ПОВЕЌЕ

    Google, Facebook, Instagram, TikTok под лупа на новиот закон за дигитални услуги на ЕУ

    Време зa читање: 5 минути

    Законот за дигитални услуги на Европската унија (DSA) стапува на сила на 25 август годинава и ќе влијае на некои од најголемите светски гиганти за технологија и социјалните медиуми, вклучувајќи ги Google, Facebook и TikTok. Законот се проценува како пресвртница во регулирањето на интернет гигантите и е дизајнирана да ги одржува корисниците безбедни на интернет и да го запре ширењето на штетна содржина што е или нелегална или ги прекршува условите за користење на платформата.

    Исто така, изгледа дека ги штити основните права на Европејците како приватноста и слободата на говорот.

    ЕУ долго време подготвува пионерски мерки во сузбивањето на технолошките гиганти, а овие гиганти ќе мора да почнат да ги следат правилата на DSA од петок. Непочитувањето може да резултира со казни од милијарди евра. Досега се погодени 19 платформи, вклучувајќи осум платформи за социјални медиуми: Facebook, TikTok, Twitter, YouTube, Instagram, LinkedIn, Pinterest и Snapchat.

    Засегнати се и пет онлајн пазари: Amazon, Booking.com, кинеската Alibaba AliExpress и германскиот Zalando.

    Продавниците за мобилни апликации Google Play и App Store на Apple подлежат на новите правила, како и Google Search и Bing пребарувачот на Microsoft. Гигантите како Google Maps и Wikipedia ја заокружуваат листата.

    Списокот на ЕУ се заснова на тоа колку корисници има една платформа. Оние со 45 милиони (10 проценти од населението на ЕУ) или повеќе ќе се соочат со највисокото ниво на регулација на DSA.

    Упатените во Брисел, сепак, укажаа на некои забележителни пропусти од списокот на ЕУ, како што се eBay, Airbnb, Netflix и PornHub.

    Секој бизнис кој обезбедува дигитални услуги за Европејците на крајот ќе мора да се усогласи со DSA. Тие, сепак, ќе се соочат со помалку обврски од најголемите платформи, а имаат уште шест месеци пред да мора да стапат во ред.

    Наведувајќи ја неизвесноста околу новите правила, Мета Платформи го одложи лансирањето на својот ривал на Твитер, Threads, во ЕУ.

    Платформите почнаа да отвораат нови начини за европските корисници да ги означат нелегалните онлајн содржини и непријатните производи, кои компаниите ќе бидат обврзани да ги отстранат брзо и објективно.

    Амазон отвори нов канал за пријавување сомнителни нелегални производи и обезбедува повеќе информации за трговци од трети страни.

    TikTok им даде на корисниците „дополнителна опција за известување“ за содржина, вклучително и рекламирање, за која веруваат дека е нелегална. Категориите како што се говор на омраза и вознемирување, самоубиство и самоповредување, дезинформации или измами и измами, ќе им помогнат да го лоцираат проблемот.

    Потоа, посебно регулаторно тело ќе утврди дали означената содржина или ги прекршува нејзините политики или е незаконска и треба да биде отстранета, според апликацијата од кинеската матична компанија ByteDance. TikTok вели дека причината за отстранувањето ќе биде објаснета на лицето што го објавило материјалот и на оној што го означил, а одлуките може да се обжалат.

    Корисниците на TikTok можат да ги исклучат системите што препорачуваат видеа врз основа на она што корисникот претходно го гледал. Ваквите системи се обвинуваат дека ги водат корисниците на социјалните мрежи до сè поекстремни објави. Доколку се исклучат персонализираните препораки, доводите на TikTok наместо тоа ќе им предлагаат видеа на европските корисници врз основа на она што е популарно во нивната област и низ целиот свет.

    DSA забранува таргетирање на ранливи категории на луѓе, вклучително и деца, со реклами.

    Snapchat рече дека огласувачите нема да можат да користат алатки за персонализација и оптимизација за тинејџерите во ЕУ и ОК. Корисниците на Snapchat кои имаат 18 и повеќе години во меѓувреме ќе добијат поголема транспарентност и контрола врз рекламите што ги гледаат, вклучувајќи „детали и увид“ за тоа зошто им се прикажуваат конкретни реклами.

    TikTok направи слични промени, спречувајќи ги корисниците од 13 до 17 да добиваат персонализирани реклами „врз основа на нивните активности на или исклучени TikTok“.

    Заландо, германски онлајн продавач на мода, поднесе правен приговор поради неговото вклучување на листата на DSA на најголемите онлајн платформи, тврдејќи дека се третира неправедно. Zalando лансира системи за означување на содржината за својата веб-локација, иако постои мал ризик да се појави нелегален материјал меѓу нејзината високо курирана колекција на облека, чанти и чевли.

    Амазон поднесе сличен случај до највисокиот суд на ЕУ.

    Компаниите кои нема да ги следат правилата би можеле да се соочат со казни до 6 отсто од нивниот глобален приход – што може да изнесува милијарди. Тие дури може да бидат забранети од ЕУ поради неусогласеност.

    Сепак, нема веднаш да има казни за поединечни прекршувања. Наместо тоа, DSA е повеќе наменет да и даде на ЕУ увид во алгоритмите на компаниите за да се види дали тие ги имаат вистинските процеси.

    Официјалните претставници на ЕУ „се загрижени за однесувањето на корисниците од една страна, како малтретирање и ширење нелегална содржина, но тие се исто така загрижени за начинот на кој функционираат платформите и како тие придонесуваат за негативните ефекти“, коментира Сали Бротон Мицова, вонреден професор на Универзитетот во Источна Англија.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично