ПОВЕЌЕ

    ПЕТ ВАЖНИ ОГРАНИЧУВАЊА на социјалните мрежи од денес важат во ЕУ, еве кои

    Време зa читање: 6 минути

    Почнувајќи од денес, за Европејците стартуваат ограничувањата на социјалните мрежи, предвидени со Законот за дигитални услуги. Еве како тоа ќе влијае на нивниот онлајн живот. Луѓето во 27-члената Европска унија можат да променат дел од она што се појавува кога пребаруваат, лизгаат и споделуваат на најголемите платформи за социјални медиуми како TikTok, Instagram и Facebook и други технолошки гиганти како Google и Amazon.

    Некои од најголемите технолошки организации и пребарувачи сега мора да се усогласат со новите правила на ЕУ дизајнирани да ги заштитат корисниците. Според Законот за дигитални услуги на ЕУ (DSA) прекршителите на правилата може да се соочат со големи казни. Деветнаесет главни платформи, како што се Facebook или TikTok, се соочуваат со најстрогите правила кои вклучуваат планирање за заштита на децата и запирање на мешањето во изборите.

    Тоа е затоа што големите технолошки компании, од кои најголем дел се со седиште во САД, сега се предмет на пионерски нов сет на дигитални регулативи на ЕУ. Законот за дигитални услуги има за цел да ги заштити европските корисници кога станува збор за приватност, транспарентност и отстранување на штетни или нелегални содржини.

    Ова се најзначајните промени кои ги носи ДСА:

    1.Можете да ги исклучите видеата препорачани од вештачката интелигенција. Автоматските системи за препораки одлучуваат, врз основа на профилите на луѓето, што гледаат во нивните доводи. Тие можат да се исклучат.

    Мета, сопственик на Фејсбук и Инстаграм, рече дека корисниците можат да се откажат од неговите системи за рангирање и препораки за вештачка интелигенција кои одредуваат кои ролни на Инстаграм, приказни на Фејсбук и резултати од пребарувањето да се прикажуваат. Наместо тоа, луѓето можат да изберат да ја гледаат содржината само од луѓето што ги следат, почнувајќи од најновите објави.

    Резултатите од пребарувањето ќе се засноваат само на зборовите што ги пишуваат, а не персонализирани врз основа на претходната активност и интереси на корисникот, рече претседателот на Мета за глобални прашања Ник Клег во блог пост.

    На TikTok, наместо да се прикажуваат видеа врз основа на она што корисниците претходно го гледале, изворот „За тебе“ ќе нуди популарни видеа од нивната област и од целиот свет.

    Исклучувањето на системите за препораки исто така значи дека доводите „Следам“ и „Пријатели“ на платформата за споделување видео ќе прикажуваат објави од сметките што корисниците ги следат по хронолошки редослед.

    Оние на Snapchat „може да се откажат од персонализирано искуство со содржина“.

    Алгоритамските системи за препораки засновани на кориснички профили се обвинети за создавање на таканаречените меурчиња за филтри и за туркање на корисниците на социјалните мрежи кон сè поекстремни објави. Европската комисија сака корисниците да имаат барем уште една опција за препораки за содржини што не се засноваат на профилирање.

    2.Полесно се справувате со проблематични содржини. На корисниците треба да им биде полесно да пријават објава, видео или коментар што го прекршува законот или ги прекршува правилата на платформата за да може да се прегледа и да се отстрани доколку е потребно.

    TikTok почна да им дава на корисниците „дополнителна опција за известување“ за содржина, вклучително и рекламирање, за која тие веруваат дека е нелегална. За прецизно да го лоцираат проблемот, луѓето можат да избираат од категории како што се говор на омраза и вознемирување, самоубиство и самоповредување, дезинформации или измами и измами.

    Апликацијата на кинеската матична компанија ByteDance додаде нов тим од модератори и правни специјалисти за прегледување видеа означени од корисниците, заедно со автоматските системи и постоечките тимови за модерација кои веќе работат на идентификување на таков материјал.

    Постоечките алатки на Фејсбук и Инстаграм за пријавување содржина се „полесни за луѓето за пристап“, рече Клег од Мета, без да даде повеќе детали.

    3.Ќе знаете зошто вашата објава била повлечена или банирана. ЕУ сака платформите да бидат потранспарентни за тоа како функционираат. Така, TikTok вели дека европските корисници ќе добијат повеќе информации „за поширок опсег на одлуки за умереност на содржината“.

    „На пример, ако одлучиме дека видеото не е подобно за препорака бидејќи содржи непроверени тврдења за избори што сè уште се одвиваат, ќе ги известиме корисниците“, рече TikTok. „Ние исто така ќе споделиме повеќе детали за овие одлуки, вклучително и дали дејството е преземено со автоматизирана технологија и ќе објасниме како и креаторите на содржина и оние кои поднесуваат извештај можат да поднесат жалба на одлуката“.

    „Гугл“ соопшти дека „го проширува опсегот“ на своите извештаи за транспарентност со тоа што дава повеќе информации за тоа како се справува со умереноста на содржината за повеќе свои услуги, вклучително „Пребарување“, „Карти“, „Шопинг“ и „Плеј продавница“, без да дава повеќе детали.

    4. Можете да пријавите лажни производи. DSA не е само за полициска содржина. Исто така, има за цел да го запре протокот на фалсификувани чанти Гучи, пиратски патики на Најк и други непријатни стоки.

    Амазон вели дека има воспоставено нов канал за пријавување сомнителни нелегални производи и содржини и исто така обезбедува повеќе јавно достапни информации за трговци од трети страни.

    Онлајн малопродажниот гигант рече дека инвестира „значително во заштитата на нашата продавница од лоши актери, нелегална содржина и во создавање на доверливо искуство за купување. Ја изградивме оваа силна основа за усогласеност со DSA“.

    Онлајн модниот пазар Zalando поставува системи за означување, иако ја минимизира заканата од неговата високо курирана колекција дизајнерска облека, чанти и чевли.

    „Клиентите гледаат само содржини произведени или прикажани од Zalando“, велат од германската компанија. „Како резултат на тоа, имаме речиси нула ризик од нелегална содржина и затоа сме во подобра позиција од многу други компании кога станува збор за имплементација на промените на DSA“.

    5.На децата не смеат да им се прикажуваат дигитални реклами. Брисел сака да ги запре дигиталните реклами насочени кон децата поради загриженоста за приватноста и манипулациите. Некои платформи веќе почнаа да се заоструваат пред крајниот рок во петокот, дури и надвор од Европа.

    TikTok во јули соопшти дека ги ограничува типовите на податоци што се користат за прикажување реклами на тинејџерите. Корисниците кои имаат 13 до 17 години во ЕУ, плус Британија, Швајцарија, Исланд, Норвешка и Лихтенштајн повеќе не гледаат реклами „врз основа на нивните активности на или надвор од TikTok“.

    Snapchat го ограничува персонализираното и насочено рекламирање на корисници под 18 години.

    Мета во февруари престана да им прикажува на корисниците на Фејсбук и Инстаграм кои имаат 13 до 17 реклами врз основа на нивната активност, како на пример следење одредени објави на Инстаграм или страници на Фејсбук. Сега, возраста и локацијата се единствените точки на податоци што огласувачите можат да ги користат за прикажување реклами на тинејџерите.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично