ПОВЕЌЕ

    РЕАЛНИ ВИДЕА ИЛИ КВАЛИТЕТЕН DEEP-FAKE: Sora е најновиот производ на OpenAI – и веќе е предмет на контроверзи

    Време зa читање: 6 минути

    Компанијата за вештачка интелигенција OpenAI покажа нова алатка за вештачка интелигенција која може да генерира многу реални видеа од 60 секунди врз основа на едноставен текст, скок напред во квалитетот на видеата со вештачка интелигенција и „deepfakes“ кои веќе биле користени за да ги измамат гласачите, пишува во најновото издание Вашингтон Пост.

    Новата алатка, наречена „Сора“, првично ќе биде достапна само за мала група уметници и филмаџии, како и за „црвените тимови“ или истражувачи кои се обидуваат да најдат начини на кои алатката за вештачка интелигенција може да се користи за злонамерни цели, рече OpenAI во соопштението од четвртокот.

    Сора се надоврзува на технологијата зад алатката OpenAI за генерирање слики DALL-E. Го толкува барањето на корисникот, проширувајќи го во подетален сет на инструкции, а потоа користи модел на вештачка интелигенција обучен за видео и слики за да го создаде новото видео.

    Квалитетот на сликите, аудио и видеото генерирани со вештачка интелигенција рапидно се зголеми во текот на изминатата година, при што компаниите како OpenAI, Google, Meta и Stable Diffusion се тркаат да направат поспособни алатки и да најдат начини да ги продаваат. Во исто време, поборниците за демократија и истражувачите на вештачката интелигенција предупредија дека алатките веќе се користат за да ги измамат и лажат гласачите.

    Ова не е прв пат да се создаваат вакви видеа или аудио, а други компании да создадат свои генератори на вештачка интелигенција текст-во-видео. Google тестира еден наречен Lumiere, Мета има модел наречен Emu, а стартапот за вештачка интелигенција Runway веќе гради производи за да им помогне на филмаџиите да создаваат видеа. Но, експертите и аналитичарите за вештачка интелигенција рекоа дека должината и квалитетот на видеата на Сора го надминуваат она што е видено досега. „Не очекував вакво ниво на одржливо, кохерентно генерирање видео за уште две до три години“, рече Тед Андервуд, професор по информатички науки на Универзитетот во Илиноис во Урбана-Шампејн.

    Иако предупреди дека OpenAI веројатно избрал видеа што го прикажуваат моделот во неговиот најдобар изглед, тој рече дека „се чини дека има малку скок во капацитетот“ од другите алатки за од текст во видео.

    Во Пакистан, поранешниот премиер Имран Кан користел вештачка интелигенција за да создаде дигитална верзија на која држи говори, иако е во затвор. Реклама за поддршка на сега веќе непостоечката кампања на гувернерот на Флорида Рон ДеСантис за републикански претседателски кандидат користеше аудио генератор со вештачка интелигенција за да го имитира гласот на поранешниот претседател Доналд Трамп.

    Технолошките компании кои ги градат алатките велат дека ја следат употребата на нивните алатки и воведоа некои политики против нивно користење за производство на политичка содржина. Но, спроведувањето е нечисто. Во јануари, OpenAI суспендираше развивач кој направи бот на демократскиот кандидат Дин Филипс, само по извештајот во Вашингтон пост. Инвеститорот направи слични ботови на политички кандидати есента.

    Брзото подобрување на технологијата ги испраќа луѓето во широк спектар на индустрии, од правење филмови до бизнисот со вести, да се обидат да разберат како тоа може да влијае на нивната работа.

    Видео генераторите со вештачка интелигенција веќе предизвикаа возбуда во Холивуд. Снимањето филмови е скапо, одзема време и бара десетици или стотици луѓе. Некои технолози теоретизираа дека вештачката интелигенција може да дозволи едно лице да сними филм со иста визуелна сложеност како блокбастер на Марвел.

    „Погледнете каде дојдовме само за една година на генерирање слики. Каде ќе бидеме за една година?“ рече Мајкл Грејси, филмски режисер и експерт за визуелни ефекти кој внимателно го следеше влијанието на вештачката интелигенција врз индустријата. Грејси предвидува дека наскоро алатките за вештачка интелигенција како Сора ќе им овозможат на филмаџиите внимателно да го контролираат својот излез, создавајќи секакви видеа од почеток.

    „Нема да им треба тим од 100 или 200 уметници во период од три години за да ја направат својата анимирана игра“, рече тој. „За мене, тоа е возбудливо“.

    Во исто време, рече Грејси, фактот што алатките за вештачка интелигенција се обучени за работата на уметниците од реалниот живот без да им се компензира е голем проблем. „Не е одлично кога се зема туѓата креативност и работа, идеи и извршување, а не им се дава должната кредитна и финансиска награда што ја заслужуваат“.

    Мутале Нконде, визитинг соработник на политиката во Институтот за Интернет во Оксфорд, рече дека идејата дека секој може лесно да го претвори текстот во видео е возбудлива. Но, таа се грижи за тоа како овие алатки може да ги вградат општествените предрасуди, нивните влијанија врз егзистенцијата на луѓето и нивната способност да ги претворат текстовите со омраза или описите на ужасните настани од реалниот свет во вознемирувачки реални снимки.

    Неодамнешните штрајкови на еснафите на писателите и актерите, рече Нконде, почнаа да ги решаваат прашањата за употребата на јазичните алатки за вештачка интелигенција во пишувањето сценарија и употребата на сличности на актерите во сцените генерирани од вештачка интелигенција. Но, таа рече дека алатките како Сора покренуваат нови прашања, како на пример дали воопшто ќе бидат потребни човечки додатоци. „Од перспектива на политиката, дали треба да почнеме да размислуваме за начините на кои можеме да ги заштитиме луѓето што треба да бидат во тек кога станува збор за овие алатки?

    Квалитетот на видеата на Сора, особено оние што треба да изгледаат како од вистински живот, е повисок од она што повеќето други компании за вештачка интелигенција досега можеа да го произведат.

    Арвинд Нарајанан, професор по компјутерски науки на Универзитетот Принстон, рече дека Сора „се чини дека е значително понапредна од која било друга алатка за генерирање видео“, врз основа на видеата што OpenAI ги објави во четвртокот. Тој рече дека тоа најверојатно ќе резултира со „длабоко лажни“ видеа што луѓето потешко ги препознаваат како генерирани со вештачка интелигенција.

    Ако внимателно погледнете некои од видеата, рече тој, сепак можете да забележите бројни недоследности. На пример, тој истакна во една објава на X дека десната и левата нога на жената се менуваат во видеото од улица во Токио и луѓето во позадина исчезнуваат откако нешто ќе помине пред нив.

    Сепак, случајниот гледач можеби нема да забележи такви детали, додаде тој. „Порано или подоцна, треба да се прилагодиме на фактот дека реализмот повеќе не е ознака на автентичноста“, заклучува Вашингтон Пост.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично