ПОВЕЌЕ

    ЗБОГУМ БОИНГ 747: Запира производството на најпознатиот џамбо џет

    Време зa читање: 4 минути

    По 53 години производство и повеќе од 1.570 произведени авиони, последниот Боинг 747 треба да излезе од производната лента во државата Вашингтон во вторник, на пат да служи како товарен авион. Некогаш револуционерниот џамбо-џет, со карактеристичната испакнатост на вториот кат, е можеби најзначајниот и најпопуларниот авион што Боинг некогаш го изградил. Беше дури и доволно голем за да се користи за да се превезе Спејс шатлот од лентите за слетување во Калифорнија до неговото лансирање во Флорида. И треба да лансира нов тип на вселенско летало од Virgin Orbit веднаш следната недела, откако ќе го носи под своите крила.

    АВИОН ЗА БОГАТИТЕ И СЛАВНИТЕ

    747 некогаш беше избор на богати и гламурозни, па дури и членови на кралското семејство. Многу филмови, вклучително и класиката за Џејмс Бонд од 1973 година „Live and Let Die“ го прикажуваа авионот, или сетови направени да изгледаат како салон од прва класа на неговото горно ниво. 747 сè уште служи како Air Force One, а два веќе склопени авиони се подложени на работа во моментов за да се трансформираат во следната генерација на претседателски авион. Тие авиони нема да бидат испорачани најмалку четири години поради доцнење.

    Освен таа употреба, деновите на 747 како патнички авион сега се речиси целосно зад него. Авиокомпаниите се оддалечија од авионите со четири мотори кои трошат гориво како 747. Ривалскиот Ербас (EADSF) го фрли сопствениот џамбо-џет на две нивоа, А380, во 2019 година.

    Боинг во 2020 година сигнализираше дека ќе престане да го гради 747, дури и во неговата форма на товарен авион, бидејќи клиентите го купиле или поштедливиот товарен авион 777 или заштедиле пари со реконструкција на поранешните патнички авиони 747 како товарни. Сè уште не ги објави плановите за фабриката во Еверет, Вашингтон, каде што го градеше 747, но очекува да ја задржи отворена.

    Boeing нема изградено патничка верзија на авионот откако ја испорача последната на Korean Airlines во 2017 година. Последниот 747 ќе оди на Atlas Air Worldwide Holdings (AAWW), која ќе управува со авионот за швајцарската логистичка компанија Kuehne+Nagel. Последниот авион во вторник ќе биде пренесен во друга продавница на Боинг за бојадисување и други последни детали, пред да биде испорачан на Атлас на почетокот на следната година.

    Денес има само 44 патнички верзии на 747 кои сè уште се во употреба, според фирмата за авијациска аналитика Cirium. Повеќе од половина од нив – 25 – се лета од Луфтханза.

    Тој вкупен износ е намален од повеќе од 130 во употреба како патнички авиони на крајот на 2019 година, непосредно пред пандемијата да ја осакатува побарувачката за авионски превоз, особено на меѓународните линии на кои примарно се користеа млазниците 747 и другите со широко тело. Повеќето од тие патнички верзии на авионите беа приземјени во првите месеци од пандемијата и никогаш не беа вратени во употреба.

    „НЕВЕРОЈАТНО СПОСОБЕН АВИОН“

    Но, сè уште се користат 314.747 товарни авиони, според Цириум, од кои многу првично биле користени како патнички авиони пред да бидат реновирани во товарни.

    „747-8 е неверојатно способен авион, со капацитет што е неспоредлив со кој било друг товарен брод во производство“, рече UPS во 2020 година, кога Боинг сигнализираше дека наскоро ќе престане да го гради авионот. „Со максимална носивост од 307.000 lbs, ги користиме на долги рути со голем обем, поврзувајќи ги Азија, Северна Америка, Европа и Блискиот Исток“.

    Боинг ги испорача првите 747 патнички авиони во декември 1969 година на две авиокомпании кои повеќе не постојат – TWA и Pan Am. Delta Air Lines (DAL) беше последната американска авиокомпанија која леташе со патничка верзија на авионот, исто така во 2017 привлече големи фанови на авионот, доказ за неговата трајна популарност.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично