ПОВЕЌЕ

    ОТКАКО АКЦИИТЕ НА ТЕСЛА ИЗГУБИЈА 28%, Илон Маск повеќе не е најбогатиот човек на светот

    Време зa читање: 5 минути

    Извршниот директор на Tesla, Илон Маск повеќе не е најбогатиот човек на светот. Тој му ја отстапи таа титула на претседателот и извршен директор на LVMH Бернард Арно во понеделникот, според Форбс. Акциите на Tesla се затворија со пад 6,3% во текот на денот, а вредноста оваа година се намали за повеќе од половина, делумно поради распродажбата што се забрза по купувањето на Twitter од 44 милијарди долари од Маск.

    Акции во производителот на електрични возила Тесла паднаа вкупно за 28% од 27 октомври, кога извршниот директор Илон Маск го купи Твитер и се назначи себеси за „Главен Твит“ или извршен директор на бизнисот со социјалните медиуми. За споредба, акциите на други големи производители на автомобили како Форд, ГМ и Фолксваген пораснаа од 27 октомври, како и на BYD, кинеска компанија која произведува електрични возила и батерии. Американскиот производител на електрични камиони Rivian опадна за 27% во тој период.

    Во вторникот, акциите на Tesla се затворија на 160,95 долари, што е намалување за повеќе од 4% за тој ден. Тоа беше редок исклучок меѓу технолошките акции ориентирани кон раст, кои главно пораснаа откако рано утрото беа објавени податоци за поладна од очекуваната инфлација.

    Богатството на Маск, главно поврзано со акциите на Тесла, беше поттикнато од метеорскиот пораст на цената на акциите на производителот на автомобили, кој порасна за повеќе од 1.000% за две години.

    Арно, преку поседување возила и семејни трустови, поседува нешто повеќе од 60% од класата на акции со право на глас на LVMH, според поднесоците на SEC. Според Форбс, Арно вреди 186,2 милијарди долари. Индексот на милијардери на Блумберг, кој користи малку поинакви методологии, беше ажуриран во вторник за да го рангира богатството на Маск зад Арно.

    Според податоците на FactSet, Маск моментално поседува 14,11% од акциите на Tesla, со пазарна вредност од 530 милијарди долари. Маск, исто така, поседува повеќе од 40% од акциите на SpaceX, додавајќи милијарди на хартија на неговата нето вредност, врз основа на проценката на приватниот пазар од 125 милијарди долари од јуни 2022 година.

    ПАДОТ НА АКЦИИТЕ НА ТЕСЛА ОТКАКО МАСК ГО ПРЕВЗЕДЕ ТВИТЕР

    Падот на цената на акциите на Tesla го натера најголемиот малопродажен акционер на компанијата, Лео Коган, кој е милијардер и основач на фирмата за ИТ услуги SHI International, да го повика одборот на компанијата да „изведе шок-терапија за реанимација на цената на акциите“, имено по пат на откуп на акции.

    Маск продаде милијарди долари од неговиот имот во Тесла за да го финансира преземањето на Твитер. Откако ја презеде компанијата, Маск редовно објавува запаливи твитови, особено насочени кон луѓето кои имаат политички вредности од центарот до левата страна, и кои Маск често ги прикажува како непријатели со „вирусот на разбуден ум“.

    На пример, Маск го нападна директорот на Националниот институт за алергија и заразни болести, д-р Ентони Фаучи, и транс луѓето, твитајќи во текот на викендот: „Моите заменки се Обвинителство/Фаучи“. Навредливиот твит привлече над 1 милион „лајкови“ на Твитер, каде Маск има над 120 милиони наведени следбеници, како и критики од Белата куќа и од поранешниот директор на ЦИА Џон О. Бренан. Прес секретарот на Белата куќа Карин Жан-Пјер ги нарече твитовите на Маск за Фаучи „неверојатно опасни“ лични напади.

    Кристин Хал, основач на Nia Impact Capital и акционер на Tesla, напиша на Твитер следново: „Толку многу проблеми со брендот Tesla, кога одборот не може да го заузда извршниот директор“.

    Економските услови и застарената линија на производи, исто така, придонесоа за притисок врз цената на акциите на Tesla. Tesla го одложи масовното производство на својот трапезоиден пикап инспириран од научна фантастика, Cybertruck. Тесла првично го покажа дизајнот на Cybertruck во 2019 година, во тоа време компанијата очекуваше да започне со производство во 2021 година.

    Компанијата одржа настан во својата фабрика за батерии во Невада за да го одбележи почетокот на испораките на својот целосно електричен, тежок полу-камион минатиот месец. На настанот, извршните директори на Tesla, вклучително и Илон Маск, не спомнаа за претходно наметната технологија за самоуправување, гаранција од милион милји што претходно ја задеваа, цена за Semi, ниту некои очекувани бројки за производство.

    Tesla, исто така, се соочува со реакции поради долгогодишното одложување во испораката на технологија за самоуправување преку ажурирање на софтверот на автомобилите на своите клиенти. Клиентите сè повеќе ја тужат Tesla во САД за да добијат рефундирање за системите за самостојно возење за кои платиле и очекувале веќе да бидат испорачани.

    Тесла ги продава своите системи за помош на возачот како автопилот, зајакнат автопилот и способност за целосно самостојно возење во САД. Ниту еден од овие системи не ги прави своите автомобили безбедни за возење без човек зад воланот, внимателен на патот и во секое време.

    Некои обожаватели на Тесла го гледаат падот на цената на акциите како можност за купување, и покрај новото одвлекување на вниманието на Маск со Твитер. Компанијата го зголемува производството во нова фабрика за склопување возила во Остин, Тексас и уште една надвор од Берлин. Компанијата го донесе лидерот на Шангајското производство Том Жу во државите за да помогне во созревањето на операцијата во Остин.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично