ПОВЕЌЕ

    ВО АРАПСКИОТ СВЕТ СЕ ПОСИЛНИ ПОВИЦИ ЗА БОЈКОТ на западни брендови поради поддршката за Израел против Газа

    Време зa читање: 6 минути

    Среде неодамнешната вечер во Каиро, работник чистеше масите во празен ресторан на Мекдоналдс. Ограноците на други западни синџири за брза храна во главниот град на Египет, исто така, се појавија напуштени.
    Сите беа погодени од кампања за бојкот поради израелската воена офанзива во Појасот Газа по смртоносниот напад на Хамас во јужен Израел на 7 октомври, се вели во сторијата на Ројтерс.

    Западните брендови го чувствуваат влијанието во Египет и Јордан, а има знаци дека кампањата се шири и во некои други арапски земји, вклучувајќи ги Кувајт и Мароко. Некои од компаниите кон кои е насочена кампањата се смета дека зазеле про-израелски позиции, а некои наводно имаат финансиски врски со Израел или инвестиции таму.

    Како што започна да се шири кампањата, повиците за бојкот што се шират на социјалните мрежи се проширија на листа на десетици компании и производи, што ги поттикна купувачите да се префрлат на локални алтернативи. Во Египет, каде што има мали шанси луѓето да излезат на улица поради безбедносните ограничувања, некои сметаат дека бојкотот е најдобар или единствен начин да се слушне нивниот глас.

    „Чувствувам дека дури и да знам дека ова нема да има огромно влијание врз војната, тогаш ова е најмалку што можеме да направиме како граѓани од различни нации за да не се чувствуваме како рацете да ни се покриени со крв“, вели 31- годишниот жител на Каиро Рехам Хамед, кој ги бојкотира американските синџири за брза храна и некои производи за чистење.

    Во Јордан, жителите кои поддржуваат бојкот понекогаш влегуваат во филијалите на Мекдоналдс и Старбакс за да ги охрабрат оскудните клиенти да го однесат својот бизнис на друго место. Се појавија видеа на кои изгледа како израелски војници перат алишта со познати марки детергенти кои гледачите се повикани да ги бојкотираат.

    „Никој не ги купува овие производи“, рече Ахмад ал-Заро, касиер во голем супермаркет во главниот град Аман каде што клиентите наместо тоа избираа локални брендови.

    Во Кувајт Сити во вторникот вечерта, обиколката на седум филијали на Старбакс, Мекдоналдс и КФЦ ги најде речиси празни. Работник во еден Старбакс, кој одби да биде идентификуван, рече дека и други американски брендови биле погодени.

    Во Рабат, главниот град на Мароко, работник во филијалата на Старбакс рече дека бројот на клиенти значително се намалил оваа недела. Работникот и компанијата не дадоа бројки.

    Корпацијата Мекдоналдс во изјава минатиот месец рече дека е „запрепастен“ од дезинформациите во врска со нејзината позиција за конфликтот и дека нејзините врати се отворени за сите. Нејзината египетска франшиза ја нагласи нејзината египетска сопственост и вети 20 милиони египетски фунти (650.000 американски долари) како помош за Газа.

    Старбакс не одговори на барањето за коментар за кампањата. Во соопштението на својата веб-страница ажурирано во октомври, таа рече дека е неполитичка организација и ги отфрли гласините дека дала поддршка на израелската влада или армија.
    Другите западни компании не одговорија веднаш на барањата на Ројтерс за коментар.

    НЕВИДЕНА РЕАКЦИЈА

    Кампањите за бојкот се проширија во земјите каде што пропалестинските чувства традиционално се силни. Египет и Јордан склучија мир со Израел пред неколку децении, но тие договори не доведоа до популарно зближување.

    Протестите, исто така, го одразуваат гневот поради израелската воена операција која е подеструктивна од претходните офанзиви, предизвикувајќи хуманитарна криза и убивајќи 13.300 цивили, според властите во Газа, управувана од Хамас.

    Израел соопшти дека околу 1.200 луѓе биле убиени во нападот на Хамас на 7 октомври, а околу 240 биле земени како заложници.

    Претходните кампањи за бојкот во Египет, најнаселената нација во арапскиот свет, имаа помало влијание, вклучително и оние за кои се залага движењето Бојкотирам, распуштање, санкции (БДС) предводено од Палестинците.

    Размерите на агресијата врз Појасот Газа се без преседан. Затоа, реакцијата, без разлика дали е на арапската улица или дури и на меѓународно ниво, е без преседан“, рече Хосам Махмуд, член на БДС Египет.

    Некои активисти го издвоија Старбакс за тужба на својот синдикат на работници поради објава за конфликтот Израел-Хамас и Мекдоналдс откако израелската франшиза соопшти дека дава бесплатни оброци на израелскиот воен персонал.

    Вработен во корпоративните канцеларии на Мекдоналдс во Египет, кој побара да остане анонимен, рече дека продажбата на египетската франшиза во октомври и ноември паднала за најмалку 70 отсто во споредба со истите месеци минатата година.

    „Во овој период се бориме сами да ги покриеме нашите трошоци“, рече вработената. Ројтерс не беше веднаш во можност да ги потврди бројките што ги дал вработениот.

    НА УДАР СТАРБАКС, МЕКДОНАЛДС, КФЦ…

    Самех Ел Садат, египетски политичар и ко-основач на ТБС Холдинг, снабдувач на Старбакс и Мекдоналдс, рече дека забележал пад или забавување од околу 50 отсто на побарувачката од неговите клиенти.

    И покрај напорите на таргетираните брендови да се одбранат и да го задржат бизнисот со специјални понуди, кампањите за бојкот продолжија да зафаќаат, во некои случаи и надвор од арапскиот свет.

    Во Малезија со мнозинско муслиманско население, работник во Мекдоналдс во Путрајаја, административната престолнина на Малезија, рече дека филијалата има околу 20 проценти помалку клиенти, бројка што Ројтерс не можеше веднаш да ја потврди.

    Апликацијата Grab, исто така, се соочи со повици за бојкот во Малезија, откако сопругата на главниот извршен директор рече дека таа „целосно се заљубила“ во Израел за време на посетите таму.

    Таа подоцна рече дека објавите биле извадени од контекст. Малезиските ограноци на Граб и Мекдоналдс рекоа по повиците за бојкот дека ќе донираат помош за Палестинците.

    Претходно овој месец, турскиот парламент ги отстрани производите на Coca-Cola и Nestle од своите ресторани, при што парламентарниот извор цитираше „јавен негодување“ против брендовите, иако ниту една голема турска компанија или државна агенција не ги прекина врските со Израел.

    Дури и таму каде што бојкотите имаат пошироко следбеник, некои луѓе се скептични дека можат да имаат голем ефект. „Ако навистина сакаме да ги бојкотираме и поддржиме овие луѓе (Палестинците), земаме оружје и се бориме со нив… Во спротивно, не“, рече сопственикот на киоскот во Каиро, Исам Абу Шалаби.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично