ПОВЕЌЕ

    СЕ ИЗМОРИ ЛИ СВЕТОТ ОД STARBUCKS: Прометот опаѓа, акциите на компанијата загубија 17% од вредноста

    Време зa читање: 6 минути

    Продажбата на Starbucks опаѓа. Акциите на Starbucks паднаа за повеќе од 17% во вредност откако компанијата откри пад на продажбата во извештајот за заработка минатата недела. Најголемиот синџир на кафе на планетата го губи тлото под нозете ширум светот, што неодамна покажа неговиот прв квартален приход од 2020 година. Забавувањето на прометот во продавниците беше особено акутно во САД, при што продажбата во истите продавници е намалена за 3% во периодот јануари до март во однос на пред една година.

    „Брендот е неверојатно еластичен, но очигледно не е бизнис како и обично“, коментираше поранешниот извршен директор Хауард Шулц во објавата на LinkedIn во неделата.

    Кафе гигантот се смета од многу аналитичари како показател за потропувачките навики на потрошувачите, кои сочинуваат речиси три четвртини од економската активност на нацијата. Најновите проблеми на компанијата, пак, покренуваат прашање: Дали моторот на американската економија попушта или нешто не е во ред само со Старбакс?

    Објаснувањето вклучува малку од двете, изјавија аналитичарите за ABC News. Експертите сметаат дека потрошувачите се уморни од долгогодишниот напад на инфлација заедно со високите трошоци за задолжување. Дополнително, додаваат тие, Старбакс се бореше да се прилагоди на економијата по пандемијата, а исто така се соочува со бурни реакции поради контроверзноста поврзана со нејзиниот наводен корпоративен став во врска со војната Израел-Хамас.

    „Потрошувачите имаат помала побарувачка за скапо кафе“, изјави Алберт Ванг, професор по финансии на Универзитетот Обурн, за ABC News. „Има проблеми во компанијата“.

    Во извештајот за заработка минатата недела, компанијата објави пад на приходите од приближно 2% во првите три месеци од оваа година, што е помалку од очекувањата на аналитичарите. Продажбата во исти продавници, мерка за приходите генерирани на постоечки локации, падна за 4%.

    На конференциска врска со аналитичарите, извршниот директор на Старбакс Лаксман Нарасимхан минатата недела го припиша падот на продажбата делумно на генерално „внимателниот потрошувач“ и како пример го истакна падот на посетите кај клиентите во САД кои ја покровителуваат продавницата само повремено.

    Нарасимхан, исто така, наведе дополнителни спротивставени ветрови во продажбата, вклучително и контроверзноста поврзана со војната меѓу Израел и Хамас, како и побавните перформанси од очекуваните во Кина.

    Според извршниот директор Лаксман Нарасимхан, потрошувачите кои се свесни за буџетот трошат помалку за понуди за брзи услуги, а тоа го вклучува и Старбакс. „Продолжуваме да го чувствуваме влијанието на повнимателниот потрошувач“, рече тој на повикот за заработка минатата недела.

    Планот на компанијата да ги промени работите вклучува ажурирање на понудите за апликации и мобилни плаќања, забрзување на услугата и преуредување на менито за да ги привлече клиентите назад, рече тој.

    „Потрошувачот почнува да се чувствува влијанието на затегнатите финансии, а Старбакс е еден од оние луксузи што луѓето лесно можат да си ги ускратат“, рече Нил Саундерс, управен директор за малопродажба во GlobalData.

    КОМПАНИИТЕ ЗА БРЗА ХРАНА И ПИЈАЛАЦИ СО ИСТИОТ ТРЕНД КАКО СТАРБАКС

    Намалувањето на ентузијазмот на потрошувачите, сепак, тешко е ограничено на Старбакс, велат аналитичарите за ABC News.

    Потрошувачката на граѓаните во САД значително забави на почетокот на оваа година во споредба со последните месеци од 2023 година, според податоците на американското Министерство за трговија објавени минатата недела.

    Трендот се совпадна со тврдоглавата инфлација и скок на долгот на кредитните картички, што укажува на предизвици со кои се соочуваат потрошувачите додека се движат со брзи зголемувања на цените и скапи трошоци за задолжување.

    Бавното трошење ги оптоварува и другите брендови на ресторани за брза храна освен Старбакс. Гигантот за брза храна Мекдоналдс објави забавување на продажбата претходно овој месец, како и KFC и Pizza Hut, кои се во сопственост на Yum Brands. „Кога ќе видите дека тоа се случува во компании надвор од Старбакс, тогаш станува поширок проблем за кој сте загрижени“, изјави Мајкл Џонс, професор по економија на Универзитетот во Синсинати, за ABC News.

    Старбакс, во меѓувреме, се соочи со одредени специфични предизвици во услови на поширокото забавување на потрошувачите. Компанијата се бореше да одржи пораст на бизнисот искусен за време на пандемијата, кога клиентите се собраа во апликацијата Старбакс со пари од федералните стимулации и главно не можеа да вечераат во ресторани, ВЕЛИ Кејт Ламбертон, професор по маркетинг на Училиштето Вартон на Универзитетот во Пенсилванија.

    „Старбакс одговори на глобален предизвик со решение кое работеше навистина добро одредено време, но тие мора фундаментално да ја преиспитаат вредноста што ја нудат за да не станат место за брза храна за брза услуга“, рече Ламбертон.

    Компанијата, исто така, се соочи со негативен публицитет фокусиран на спорот со синдикатот Workers United во врска со војната Израел-Хамас.

    Старбакс го тужеше синдикатот во октомври откако работната организација, која ги застапува работниците во храната, објави порака на X во која изразува солидарност со Палестинците. Пораката од синдикатот последователно поттикна повици за бојкот на Старбакс, бидејќи некои се чини дека ја погрешија позицијата на синдикатот со позицијата на компанијата.

    Како одговор на претходното барање на ABC News за коментар за спорот, Старбакс посочи на изјава на веб-страницата на компанијата.

    „Додека насилството врз невините во регионот продолжува, некои луѓе погрешно ги поврзуваат овие забелешки со нас, бидејќи Workers United и неговите филијали и членови продолжуваат да го користат нашето име, лого и интелектуална сопственост“, велат од Starbucks.

    Workers United, кој ги претставува работниците на околу 400 синдикални локации на Starbucks, негативно влијаеше на перцепциите за компанијата преку штрајкови и други работни акции, изјави за ABC News Ник Сетјан, аналитичар во Wedbush. Двете страни моментално се ангажирани во преговори за договор по постигнувањето договор за рестартирање на разговорите во февруари.

    „Историски гледано, „Старбакс“ се сметаше за прогресивен и либерален“, рече Сетјан. „Кога сте во војна со синдикат, тоа не мора да значи дека е поврзано со идентитетот на вашиот бренд“.

    Откако ги призна причините за падот на продажбата за целата економија и специфичните за Старбакс, Ванг рече дека тешките времиња за компанијата можеби нема да се променат наскоро.

    „Моите очекувања се дека ова ќе продолжи во Старбакс подолг временски период“, рече Ванг. „Мислам дека нема да престане“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично