ПОВЕЌЕ

    Вистинските причини за скапата нафта и гасот не се она што ви го кажуваат

    Време зa читање: 5 минути

    Во пресрет на разорната руска инвазија на Украина, цената на бензинот во САД порасна, во просек од 4,25 долари за галон. Сега компаниите за фосилни горива и нивните политички сојузници ја искористија можноста да сугерираат дека дополнителното инвестирање во фосилни горива е решението. Нивните аргументи се преполни со дезинформации. Ова, се разбира, има за цел да ги пополни џебовите на индустријата и да заклучи повеќе генерации во зависност од фосилни горива. Тоа, пак, дополнително ќе ја одложи иднината на чиста енергија неопходна за да се постигне вистинска енергетска независност, се вели во анализата која ја изработи NRDC (Совет за одбрана на природните ресурси). Еве некои од митовите на кои треба да внимавате и фактите што ги побиваат.

    Мит: дупчењето за повеќе нафта во САД би ги намалило високите цени на бензинот.

    Проверка на факти: Дупчењето за нафта во Соединетите Американски држави нема да ги намали цените на бензинот бидејќи производството на американска нафта не ја одредува цената на гасот – тоа го прави глобалната цена на нафтата. Нафтата и гасот се глобални стоки, подложени на каприците на озлогласено нестабилните глобални пазари. Нивните цени се особено чувствителни на геополитичките настани и расположението на инвеститорите. Така, сè, од војна до пандемии до избори може и редовно предизвикува брзи промени на цените. Затоа, иако руската нафта сочинуваше помалку од 2 отсто од американското снабдување, прекинот на увозот на руска нафта сепак тешко ги погодува американските потрошувачи. Со други зборови, не се работи само за балансирање на понудата и побарувачката.

    Всушност, во овој случај, причината за високите цени на бензинот е спојка на повеќе причини. Со олеснување на ограничувањата за Ковид-19 и брзо закрепнување на економиите, побарувачката за нафта се зголеми. Прекините во синџирот на снабдување поврзани со пандемијата ја влошија ситуацијата, предизвикувајќи поскапување на бензинот. Потоа, во поново време и можеби најзначајно, Русија.

    Нафтените пазари беа во конфузија кога Русија, петро-држава чиј извоз обезбедува 8 отсто од глобалното снабдување со нафта, ги искористи своите приходи од фосилни горива за да финансира војна. Одговорот на индустријата за нафта и гас беше да се овековечи лагата дека повеќе дупчење ќе го олесни влијанието врз Соединетите Американски држави. Се разбира, тие не забележаа дека ставањето крај на нашата зависност од нафтата е најјасниот начин да се дистанцираме од нестабилноста на светските пазари на нафта. (Доколку европските сојузници одлучат да ја забранат руската нафта, ќе видиме уште еден див раст на цените.) И тие ја игнорираа грдата реалност дека токму оваа зависност од нафта и гас рутински придонесува за сеење политички хаос и крвопролевање како она што го гледаме во Украина.

    Мит: Цените на бензинот растат затоа што Бајден забрани дупчење нафта.

    Проверка на факти: Претседателот Бајден не забрани дупчење нафта. Всушност, неговата администрација издаде повеќе од 3.500 нови дозволи за дупчење на федерални земји во првата година. Тоа е 34 отсто повеќе отколку што направи администрацијата на Трамп во првата година.

    Претставниците на нафтената и гасната индустрија сè уште ја користат кризата во Украина за да повикаат на проширување на дупчењето и сугерираа дека ова ќе ги реши тековните проблеми со цената на гасот. Вистината е дека дури и САД да доделат дополнителни дозволи за дупчење нафта, тоа нема да понуди никакво итно олеснување за потрошувачите. Во просек, потребни се повеќе од 10 години од моментот кога ќе се издаде федералниот закуп за дупчење додека не се произведат продажни количества нафта или гас.

    Она што американските нафтени компании и нивните сојузници не го предложија е зголемување на нивното сегашно производство, кое останува на нивоата пред Ковид. Тоа е затоа што внатрешно, многу од овие компании веќе рекоа дека нивното производство веројатно ќе остане рамно од причини кои вклучуваат приоритет на акционерите. Во основа, високите цени се добри за крајна линија.

    Еден чекор што Бајден навистина го направи како дел од низата климатски дејствија по преземањето на функцијата минатиот јануари беше привремено да го паузира новиот лизинг на нафта и гас на федералните земји и води со цел да се разгледа програмата за лизинг од ерата на Трамп. Но, таа одлука беше отфрлена од федерален судија минатиот јуни и немаше влијание врз сегашните цени на бензинот.

    Мит: Откажувањето на гасоводот Keystone XL предизвика високи цени на бензинот.

    Проверка на факти: Со сигурност можеме да кажеме дека одлуката на администрацијата на Бајден да ја откаже дозволата за гасоводот Keystone XL (KXL), продолжување на целосно оперативниот систем за гасоводи Кистоун, немаше влијание врз тековните цени на нафтата. Да. Тоа е лажно на повеќе нивоа.

    Прво, ќе беа потребни години за KXL да биде целосно оперативен, така што неговата зголемена понуда нема да има никакво влијание врз сегашните цени на бензинот. Второ, 830.000 барели нафта од шкрилци што би ги носела дневно, биле наменети директно да се упатат кон рафинериите на брегот на Персискиот залив – а потоа најверојатно да се продаваат во странство.

    Мит: Зголемувањето на производството на нафта и гас ќе помогне да се обезбеди енергетска независност на САД.

    Проверка на факти: Повторно, нафтата и гасот се глобални стоки и нема начин САД да се оградат од промените во глобалната цена и понудата. Сè додека се потпираме на фосилните горива, држави како Русија ќе го користат производството на фосилни горива како политичка и финансиска потпора. Потрошувачите, од кои многумина веќе се мачеа поради пандемијата, ќе се соочат со постојана болка на пумпата. Значи, ако мислевте дека повеќе производство ќе резултира со енергетска независност и тоа значи дека цените на бензинот ќе се намалат, ќе бидете многу разочарани.

    Единствениот начин трајно да се заштитиме од нестабилноста на глобалниот пазар на нафта – и зголемените цени на бензинот – е целосно да се откажеме и да преминеме и на чисти извори на енергија и на електрични возила што работат на таа чиста енергија.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично