ПОВЕЌЕ

    Како опсесијата со клиенти го трансформираше Амазон

    Време зa читање: 3 минути

    Јан Мекалистер, поранешен директор во Амазон, му се обрати на својот шеф Џеф Безос во 2011 година со низа нови идеи.

    Не помина секоја идеја презентирана на овој начин, а Мекалистер вели дека Безос истакнал дека ако не може да најде задоволително решение за некој проблем, тогаш тоа не е проблем што вреди да се реши, пишува „Телеграф бизнис“.

    Овој процес, познат како „заостаната работа“, му овозможи на тимот на Мекалистер да развие Amazon Smile, платформа преку која клиентите купуваат, а Амазон им дава дел од секоја набавка да можат да ја донираат за хумантарни цели.

    Идејата на оваа платформа е да го подобри искуството на клиентот при купувањето со донирање на дел од секоја набавка во име на секоја од нив на хуманитарни организации, без дополнителни трошоци и ќе имаат чувство дека направиле нешто добро со секоја набавка.

    „Тоа беше јасен пример за опсесијата на Џеф со клиентот“, рече Мекалистер.

    Тој додаде дека секој проблем на клиентот е главна тема на состаноците на компанијата.

    Принципот на „опсесија со клиенти“ му овозможи на Безос да ја предвиди и овозможи скоро секоја набавка што потрошувачот треба да ја прави на дневна основа. Најновиот пример за ова е “Амазон Аптека”, систем за доставување лекови без дополнителни трошоци.

    Еве како успеа Безос

    За да разбереме како Амазон стигна до местото каде што е, треба да го разгледаме неговиот прв човек и неговиот пристап кон потрошувачите.

    „Кога сте опседнати со клиенти, тогаш наоѓате начини да ги задоволите тие клиенти. Понекогаш тоа значи развој на нови вештини што сè уште ги немате, бидејќи тие сè уште не беа потребни “, вели Сунил Гупта, професор на Харвард.

    Повеќето компании се ориентирани кон клиентите, објаснува Гупта, но тие се првенствено фокусирани на подобрување на понудата, не само на искуството со купување.

    На пример, Гупта вели дека нафтената компанија може да им понуди дополнителни услуги на клиентите, но дека не смета дека тие не сакаат да останат на такво место. На состаноците, Безос обично држеше едно столче празно и им велеше на своите соработници да замислат муштерија да седи на неа, најважната личност во собата.

    „Дури и кога не го знаат тоа, клиентите секогаш сакаат нешто подобро“, напиша Безос во писмото до акционерите во 2016 година.

    Киндл како пресвртна точка

    Гупта го објаснува развојот на Амазон со примерот на Киндл. Како и сите пронајдоци на „Амазон“, „Киндл“ започна како дел од интерно соопштение за печатот, презентирајќи го проблемот. И, проблемот беше во ова – многу клиенти започнаа да преминуваат од класични книги во е-книги, а Амазон сакаше да ги запознае и да им олесни на читателите.

    Иако тој немаше искуство во развој на хардвер, тимот на Амазон помина три години учејќи на крајот да го произведе Киндл. Потоа отидоа чекор подалеку.

    Безос инсистираше Kindle да биде што е можно поедноставен, така што дури и оние кои не се технолошки опремени, да можат да го користат. Ова прво значи дека не мора да се поврзуваат со компјутер за да го користат. Амазон воведе безжичен рутер за да можат клиентите да преземаат книги каде и да се.

    Успехот е загарантиран и целиот контингент е продаден за шест часа, па дури и 13 години подоцна, неговата популарност не опаѓа.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично