ПОВЕЌЕ

    НИЖАТ ЗАГУБИ: Мекдоналдс и Старбакс соочени со бојкот поради војната во Газа

    Време зa читање: 3 минути

    Мекдоналдс и Старбакс, две од најголемите американски компании за ресторани, објавија дека војната меѓу Израел и Хамас им наштети на нивната продажба на крајот на минатата година. Акциите на Мекдоналдс паднаа за речиси 4% во понеделникот, откако објавија дека забавувањето на продажбата на Блискиот Исток придонесе за промашување на приходите во четвртиот квартал.

    Акциите на Старбакс паднаа за приближно 2% од вторникот, кога компанијата објави дека војната ја нарушила нејзината продажба во САД и во последните три месеци од годината.

    Двата ресторански гиганти станаа едни од најголемите американски компании кои велат дека конфликтот на Блискиот Исток им наштети на нивната продажба – и веројатно ќе ја погоди побарувачката и во идните квартали. Не е јасно дали и другите ресторански компании ќе забележат сличен пад.

    Ланецот на брза храна наиде на критики откако неговата израелска франшиза рече дека им подарила илјадници бесплатни оброци на припадниците на израелската војска, што предизвика повици за бојкот на брендот од оние кои беа налутени од воениот одговор на Израел во Газа.

    Тоа ги натера сопствениците на франшизи во земјите со мнозинско муслиманско население како Кувајт, Малезија и Пакистан да изнесат изјави со кои се дистанцираат од фирмата.

    Старбакс стана цел на бојкоти кога Starbucks Workers United, кои ги претставуваат стотиците синдикални кафулиња на синџирот, изразија јавна поддршка на Палестинците, што доведе до реакција од конзервативците. Старбакс се обиде да се дистанцира од твитот, кој синдикатот го избриша, и ја тужеше Workers United за прекршување на правила на бренд.

    Извршниот директор на Старбакс, Лаксман Нарасимхан, изјави во вторникот дека продажбата на компанијата на Блискиот Исток се соочува со проблеми, но бојкотите исто така им наштетуваат на нејзините кафулиња во САД. Продажбите на синџирот во САД во исти продавници се зголемија за 5% во неговиот фискален прв квартал, кој заврши на 31 декември, но услугите на посетителите опаднаа.

    Според Нарасимхан, послабата продажба во САД во голема мера доаѓа од клиентите кои ги посетувале само повремено. Старбакс се обидува да ја заживее побарувачката со нудење повеќе насочени промоции и воведување нови пијалоци.

    Од своја страна, Мекдоналдс забележа пад на продажбата во четвртиот квартал на Блискиот Исток, откако неговиот израелски носител на лиценца понуди попусти за војниците, што предизвика некои бојкоти од клиентите кои се противат на офанзивата на земјата во Газа. Блискиот Исток обично претставува околу 2% од глобалната продажба на Мекдоналдс и 1% од неговата глобална заработка пред камати и даноци, според аналитичарот на TD Cowen, Ендрју Чарлс.

    Извршниот директор на Мекдоналдс, Крис Кемпчински, во понеделникот изјави дека компанијата забележала послаба продажба на Блискиот Исток и мнозинските муслимански земји, како Малезија и Индонезија, како резултат на тоа. Франција, која има најголемо муслиманско население во Европа, исто така забележа послаба продажба, иако директорите рекоа дека реакцијата на цените, исто така, придонесе за помека побарувачка.

    Мекдоналдс не очекува дека продажбата на Блискиот Исток ќе закрепне додека не заврши војната.

    „Тековното влијание на војната врз локалниот бизнис на овие франшизи е обесхрабрувачко и неосновано“, им рече Кемпчински на аналитичарите на конференцискиот повик на компанијата.

    За разлика од Старбакс, Мекдоналдс не забележа никакво влијание врз продажбата во САД.

    Покрај McDonald’s и Starbucks, некои активисти повикаа и на бојкот на Domino’s Pizza, Папа Џонс, Burger King и Pizza Hut.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично