ПОВЕЌЕ

    Зголемената реалност го преобликува модниот свет со дигитална шминка и мода

    Време зa читање: 5 минути

    Зголемената реалност (Augmented Reality или скратено AR) го менува начинот на кој купуваме, особено како купуваме облека. За разлика од виртуелната реалност, во која сте нурнати во целосно симулиран свет, зголемената реалност го зема реалниот свет и поставува дигитални објекти врз него. На пример, филтрите на Инстаграм кои го искривуваат изгледот на луѓето се сметаат за AR, како и мобилната апликација ИКЕА која „местува“ мебел во вашиот простор. Апликацијата Покемон Гоу (Pokémon Go) на Нинтендо, во која се чини дека Покемоните се тркаат низ вашата реална средина, можеби е најпознат пример.

    Истражувањето на Делоите (Deloitte) и Снеп, матичната компанија на Снепчет, предвидува дека до 2025 година, 75% од светската популација, вклучувајќи ги речиси сите корисници на паметни телефони, ќе бидат чести корисници на AR. Според ова истражување, припадниците на помладите старосни групи, познати како “Генерација З“ и „Миленијалци“ имаат 71% поголема веројатност да користат AR често од постарите луѓе, делумно затоа што усвојувањето е поттикнато од употребата на социјалните мрежи. Повеќе од 300 милиони луѓе веќе се занимаваат со AR секој ден на Снепчет.

    Сега, Снеп многу се обложува на зголемената реалност во модата: во 2021 година ја купи Вертебрае, компанија која им помага на брендовите како Дејвидс Брајдал (David’s Bridal), Хершел ранците и очилата Москот да создадат 3D верзии на нивните производи. Експертите за малопродажба велат дека комбинирањето на AR со социјалните медиуми како Snapchat може да биде следната голема работа во малопродажбата. Истражувањето направено од Меккинси покажува дека 37 отсто од модните директори ја наведуваат социјалната трговија како една од првите три теми што ќе влијаат на нивниот бизнис во 2022 година.

    Оваа година, Снеп лансираше нова апликација „Шопинг објектив“ (Shopping Lens) , така што Snapchatters може да помине низ производите од различни трговци на мало и да ги „проба“. Првите брендови што ќе ја користат функцијата се Ултабјути (Ulta Beauty) и МАК Козметикс (MAC Cosmetics), но Снеп вели дека уште повеќе се на повидок. За да ја користи апликацијата, купувачот едноставно гледа во камерата на својот паметен телефон и зголемената реалност се применува во реално време, користејќи мапирање на лицето и технологија за компјутерска визија што создава динамични 3D визуелни слики. Гламлаб на Улта, на пример, нанесува 3D шминка на лицето на корисникот, а производите се движат со изразите на клиентот како што би се случило во реалниот живот.

    Портпаролот на Снеп вели дека зголемената реалност може да ја зголеми продажбата давајќи им доверба на онлајн купувачите да купуваат со тоа што ќе им покаже како производот всушност ќе изгледа на нив, наместо да се потпира на слика на некој друг. Раните истражувања сугерираат дека алатките за пробување функционираат: луѓето имаат поголема веројатност да купуваат предмети откако ќе ја користат функцијата и со помала веројатност да ги вратат. Според Националната федерација за малопродажба, 218 милијарди американски долари онлајн купувања биле вратени во 2021 година. Shopify известува за 40 отсто намалување на повратот кај клиентите кои имале 3D визуелизација. Истражувачот за AR и автор на „Зголемениот човек: Како технологијата ја обликува новата реалност“, Хелен Папаџанис вели: „Без разлика дали се работи за гледање производ во целосен размер во 3D или проверка на деталите на ставката поблиску со AR, кога клиентите се подобро информирани, тие се помала е веројатноста за враќање на производите“.

    Влад Водолазов, основач и извршен директор на компанијата за виртуелна пробна облека Кло-З, го припишува порастот на малопродажбата на AR на „комбинацијата на пандемијата плус метаверзумот; луѓето почнаа да експериментираат со користење на нови начини за вклучување во нивната заедница. Тоа ни помогна да добиеме поголем интерес од конзервативните брендови“.

    Во нивниот извештај за трендови за 2021 година, консултантската фирма Фјучр Тудеј Институт ја детализираше зголемената популарност на AR во модата. „Некои од најпознатите светски дизајнери станаа мудри за виртуелната револуција“, се вели во извештајот, цитирајќи ги партнерствата за AR на Гучи кои вклучуваат стилска игра наречена Drest, која им овозможува на корисниците да пробаат хиперреалистични козметички алатки и апликација наречена Сникер. Гаража, каде што корисниците можат да ги пробаат виртуелните обувки на брендот. Овој февруари, италијанскиот луксузен бренд Bottega Veneta, познат по својот смел маркетинг, лансираше сопствена апликација за AR.

    Високите модни брендови исто така влегуваат во просторот преку партнерства за игри. Во 2019 година, Луј Витон соработуваше со играта Лиг оф леџендс (League of Legends), која имаше 180 милиони месечни активни играчи заклучно со февруари. Играчите можат да купат дизајни на Луј Витон како „престижни кожи“ за нивните аватари. Соработката го означува првиот пат кога една од најпопуларните игри работи со моден бренд од високата класа. Додека играчите можат да купуваат само аватарски скици преку играта, Луј Витон објави и комплементарна линија на облека од реалниот живот Лиг оф леџендс.

    Следниот чекор кој брзо се појавува е вистинската, тродимензионална дигитална облека што може да ја видат само луѓе кои носат AR очила. Институтот „Иднина денес“ вели дека потрошувачите можеби ќе бидат повеќе еколошки свесни кога купуваат физички предмети, доколку имаат слобода да се изразат виртуелно. Техничките промени сепак се значајни. За да бидат убедливи, 3D облеката треба да го имитира начинот на кој физичката ткаенина паѓа и изгледа на телото на една личност во променливи услови. Симулацијата на ткаенина бара технологија како Лидар (детекција на светлина и опсег) камери, како и можност за следење на целото тело на една личност и одвојување од околината.

    Водолазов вели дека заедно со бариерите за симулација на ткаенина, постои и прашање за пристап: AR досега беше ограничена на високо ниво, Mac iOS уреди – iPhone XR и повисоки. Неговата компанија Кло-З неодамна лансираше верзија на веб-прелистувач на нивната технологија AR со надеж дека ќе допре до поголема публика, но сè уште има многу да се оди во однос на точноста. Како што се подобрува технологијата, Водолазов верува дека тоа ќе станува сè повообичаено: „Мислам дека дигиталната облека ќе биде само уште еден дел од нашата гардероба“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично