ПОВЕЌЕ

    Рено се обложува дека пазарот на бензински автомобили ќе продолжи да расте уште многу години

    Време зa читање: 4 минути

    Рено смета дека моторот со внатрешно согорување ќе продолжи да игра клучна улога во неговиот бизнис во текот на следните години, според врвниот извршен директор на францускиот автомобилски гигант. Во вторникот беше објавено дека Renault Group и кинеската фирма Geely потпишале необврзувачки рамковен договор за основање компанија фокусирана на развој, производство и снабдување на „хибридни автомобили и високоефикасни мотори со внатрешно согорување“.

    Според Renault, тие и Geely ќе имаат 50% удел во бизнисот, кој ќе се состои од 17 погонски капацитети и пет центри за истражување и развој.

    Говорејќи за CNBC во вторникот, главниот финансиски директор на Renault, Тиери Питон, се обиде да објасни некои од причините зад планираното партнерство со Geely.„Според нас, и според сите студии што ги имаме, не постои сценарио каде што конвенционалните и хибридните мотори претставуваат помалку од 40% од пазарот со хоризонт до 2040 година“, рече тој. „Значи, тоа е всушност … пазар што ќе продолжи да расте“.

    Врската со Geely доаѓа откако Renault ги реализира плановите за воспоставување на EV spin-off наречен Ampere. Според Renault, француската Ampere „ќе развива, произведува и продава целосни EV патнички автомобили“. Очекува првична јавна понуда на Euronext Paris, која би се одржала најрано во втората половина на 2023 година, под услов за пазарните услови.

    За време на неговото интервју за CNBC, Питон се осврна на потребата, како што рече, за различни видови возила. „Многу е важно во исто време да го имаме развојот на нашиот бизнис со електрични возила на едната страна – со Ampere – и да изградиме одржлив извор на возила со мотори на внатрешно согорување и хибридни погонски единици“. Ова е причината зошто Renault влегува во партнерство со Geely, додаде тој, објаснувајќи дека овој потег претставува добар потег од деловна и финансиска перспектива.

    Тоа беше затоа што, тврдеше Питон, создаде „водечки светски снабдувач на конвенционали возила и хибридни погонски единици со околу 19.000 вработени во светот, покривајќи 130 земји“.

    Во коментарите испратени до CNBC преку е-пошта, Дејвид Легет, аналитичар во GlobalData, истакна дека производителите на автомобили сè уште можат да уживаат во профитот од продажбата на возила што користеле мотори со внатрешно согорување.

    „Маржините се генерално повисоки отколку кај електричните возила, кои се релативно скапи за производство“, рече тој. „Јазот на крајот ќе се намали бидејќи обемот на ЕВ нагло ќе се зголеми и единечните трошоци за главните компоненти на ЕВ значително ќе паднат, но сè уште има многу профитабилен бизнис што треба да се направи со бензинци и хибриди и ќе биде уште некое време“, додаде тој. „Производителите треба да бидат флексибилни во понудата на погонските единици според потребите на пазарот – кои се разликуваат низ целиот свет“.

    Постојаниот фокус на Рено на моторот со внатрешно согорување доаѓа во време кога некои големи економии бараат да се оддалечат од возилата што користат фосилни горива. Велика Британија, на пример, сака да ја запре продажбата на нови автомобили и комбиња со дизел и бензин до 2030 година. Од 2035 година ќе бара сите нови автомобили и комбиња да имаат нула емисија на издувни гасови.

    Европската Унија, која Велика Британија ја напушти на 31 јануари 2020 година, има слични цели. Во САД, Калифорнија ја забранува продажбата на нови возила на бензин почнувајќи од 2035 година.Ваквите цели станаа главна точка за разговор во автомобилската индустрија.

    За време на неодамнешното интервју за CNBC, извршниот директор на Stellantis Карлос Таварис беше прашан за плановите на ЕУ за постепено укинување на продажбата на нови автомобили и комбиња ICE до 2035 година. Како одговор, Таварес рече дека е „јасно дека одлуката за забрана на возила со мотор на внатрешно согорување е чисто догматска одлука“.

    Проширувајќи ја својата поента, шефот на Стелантис рече дека ќе им препорача на политичките лидери во Европа „да бидат попрагматични и помалку догматични. Мислам дека постои можност – и потреба – за попрагматичен пристап за управување со транзицијата”.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично