ПОВЕЌЕ

    Како Америка се претвори во нација на грицките

    Време зa читање: 6 минути

    Заборавете на појадокот, ручекот и вечерата. Луѓето се побудалени по „она помеѓу“. Големите компании известуваат дека продажбата на популарните закуски односно грицки – расте. Нето-продажбата на Doritos, Cheetos, Ruffles, PopCorners, Smartfood и SunChips порасна за двоцифрена вредност во вториот квартал. Продажбата на мало на Pirate’s Booty скокна за околу 32%, а продажбата на SkinnyPop се зголеми за околу 17%.
    Тоа е делумно затоа што грицките стануваат поскапи и затоа што луѓето се враќаат во својот живот надвор од домот и сакаат храна што можат да ја јадат во движење. Но, не е само тоа. Навиките во исхраната се сменија, а луѓето се повеќе грицкаат наместо традиционални оброци. Околу 64% од потрошувачите ширум светот рекле дека претпочитаат да јадат неколку мали оброци во текот на денот, наместо неколку големи, според истражувањето за ужина од 2021 година од Mondelez (MDLZ). Тоа е повеќе од 59% во 2019 година. Околу 62% изјавиле дека замениле барем еден оброк дневно со закуски.

    Навиките за јадење во Америка отсекогаш се менувале со времето. Индустриската револуција го воведе шаблонот за три оброци на ден. Иновациите во пакувањето на почетокот на 20 век ги воведоа грицките во мејнстримот. Огромните супермаркети им дадоа на потрошувачите навидум бескрајна низа светли, сјајни предмети за да изберат. И за време на пандемијата, големата промена во начинот на работа на милиони Американци отвори нови категории на закуски – тоа е добра вест за продавачите на грицки, но не и за нашето здравје.

    Американскиот пазар на закуски порасна од околу 116,6 милијарди долари во 2017 година на околу 150,6 милијарди долари во 2022 година, а се предвидува дека ќе порасне на 169,6 милијарди долари во 2027 година, според Euromonitor International, кој вклучува овошни закуски, сладолед, бисквити, бонбони и барови и солени закуски во категоријата. „Грицкањето денес е сеприсутно“, рече Сали Лајонс Ват, извршен потпретседател во компанијата за истражување на пазарот ИРИ. „Тоа е начин на живот. Сепак, не до неодамна.

    КАКО ОД ТРИ ОБРОКА СТАСАВМЕ ДО “ГРИЦКАЊЕ ПОМЕЃУ“?

    Можеби денес е норма, но историски гледано, јадењето три оброци на ден „секако не било стандардно“, вели Ешли Роуз Јанг, историчар на храна во Националниот музеј за американска историја Смитсонијан. Оваа практика дојде во мода во Соединетите Американски Држави благодарение на Индустриската револуција, кога распоредот на фабриките им го диктираше начинот на исхрана на работниците. „Би сакале да имате оброк пред да тргнете на работа за да ве поттикне во текот на денот“, рече Јанг. Потоа „би имало пладневна пауза, за да ви ја наполните енергијата… а потоа оброк после работа“.

    Како што оброците станаа стандардизирани во Соединетите Американски Држави, се појавија нови правила за јадење – а со нив и нови ставови кон грицките.

    Во 19 век, грицките како кикиритки ги продавале улични продавачи и биле стигматизирани дека се поврзани со работничката класа и сиромашните, објасни Абигејл Керол во „Три квадрати“, нејзината книга од 2013 година за американските навики за грицкање и исхрана. „Кога оброците – особено вечерата – станаа посоцијални, попристојни и построго дефинирани, грицките станаа трансгресивни“, напиша таа.

    Но, продавачите на храна видоа деловна можност во грицките – ако можат да најдат начин да ги одведат од улиците и да влезат во домот. За да го направат тоа, им требаше подобро пакување, нешто што ќе го запечати предметот и ќе го одржи свеж.
    На крајот, еден сет на претприемачи го проби кодот, отворајќи ја вратата за остатокот од индустријата. Нивниот производ? Крекер Џек.

    Фредерик и Луис Рикхајм, германски браќа кои живееле во Чикаго, ја развиле слатката закуска со пуканки и кикирики. Во 1896 година, тие патувале со него од град до град споделувајќи примероци и ширејќи го зборот за производот, раскажува Керол. За да го одржат Cracker Jack подолго свеж, тие работеа со човек по име Хенри Екштајн, кој разви специјална восочна облога за кесите во кои се продаваше.

    Со текот на годините, други промени и во американската култура и технологија го направија грицкањето во движење уште попривлечно, истакна Јанг, историчар за храна. Микробрановите печки, за прв пат воведени во 1955 година, овозможија сосема нов вид пакувана храна. И по Втората светска војна, повеќе луѓе почнаа да ги купуваат своите намирници од масовни трговци на мало, наместо од зелената бакалница од соседството. „Ги имате овие огромни супермаркети со полици и полици полни со грицки во кутии“, рече Јанг, што придонесе за културата на грицкање во земјата.

    И штом милениумците почнаа да купуваат за себе, трендот дополнително се забрза. Помладите генерации, во САД познати како „Boomers“ и “Gen X-ers“ имаат тенденција да уживаат во ужина попладне или навечер, рече Ват од IRI, кој ги следи трендовите на грицкање со децении. Милениумците, сепак, грицкаат и наутро. „Милениумците навистина почнаа да го менуваат начинот на кој луѓето јадат“, рече Ват. „Дефинитивно почнавте да гледате помали оброци и или закуски… кои се консумираат во текот на денот“, рече таа.

    Потоа се случи пандемијата и се случи уште една промена, забележа Ват: Луѓето почнаа да јадат повеќе грицки доцна навечер. Тоа беше делумно поради тоа како луѓето ги поминуваа деновите за време на пандемијата. Бидејќи децата се заглавени дома за време на традиционалното работно време, некои родители одвојуваат повеќе работни часови во текот на ноќта и посегнуваат по грицки за да наполнат гориво. Други развија нови рутини кои вклучуваат останување будни подоцна.

    Опцијата за уживање доцна во ноќта без да мора да го напуштите вашиот дом стана новодостапна благодарение на ненадејното зголемување на 15-минутните услуги за испорака, кои ги охрабрија луѓето да нарачуваат храна. Сега, кога луѓето се враќаат во канцеларија и имаат поредовен распоред за работа, тие можеби се помалку заинтересирани за грицкање доцна навечер. Но, продавачите на храна најверојатно ќе продолжат да се обидуваат да продаваат храна за таа временска рамка. „Мислам дека нема да паднат и да не бидат релевантни“, рече Ват.

    НЕ СЕ СИТЕ ЗАКУСКИ ИСТИ

    Значи, што значи сето ова закуска за нашето здравје? Зависи што сметате за ужина.
    „Оние кои одбираат овошје, зеленчук, млечни производи со малку маснотии, извори на немасни протеини или се свесни за големината на порциите на нивната ужина – тоа понекогаш може да им помогне да исполнат одредени препораки и упатства“, рече Џесика Бихуниак, регистриран диететичар. и доцент по клиничка исхрана на NYU Steinhardt School of Culture, Education and Human Development.

    Но, други производи, како бонбони, сода или чипс, со заситени масти, високо ниво на натриум и додадени шеќери, можат да создадат нездрави навики. „Редовното внесување“ на овие видови артикли „може да ја зголеми претпочитањето за овие видови храна, што ќе доведе до промена во однесувањето во исхраната и квалитетот на исхраната“, според Изворот за исхрана на Школата за јавно здравје на Харвард, општиот водич за здрава исхрана на училиштето.

    Продавачите на грицки нудат таканаречени опции „подобри за вас“, кои можеби имаат помалку шеќер или доаѓаат во помали пакувања за контрола на порциите.  Кога станува збор за спакувани производи кои се стабилни на полица – дури и оние кои тврдат дека се подобри за вас – потрошувачите треба да ги прочитаат нутритивните информации на пакувањата.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично