ПОВЕЌЕ

    Промените во приватноста на Apple и Google силно му наштетија на Фејсбук

    Време зa читање: 5 минути

    Со години, интернет гигантите кои обезбедуваа „бесплатни“ услуги, но, нивните деловни модели беа зависни од собирање на кориснички податоци и заработката во форма на реклами. Неодамнешните глобални инциденти кои го ставија центарот на вниманието на прашањата за приватноста на податоците, ги принудија интернет компаниите да им овозможат на своите корисници подобра заштита на нивните онлајн податоци.

    Големите технолошки фирми како Фејсбук, Епл, Гугл и Амазон, исто така, се под лупа на антимонополски надзор поради нивните обиди за монополизирање на нивните бизниси. Одлуките на производителот на iPhone и на компанијата за пребарување да им дозволат на корисниците да ги контролираат своите податоци може да се гледаат како потег за подобрување на приватноста на корисниците, што, од друга страна дополнително ја консолидира позицијата на овие компании.

    Што направија Apple и Google?

    Минатата година Apple ја воведе функцијата Транспарентност за следење на апликации (ATT) на iPhone и iPad. Функцијата бара апликациите да бараат дозволи од корисниците за да ја следат нивната активност низ други апликации и веб-локации. Ова влијаеше на компаниите кои зависат од рекламирањето како модел на приходи, имајќи предвид дека новата функција практично им ги затвори вратите на овие компании да собираат податоци од корисниците на iPhone и да ги користат за насочено рекламирање. Компанијата мајка на Facebook, Мета рече дека потегот на Apple „веројатно ќе ги чини околу 10 милијарди долари“ во 2022 година.

    Google најави сличен потег претходно овој месец кога рече дека ќе го донесе Privacy Sandbox на Android. Ова значи дека ќе го прошири решението за приватност што го градеше за веб, на уредите со Android. Новото решение ќе го „ограничи“ споделувањето на кориснички податоци со трети страни и ќе работи без идентификатори меѓу апликациите, вклучително и ID за рекламирање. Идентификаторот за рекламирање е единствен идентификатор што може да се ресетира од корисникот за рекламирање, обезбеден од услугите на Google Play.

     

    Што е Sandbox за приватност на Google?

    На „Privacy Sandbox“ на „Андроид“ можеби ќе му требаат уште две години за да се појави во живо, но Google веќе развива негова верзија за веб. Според компанијата, Privacy Sandbox за веб постепено ќе ги укине колачињата од трети страни и ќе го ограничи тајното следење. „Колаче“ е мал дел од податоци складирани во прелистувачот кога корисникот посетува веб-локација. Колачињата од трета страна се складирани од услуга која работи на повеќе локации. На пример, рекламна платформа може да складира колаче кога посетувате веб-страница за вести. Колачињата од прва страна се складирани од самата веб-локација.

    Зошто овие потези ја “болат“ Мета?

    Според извештајот на „Њујорк тајмс“, тоа што на корисниците им е даден избор да се откажат од следењето на апликациите, всушност е направено за апликации како што е „Фејсбук“, односно тие го попречуваат главниот начин на работа на апликацијата за социјални медиуми за поддршка на нејзиниот бизнис со онлајн рекламирање. Со помала количина на кориснички податоци собрани од нивната онлајн активност, како што се е-трговија и прашања од пребарувачот, и друга активност на сурфање на социјалните медиуми, на Facebook му стана потешко да таргетира одредени реклами, а со тоа предизвикува огласувачите да имаат потенцијално помалку промоции на платформа.

    Дополнително, фактот дека корисниците на iPhone се тие кои можат да се откажат од следењето на апликациите, ги влошува платформите зависни од онлајн реклами како Facebook, со оглед на тоа што овие корисници обично имаат повисоки стапки на конверзија од корисниците на Android и на крајот трошат повеќе пари преку насочени онлајн реклами.

    Понатаму, иако Privacy Sandbox на Android може да има подлабоко влијание врз Мета со оглед на поголемиот удел на глобалниот пазар на Android уредите, имплементацијата на решенијата на веб исто така може да ѝ наштети на Meta. Ова се особено лоши вести за Facebook, бидејќи за разлика од Google и Amazon, Facebook зависи од следење на активноста на корисниците од трети страни за да генерира податоци.

    Во случај на услуги како Google и Amazon, корисниците им помагаат на компаниите да генерираат податоци од прва рака преку извршување на барања за пребарување на пребарувачот или на платформата за е-трговија.

    И Гугл „доби по прстите“

    Решенијата како што е Privacy Sandbox значи постепено укинување на „колачињата“ – технологијата за следење на активноста на корисниците од онлајн огласувачите. Google предложи колачињата да се заменат со FLoC. Ова значеше дека наместо рекламирање засновано на интерес што е овозможено со колачиња, корисниците ќе бидат групирани во групи со споредливи интереси. Експертите за приватност тврдеа дека наместо целосно запирање на следењето на онлајн активноста на корисниците, FLoC го става следењето директно во рацете на Google. Одлуката, исто така, привлече антимонополски истраги од ОК и Европската унија.

    Google на крајот го повлече проектот FLoC и го замени со „Topics“ односно „Теми“. Преку Topics, прелистувачот Chrome на Google ќе ги средува главните интереси на корисникот за една недела врз основа на историјата на прелистување. Клучната разлика помеѓу FLoC и Topics е тоа што второто ќе ја исклучи категоризацијата врз основа на чувствителни категории како што се раса, религија, сексуална ориентација итн.

    Иако потегот на Google би значел дека корисниците имаат поголем избор да го ограничат собирањето и користењето на нивните податоци од апликации од трети страни, тој сепак ќе продолжи да ги следи овие корисници преку својот букет апликации како што се пребарување, Gmail, Google Maps, GPay, YouTube. , итн.

    Дополнително, потегот на Apple да го ограничи следењето од апликации, исто така, ја сврте вагата во корист на Google што се однесува до онлајн рекламирањето. Имено, онлајн рекламирањето е основна дејност на Google за разлика од Apple.

    Извештајот на Вол Стрит Журнал истакна дека откако Apple ја воведе својата функција за приватност минатата година, трошоците за малите бизниси – рекламирањето на платформите на Мета Фејсбук и Инстаграм се зголемија – за стекнување клиенти, а таквите мали бизниси го сменија својот „целиот буџет за рекламирање “ за да пребарувате реклами на Google.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично