, органот може соодветно да забрани практики што ја загрозуваат конкуренцијата. Ова е случај во случаи кога е утврде но преовладувачко меѓупазарно значење.

    Обвинувања против Apple

    Во април 2021 година, Apple воведе Транспарентност за следење на апликации, рамка за апликации од трети страни со неколку надградби. Ова значи дека следењето на корисниците од апликации од трети страни подлежи на одредени услови.

    Следењето често се користи за прикажување персонализирано рекламирање или за собирање и повторна употреба на кориснички податоци. Според Федералната канцеларија за картели, ова е често важно за провајдерите на апликации од трети страни кои нудат бесплатни апликации и се потпираат на рекламирање.

    Ги поздравуваме бизнис моделите кои што се пријателски настроени за податоците,и кои им даваат избор на корисниците за тоа како се користат нивните податоци.

    Сепак, според спецификациите на Apple, потребно е корисниците да дадат дополнителна согласност за користење на нивните податоци кога првпат отвораат апликација од трета страна.

    Ова значи дополнителен pop-up на согласноста што е веќе потребна. Во моментов, Apple не подлежи на дополнителни мерки од Рамката за транспарентност за следење на апликации, се наведува во соопштението за печатот.

    Понатаму, идентификаторот обезбеден од Apple за уреди, “Identifier for Advertisers,” спаѓа во мерките како следење. „Спротивно на тоа, се чини дека овие регулативи не влијаат на Apple во неговата употреба и комбинацијата на кориснички податоци во неговиот сопствен екосистем“, велат од BKartA.

    Поборник за приватност?

    Во последниве години, Apple се прикажуваше себеси како шампион во приватноста, многу на штета на другите технолошки компании кои се потпираат на приходите од собирањето лични податоци.

    Нејзината карактеристика за приватност сега е во центарот на вниманието, Транспарентност за следење на апликации (ATT), ја илустрира тешката интеракција помеѓу заштитата на податоците и конкуренцијата. „Притискањето за приватност“ на Apple, сепак, претходно беше поддржано од францускиот орган за заштита на податоци, CNIL.

    Apple се спротивставува на тврдењето дека нејзината шема за транспарентност и дава на компанијата неправедна предност. На крајот на април 2022 година, компанијата објави студија за влијанието на Рамката за транспарентност за следење на апликации.

    Заклучи дека е малку веројатно дека Apple добил некоја значајна финансиска предност откако е воведена функцијата за приватност и таквите тврдења ги нарече „шпекулативни“.

    Дополнително, портпаролот на Apple изјави за EURACTIV, спротивно на коментарите на Канцеларијата на картел, дека правилата ќе важат за сите програмери, вклучително и Apple.

    Ќе продолжиме да работиме конструктивно со Канцеларијата за картели за да ги разјасниме сите прашања и да разговараме за тоа како нашиот пристап промовира конкуренција и избор додека ја штити приватноста и безбедноста на корисниците“, рече портпаролот.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично