ПОВЕЌЕ

    Зошто производите на Епл со толку скапи?

    Време зa читање: 5 минути

    Производите на Епл никогаш не биле евтини. На пример, цената на iPhone со текот на годините драстично се зголеми. Прво започна со 499 долари во 2007 година, а сега е 999 долари. Па, што ги прави овие производи толку скапи? Некои велат, тоа не се сведува на ниту една друга причина освен фактот што Епл може да нè убеди, да ја платиме таа огромна цена.

    Има дури и неофицијален термин за овој феномен. Наречен е “Данокот на Епл” кој ги опишува дополнителните пари кои клиентите се подготвени да ги платат за секој производ на Епл во однос на конкурентскиот производ со слични карактеристики. И, честопати тоа се однесува на таканаречениот „кул фактор“ поврзан со „Епл“. Тоа се оние високи цени што му помагаат на „Епл“ да се издигне како една од највредните компании во светот. И на почетокот на 2019 година објави дека има огромни резерви на готовина од 245 милијарди долари.

    Во 2018 година, извршниот директор на „Епл“, Тим Кук, го бранеше најскапиот iPhone на компанијата досега, велејќи дека ја заменува потребата за други уреди како камера и уред за слушање музика. Тој тврди дека креирањето на „најиновативниот производ“ не е „евтин за правење“ и „Епл“ никогаш нема да го жртвува квалитетот за цената. Значи, сите тие пари што ги плаќате за вашиот нов iPhone, барем во теорија, помагаат да се финансираат идните иновации како него. Иновацијата е она што му помогна на Епл да се стекне со огромната база на фанови.

    Оригиналните iPod и iPhone се проследени како производи што го сменија светот. Кога оригиналниот iPod излезе во 2001 година, чинеше 399 долари, неверојатна цена за еден музички плеер во тоа време. „Епл“ агресивно го продаваше iPod како уред што може да собере 1.000 песни во вашиот џеб, сето тоа на работ на револуцијата за дигитално преземање. За помалку од шест години, Епл објави дека се продадени повеќе од 100 милиони iPod уреди, што го прави најбрзо продаваниот музички плеер во историјата.

    Во 2005 година, „Епл“ објави дека годишниот профит е зголемен за 384 проценти, во најголем дел заради новиот дигитален музички плеер. Неговиот профит продолжи да расте до 2012 година. За голем дел од тие клиенти, iPod стана првиот од многуте купувања од Епл, така што на крајот, плаќањето 399 американски долари ќе ги направи сите склони кон купување на нови верзии на iPod. Но секако, луѓето продолжија да купуваат и iPhone, MacBooks, iPads и Епл часовници. 

    Одеднаш сте заклучени во екосистемот на Епл, за кој некои експерти велат дека и овозможиле на компанијата да ги зголеми цените побрзо од нејзините конкуренти. Епл има монопол на дигиталниот живот на клиентот. IPhone, кој дебитираше во 2007 година, на крајот го замени iPod, а ова беше одговорно за уште поимпресивен раст. Испораките на iPhone низ целиот свет се зголемуваат од година во година сè додека не го достигнаа својот врв од 231 милион во 2015 година. Тоа се повеќе iPhone телефони отколку што има во повеќето земји. Но, сега постои одредена загриженост околу можноста на Епл да продолжи со иновациите, па дури и некои знаци покажуваат дека растот и доминацијата во индустријата е под притисок.

    Епл оттогаш не беше во можност да го надмине тој врв на iPhone. И профитот почна да се менува исто така. Тоа е дел од поголем тренд што го гледаме во целата индустрија. Животниот век на паметниот телефон станува подолг, што значи дека клиентите едноставно не се надоградуваат толку често колку што порано. Но, од Епл се очекува да расте за своите акционери и еден можен начин за борба против намалувањето на продажбата е едноставно да се подигнат цените.

    Ова му овозможува на Епл да има поголеми маржи на профит. Во 2018 година, цената на основниот „Епл часовник“ се движеше од 329 на 399 долари. И не заборавајте го времето кога се обиде да го продаде часовникот „Епл“ направен во златна боја за 10,000 американски долари. Анализата во 2017 година откри дека iPhone X чинел 25 проценти повеќе отколку што е направен iPhone 8. Според една фирма, iPhone X чини 357,50 долари за да се направи, но бидејќи се продава за 999 долари, тоа му дава бруто маржа од 64 проценти. Во последниве години, за да помогне во растечката деловна активност, „Епл“ сакаше да ја зголеми продажбата во најнаселената земја во светот, Кина. И додека тоа успеа да го направи релативно успешно, се соочува и со сериозна конкуренција. Иронично, чистиот трошок на производите на „Епл“ им наштети на продажбата во земји како Кина, Индија, Бразил и Турција, на пазарите во развој компанијата треба очајно да продолжи да расте. 

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично