ПОВЕЌЕ

    ОГРОМЕН ПАД НА ЦЕНИТЕ НА ЛИТИУМОТ ПОРАДИ ПОСЛАБА ПОБАРУВАЧКА, експертите предвидуваат глобален недостиг наредните години

    Време зa читање: 5 минути

    Цените на клучните материјали за батерии, како што се литиум, кобалт и никел, драстично паднаа оваа година, бидејќи продажбата на електрични возила во Кина заладува и на пазарот се појави пораст на понудата.

    Според податоците од кинеските берзи, вредноста на литиум карбонат падна под 165.000 кинески јуани или под 21.275 евра за тон. Цената на литиум карбонат падна за 2,95 отсто на месечно ниво, односно за дури 70,23 отсто на годишно ниво.

    Како што пренесува порталот Trading Economics, во септември во Кина е забележано намалување на купувањето нови електрични возила за 11 отсто на годишно ниво, бидејќи домаќинствата значително ги ограничиле големите набавки, пренесува Танјуг. Продажбата се удвои во првите девет месеци од 2022 година во однос на истиот период претходната година, но таа стапка на раст е забавена на 25 отсто оваа година.

    ПАДОТ НА ЦЕНИТЕ – ПРИВРЕМЕН ТРЕНД

    Песимистичката перспектива за секторот ги натера производителите на батерии за електрични автомобили да се воздржат од купување значителни количини на литиум и други влезови во текот на третиот квартал кога вообичаено се обновуваат.

    Покрај горенаведените фактори, дополнителна загриженост завладеа на пазарот откако Европската унија започна истрага за субвенциите на Пекинг за производство на електрични возила. На овој начин се зголеми ризикот од нови царини и трговски бариери меѓу Европската унија и Кина.

    Сепак, некои експерти за пазари за стоки сметаат дека падот на цената претставува повеќе враќање во нормала од возбудата што ги турна пазарите на метални батерии во пренапон во последните неколку години. Воедно, падот на цените на суровините ќе дојде како олеснување за автомобилските компании и производителите на батерии кои претрпеа зголемување на цените на ќелиите минатата година за прв пат по повеќе од една деценија.

    Цените на литиумот, кои никогаш претходно не се искачиле над 25.000 долари за тон, започнаа огромен митинг во средината на 2021 година што ги однесе до врвот над 80.000 долари на крајот на 2022 година. Сега тие се вратија на 23.000 долари за тон. „Ова е навистина ирационално изобилство од 2021-2022 година, кое се менува, наместо некаков вид на масовна несреќа и мрак“, рече Бенџамин Хоф, глобален шеф за истражување на стоки во Сосиете Женерал.

    Промените на цените покажуваат како пазарите на материјали за батерии доживуваат насилни врвови и падови, бидејќи рударските компании се обидуваат брзо да го зголемат производството за да одговорат на очекуваниот пораст на побарувачката за електрични возила во наредната деценија.

    Падот на цените ќе помогне да се намалат трошоците за електричните возила бидејќи батеријата чини некаде помеѓу една петтина и една третина од цената на автомобилот. Сепак, падот на цените на суровините може да потрае со месеци за да се потхрани, во зависност од условите на договорот помеѓу рударските компании и клиентите.

    Намалувањето на цените, исто така, отвори прозорец за рударските групи и други да извршат спојувања и превземања бидејќи ценовните ознаки се намалуваат.

    И НАРЕДНИТЕ ГОДИНИ ЌЕ ИМА ГЛОБАЛЕН ДЕФИЦИТ НА ЛИТИУМ

    Брзото усвојување на електричните возила глобално, е најголемата причина зошто Кина разви незаситен апетит за белиот метал, бидејќи BloombergNEF предвидува дека продажбата на нови патнички електрични возила во Кина ќе учествува со 60% од глобалната продажба со 14,1 милиони единици во 2023 година. Минатата година, продажбата на електрични возила во Кина сочинуваше околу една четвртина од вкупната продажба на патнички автомобили во земјата, речиси двојно повеќе од стапката во САД, еден од седум и Европа една од осум. Но, не е само Кина која бележи зголемен раст на ЕВ: според прогнозите на S&P Global Commodity Insights, глобалната продажба на ЕВ ќе достигне 13,8 милиони единици во 2023 година и ќе се зголеми на над 30 милиони до 2030 година.

    „Ние фундаментално веруваме во натамошен недостиг на литиум. Се разбира, предвидуваме раст на понудата, но побарувачката е поставена да расте со многу побрзо темпо“, изјави за CNBC Корин Бланшар, директорка за истражување на литиум и чиста технологија на Deutsche Bank. Бланшар гледа „скромен дефицит“ од околу 40.000 до 60.000 тони еквивалент на литиум карбонат до крајот на 2025 година, но прогнозира многу поширок дефицит од 768.000 тони до крајот на 2030 година.

    BMI, истражувачка единица на Fitch Solutions, предвиде дека недостигот на литиум би можел да достигне веќе во 2025 година, главно поради тоа што побарувачката за литиум во Кина ја надминува понудата. „Очекуваме просечен годишен раст од 20,4% на годишна основа за кинеската побарувачка за литиум само за ЕВ во периодот 2023-2032 година“, се вели во извештајот.

    Спротивно на тоа, БМИ гледа дека снабдувањето со литиум во Кина расте со многу побавно годишно намалување од 6% во истиот период, посочувајќи дека таа стапка не е доволна за да се задоволи ниту една третина од предвидената побарувачка. Неспособноста на Кина да ја задоволи сопствената побарувачка за литиум и покрај тоа што е трет по големина производител во светот предизвикува катастрофа за другите земји кои се потпираат на кинескиот литиум.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично