ПОВЕЌЕ

    Вештачката интелигенција официјално влегува во австралиските училишта

    Време зa читање: 3 минути

    Вештачката интелигенција, вклучително и ChatGPT, ќе биде дозволена во сите австралиски училишта од 2024 година, откако министрите за образование формално ја поддржаа националната рамка што ја води употребата на новата технологија. Рамката, ревидирана од националната работна група за вештачка интелигенција, беше едногласно усвоена на состанокот на министрите за образование во четвртокот. Ќе биде објавен во наредните недели.

    Во понеделникот федералниот министер за образование, Џејсон Клер, изјави за емисијата Today дека ChatGPT „не исчезнува“ и дека станал сличен на „калкулаторот или интернетот“. „Мораме да научиме како да го користиме“, рече тој. „Приватните училишта го користат сега. Децата го користат низ целата земја. Тие го користат за да си ја завршат домашната задача… ние се обидуваме да фатиме чекор, да бидам искрен“.

    Откако програмата за вештачка интелигенција ChatGPT беше објавена кон крајот на минатата година, австралискиот образовен сектор се справува со тоа како да одговори на технологијата, од прифаќање како алатка за учење до сеопфатни забрани и враќање на испитите со пенкало и хартија. Сите австралиски покраини со исклучок на Јужна Австралија претходно донесоа мерки привремено да го ограничат ChatGPT во јавните училишта поради зголемената загриженост за приватноста и плагијатот.

    Но, во коминикето објавено во петокот наутро, министрите потврдија дека државните и териториите и невладините школски сектори ќе работат со сопствени образовни системи за спроведување на рамката од првиот мандат следната година.

    Усвојувањето вклучува инвестиција од милион американски долари во Education Services Australia – непрофитна образовна технолошка компанија во сопственост на федерални, државни и териториски одделенија за образование – за да се воспостават „очекувања за производи“ од генеративната вештачка интелигенција. Се проценува дека 90% од производителите на опрема за образовниот процес ќе ја применат вештачката интелигенција во нивната постоечка технологија во наредните години.

    Глобалниот извештај објавен од УНЕСКО оваа година повика на итно управување и регулација на технологијата во образованието, за да не ја замени наставата лично, предводена од наставници. Се предупредува дека земјите треба да постават свои услови за тоа како технологијата е дизајнирана и користена во образованието во услови на брз развој на вештачката интелигенција.

    Манос Антонис, директорот на извештајот, рече дека секторот треба „да ги научи децата да живеат и со и без технологија“. „Да го земат она што им треба од изобилството на информации, но да го игнорираат она што не е потребно; да дозволиме технологијата да поддржува, но никогаш да не ги заменува човечките интеракции во наставата и учењето“, рече тој.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично