ПОВЕЌЕ

    КАДЕ ЌЕ ГО КУПУВА ЕВРОПА ДИЗЕЛОТ откако стапи на сила забраната за увоз на рускиот енергенс?

    Време зa читање: 6 минути

    Европа во неделата воведе забрана за руско дизел гориво и други рафинирани нафтени производи, намалувајќи ја енергетската зависност од Москва и настојувајќи дополнително да ја намали заработката на фосилните горива на Кремљ како казна за инвазијата на Украина.

    Забраната доаѓа заедно со ограничувањето на цената договорено од Групата седум. Целта е да се дозволи рускиот дизел да продолжи да тече во земји како Кина и Индија и да се избегне ненадеен пораст на цените што ќе им наштети на потрошувачите ширум светот, а истовремено ќе го намали профитот од буџетот и војната на Москва.

    Дизелот е клучен за економијата бидејќи се користи за напојување на автомобили, камиони што превезуваат стоки, земјоделска опрема и фабрички машини. Цените на дизелот се покачени поради закрепнувањето на побарувачката по пандемијата на Ковид-19 и ограничувањата на капацитетот за рафинирање, што придонесува за инфлација за други стоки ширум светот.

    Новите санкции создаваат несигурност за цените бидејќи 27-члената Европска унија наоѓа нови залихи на дизел од САД, Блискиот Исток и Индија за да ги замени оние од Русија, која во еден момент испорача 10% од вкупните потреби за дизел во Европа. Тоа се подолги патувања отколку од руските пристаништа, што ги протега достапните танкери.

    Цените, исто така, би можеле да се зголемат со заживување на побарувачката од Кина, бидејќи економијата закрепнува по завршувањето на драконските ограничувања Ковид-19.

    Ограничувањето на цената од 100 долари за барел за дизел, авионско гориво и бензин треба да се примени со забрана на услугите за осигурување и испорака да ракуваат со дизелот со цена над лимитот. Повеќето од тие компании се лоцирани во западните земји. Тоа следи по ограничувањето од 60 долари за барел на руската сурова нафта што стапи на сила во декември и треба да функционира на ист начин. И капачињата за дизелот и маслото може да се затегнат подоцна.

    Откако ќе ги поставиме овие ценовни ограничувања, можеме да ја притиснеме руската цена и да ги негираме, да му ускратиме на Путин пари за неговата војна без скок на цените што ќе им наштети на западните економии и економиите во развој“, рече Томас О’Донел глобален соработник во Центарот Вилсон со седиште во Вашингтон.

    Ограничувањето на цената на дизелот нема веднаш да загризе затоа што беше поставено околу тоа за што се тргува рускиот дизел. Главниот проблем на Русија сега ќе биде наоѓање нови клиенти, а не избегнување на плафонот на цените. Сепак, ограничувањето има за цел да ги спречи руските придобивки од какви било ненадејни скокови на цените на рафинираните нафтени производи.

    Аналитичарите велат дека првично може да има пораст на цените бидејќи пазарите ги средуваат промените. Но, тие велат дека ембаргото не треба да предизвика скок на цените ако капата работи како што е предвидено и рускиот дизел продолжи да тече во други земји.

    Дизел горивото на пумпите е стабилно од почетокот на декември, чини 1,80 евра за литар од 30 јануари, според неделниот извештај за пазарот на нафта објавен од извршната комисија на Европската унија. Цените на пумпите во Германија, најголемата економија во ЕУ, паднаа за 2,6 центи на 1,83 евра за литар од 31 јануари.

    Забраната предвидува 55-дневен грејс-период за дизелот натоварен на танкери пред недела, чекор кој има за цел да се избегне раздвиженоста на пазарите. Претставниците на Европската унија велат дека увозниците имале време да се прилагодат откако беше објавена забраната во јуни.

    Русија заработи повеќе од 2 милијарди долари од продажбата на дизел во Европа само во декември, бидејќи се чини дека увозниците се снабдија со дополнителни набавки пред забраната.

    ДИЗЕЛОТ ОД БЛИСКИОТ ИСТОК И САД- НЕ СЕ ДОВОЛНИ ЗА ЕВРОПА

    Европа го зголеми увозот на горива од Блискиот Исток и САД како подготовка за забраната на ЕУ за увоз по морски пат на руски рафинирани нафтени деривати. Само пред забраната, Европа сè уште беше најголемиот купувач на руски дизел и ќе мора значително да го зголеми увозот од неруски добавувачи откако ембаргото ќе започне во неделата. Сепак, Блискиот Исток – и покрај тоа што го додаде планираниот рафинерски капацитет во последниве години – можеби нема да може да ја задоволи побарувачката на Европа поради доцнењето во пуштањето во употреба на некои нови рафинерии.

    Со забраната за увоз на руски рафинирани нафтени производи преку море ЕУ од 5 фебруари треба да замени околу 1 милион барели дневно (bpd) увоз на руски гориво, вклучувајќи 600.000 bpd-650.000 bpd дизел.

    Во декември, на пример, извозот на дизел од Русија се искачи на повеќегодишното високо ниво од 1,2 милиони барели дневно, од кои 720.000 барели дневно беа наменети за ЕУ, според проценките во најновиот извештај за пазарот на нафта на Меѓународната агенција за енергија (ИЕА).

    По 5 февруари, пазарите на дизел и производите на глобално ниво ќе се променат, со тоа што Русија сака да ги пласира своите рафинирани производи на друго место, а Европа ќе влече поголема понуда од САД, Блискиот Исток и Азија, велат аналитичарите.

    Со доцнење во некои нови рафинерии на Блискиот Исток, Европа ќе мора да го зголеми снабдувањето и од САД и Азија.

    На Блискиот Исток, најголемите производители на ОПЕК го зголемија  или ветија дека ќе го зголемат нивниот извоз на рафинирани производи во Европа. Кувајт, на пример, планира петкратно да го зголеми извозот на дизел во Европа во Европа – на околу 50.000 барели дневно, изјави за Блумберг минатиот месец извор со знаење за ова прашање. Производителот на нафта од Персискиот Залив, еден од најголемите во ОПЕК, исто така очекува да ја удвои продажбата на авионско гориво во Европа во 2023 година на речиси 5 милиони тони.

    Кувајтската национална нафтена компанија, исто така, оваа недела соопшти дека рафинеријата Мина Ал-Ахмади ја испратила својата прва пратка дизел од околу 38.000 тони наменета за европските пазари, која е во согласност со меѓународните еколошки стандарди и спецификации и е погодна за студено време.

    Но, огромната нова рафинерија Ал-Зур во Кувајт, која ќе преработува 615.000 барели на ден сурова нафта и може да произведе околу 145.000 барели дневно дизел, сè уште не го достигнала целосниот оперативен капацитет. Рафинеријата се очекува да започне со втора единица овој месец и трета и последна линија во април, според Блумберг.

    Рафинериите Јазан во Саудиска Арабија и Дукм во Оман се исто така во фаза на засилување, а аналитичарите очекуваат дека тие би можеле да пополнат некои празнини во дизелот и другите горива во Европа најрано на крајот на 2023 година.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично