ПОВЕЌЕ

    Логиката на Бафет веќе не важи

    Време зa читање: 2 минути

    Веќе е јасно дека технолошките акции се најголемите победници оваа година. На пример, Тесла се зголеми за неверојатни 670 проценти, Амазон „само“ 70 проценти.

    Во меѓувреме, т.н. модел на вредност на инвестирање заснован на анализа на деловните биланси и набавка на фундаментално потценети акции, се покажува како да не е толку релевантен. Овој модел на инвестиции го основал Бенџамин Греам пред Втората светска војна, а милијардерот Ворен Бафет, се разбира, се стекна со светска слава со оваа филозофија на инвестирање. Проблемот, според „Економист“, е што овој концепт даде лоши резултати во текот на последната деценија. 

    Кој и да инвестирал долар во вредни акции пред десет години, има само 2,5 долари денес, додека пазарот како целина порасна за 4,65 пати ако ги исклучиме „вредните“ залихи од буџетот. Индустријата за управување со средства е под голем притисок. Стратегиите што секогаш давале резултати овој пат не функционираат.

    Се разбира, пресврт може да се случи брзо, исто како на почетокот на векот, кога вредносните инвеститори имаа лоши резултати помеѓу 1998 и 2000 година, а потоа избувна меур во технолошкиот сектор и работите одеднаш изгледаа поинаку.

    Како прво, инвеститорите со „вредност“ мора да земат предвид две радикални промени во глобалната економија: Првата промена се однесува на растечката улога на нематеријалните средства во билансот на состојба на компанијата (во САД тие веќе сочинуваат третина од инвестициите), а втората е зголемената важност на надворешните влијанија. Според денешната доктрина, секој инвеститор во вредност треба да биде преполн со акции на автомобилски и нафтени компании, чија иднина зависи и од количината на емисии на јаглерод диоксид.

    Со зголемување на регулативата, овие трошоци ќе бидат уште поголеми. Накратко, ако Греам пред скоро сто години напиша дека стариот начин на инвестирање станал бескорисен, сега се чини дека е време за нова парадигма за инвестиции.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично