ПОВЕЌЕ

    ЦЕНИТЕ НА НАФТАТА РАСТАТ поради воената интервенција на САД и Велика Британија против Хутите

    Време зa читање: 4 минути

    Цените на нафтата скокнаа за 4 отсто откако САД и Велика Британија започнаа напади во Јемен поради неодамнешните напади на бунтовниците Хути врз бродови во Црвеното Море. Суровата нафта „брент“ достигна 80 долари за барел за прв пат оваа година, бидејќи бунтовниците поддржани од Иран ветија дека ќе возвратат на воената акција на западните сили.

    Додека цената се зголеми, таа е под највисоките достигнувања кога Русија ја нападна Украина.

    Во петокот, суровата нафта „брент“ – меѓународниот репер за цените на нафтата за поголемиот дел од светот – достигна 80,71 долари за барел пред да се намали, додека американската сурова нафта од Западен Тексас се зголеми за 2,79 отсто на 74,03 долари.

    Повисоките цени на енергијата ризикуваат да ја поттикнат инфлацијата исто како што таа почна да забавува. Во меѓувреме, цената на транспортните контејнери на бродови скокна, што значи дека компаниите би можеле да изберат да го префрлат овој трошок на потрошувачите.

    Групата користи беспилотни летала и ракети против бродови во странска сопственост кои превезуваат стока низ теснецот Баб ал-Мандаб – канал широк 20 милји што ги дели Еритреја и Џибути на африканската страна и Јемен на Арапскиот Полуостров.

    Бродовите обично одат по оваа клучна трговска рута од југ за да стигнат до Суецкиот канал во Египет понатаму на север. Наместо тоа, многу компании испраќаат бродови околу Кејп на добра надеж, рута што додава најмалку 10 дена патување.

    Во петокот, податоците за испорака покажаа дека најмалку четири танкери со нафта го сменија курсот од нападите во текот на ноќта на САД и Велика Британија.

    Данскиот гигант за танкери со гориво Торм, исто така, рече дека престанал да ѝ дозволува на својата флота да плови низ јужниот дел на Црвеното Море, додека Интертанко, која претставува речиси 70 отсто од сите танкери со нафта, гас и хемиски соединенија со меѓународна трговија, во моментов ги повикува своите членови да го избегнуваат Бал. ал-Мандаб директно неколку дена и исклучете ги нивните предаватели.

    Во моментов, околу една четвртина од светските транспортни контејнери се пренасочуваат.

    Според Белата куќа, околу 15% од глобалната трговија преку море поминува низ Црвеното Море. Ова вклучува 8% од глобалното жито, 12% од нафтата преку море и 8% од светскиот течен природен гас.

    Винсент Клерк, извршен директор на Maersk, бродскиот гигант, изјави за Би-Би-Си дека „значително нарушување“ на глобалната трговија веќе се чувствува „до крајниот потрошувач“.

    Неколку компании рекоа дека веќе виделе, или очекуваат, ударен ефект:

    Производителот на автомобили Stellantis користи некои решенија за воздушниот транспорт за да избегне нарушување. Тесла го суспендираше најголемиот дел од производството на автомобили во фабриката во Берлин. Volvo Cars ќе го паузира производството на три дена следната недела во својата фабрика во Гент, Белгија. Шефот на Tesco предупреди дека „може да ја надува цената на некои артикли“. Икеа соопшти дека може да бидат засегнати испораките. Данон соопшти дека времето на транзит за нејзините пратки е зголемено.

    Групата Хути ја објави својата поддршка за Хамас и рече дека е насочена кон бродови кои патуваат за Израел, иако не е јасно дали сите бродови кои беа нападнати всушност се упатија кон Израел.

    Како резултат на нападите, Maersk и неколку други големи бродски линии во светот ја избегнуваат клучната рута за глобалната трговија, бидејќи им даваат приоритет на безбедноста на своите посади. „Имаме бродови врз кои се пука. Имаме колеги чии животи се загрозени кога тоа ќе се случи и едноставно не можеме да го оправдаме пловењето низ овие опасните зони како што е ситуацијата во моментов“, рече Клерк.

    Тој рече дека подолгата рута околу Африка го исцрпува капацитетот од глобалниот поморски систем на краток рок, додавајќи нешто од седум дена до две недели на патувањето на бродот, како и чини 1 милион долари повеќе само гориво.

    Стапките за преместување товар по море достигнаа рекордни високи за време на пандемијата. Откако започнаа нападите врз бродовите во регионот, цените и за контејнерскиот транспорт и за стоката повторно се зголемија.

    Според Светскиот индекс на контејнери Drewry, цената за контејнер од 40 стапки достигна 3.072 долари на 11 јануари, пред нападите на САД и Велика Британија врз цели на Хутите во Јемен.

    Во Бахреин, на турнеја по Блискиот Исток оваа недела, американскиот државен секретар Антони Блинкен рече дека дополнителните трошоци „се претвораат во повисоки цени за луѓето, за сè, од гориво до лекови до храна“.

    „И така тоа има вистинско влијание врз луѓето ширум светот во нивниот секојдневен живот“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично