ПОВЕЌЕ

    НАУКАТА ОФИЦИЈАЛНО ПОТВРДИ: Овој август во Европа беше најтопол досега

    Време зa читање: 4 минути

    Летото во 2022 година беше најжешкото во историјата на Европа, со рекордни топлотни бранови и најголема суша во последните векови, објави во четвртокот сателитски монитор на Европската комисија. Научниците велат дека топлотните бранови и сушите стануваат се почести и поинтензивни поради климатските промени.

    Службата за климатски промени „Коперник“ (C3S) соопшти дека температурите во Европа биле „највисоки досега забележани и за месец август и за летото (јуни-август) како целина“.  Севкупно, беше многу топло лето во Европа и европските температурни аномалии за овој јуни, јули и август заедно покажуваат севкупен тренд на затоплување, при што летото 2022 година се искачи на крајот, до 1,3 степени Целзиусови над просекот. Температурите, пак, само за минатиот месец беа 1,7 степени Целзиусови над просекот од 1991 до 2020 година. Тоа е речиси еден степен повисоко од претходниот рекорд за август во уште една топла година, 2018 година.

    Податоците покажаа дека август бил најтоплиот досега забележан на континентот со „значителна разлика“, надминувајќи го претходниот рекорд поставен во август 2021 година за 0,4 степени Целзиусови.

    „Интензивната серија топлотни бранови низ Европа, поврзана со невообичаено суви услови, доведоа до лето на екстреми со рекорди во однос на температурата, сушата и активноста на пожари во многу делови од Европа, што влијае на општеството и природата на различни начини“, вели научничката Фреја Вамборг од Коперник.

    Голем дел од северната хемисфера се бори со суши и шумски пожари како резултат на зголемените температури. Кон крајот на август, Европската комисија соопшти дека околу две третини од континентот се соочува со суша.

    Ниските нивоа на водата на реката Рајна Германија ги нарушија синџирите на снабдување, бидејќи некои бродови не можеа да го поминат водниот пат целосно натоварени.

    Реката Рајна во Германија имаше ниво на водата толку ниско што многу бродови можеа да носат само четвртина од вообичаениот товар. Кризата го натера секторот на речниот транспорт да брза да се прилагоди. Баржите на реката Рајна продолжуваат да носат полесни товари бидејќи нивото на водата останува ниско. Синџирите на снабдување се сериозно нарушени и за Арнд Пудербах, менаџер на терминал на Контарго, тоа е фрустрирачко време. „Водостоите веќе нè загрижуваат и тоа е многу незадоволителна ситуација за нас бидејќи побарувачката е таму, но за жал не можеме да им понудиме капацитет на нашите клиенти и да ја понудиме услугата што би сакале да ја понудиме. Во 2018 година имавме слична ситуација, но многу подоцна во годината. Ние, исто така, извлечевме анализи од ова и, на пример, успеавме да направиме промена на дизајнот на некои садови, така што овие садови потоа ќе можат да се вчитаат малку повеќе, дури и при ниски нивоа на вода. Понатаму, ние дополнително го развивме и проширивме нашиот железнички транспорт и нудиме транспорт со камиони во нашата мрежа на копнени мостови“.

    Рајна рано оваа година падна под просекот бидејќи топената вода од Алпите брзо доаѓаше и си одеше, поради топлата и сува пролет. Научникот Ено Нилсон, е виш истражувач на Федералниот институт за хидрологија. „Оваа ниска вода, малите врнежи во пролетта, високите температури во пролетта што резултира со рано топење на снегот и ледените маси. Да, овој феномен, оваа конкатенација ја припишуваме на климатските промени и се случува кога температурите растат, кога ќе се земат предвид климатските проекции што ги работиме до крајот на 21 век“.

    Има многу планови за адаптација, на пример, владата треба да ги продлабочи најплитките канали, а бродските компании сега имаат софистицирани прогнози за реките за подобро управување со логистиката.  Сепак, Нилсон сè уште изразува загриженост за тоа колку екстремна може да стане ситуацијата. „Во идните услови за климатски промени, ние всушност очекуваме дека ситуацијата со ниската вода ќе се влоши ако не се вклучиме во заштитата на климата. Тоа може да се изрази во однос на интензитетот – односно колку ниско ниво на водата може да се спушти, колку малку Можеме да имаме испуштање на реката, колку малку бродовите би можеле да земат на бродот? Но, исто така, во однос на времетраењето – тоа значи дека би можеле да бидеме заглавени во ситуации со ниска вода со недели или месеци и треба да се прилагодиме. Како да реагираме во такви ситуации?“

    Во средата, извештајот на Светската метеоролошка организација рече дека подолгите суши и почестите топлотни бранови поттикнуваат шумски пожари кои го влошуваат квалитетот на воздухот. Во извештајот последиците по здравјето на луѓето и екосистемите се нарекуваат „климатска казна“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично