ПОВЕЌЕ

    Токсичен микс на опортунизам и борба за пониски трошоци: Пилотите зборуваат зошто авиосообраќајот глобално е во хаос

    Време зa читање: 6 минути

    Откажани летови. Долги редици. Заминување на персоналот. Изгубен багаж. Звучи познато? Хаосот што ги зафати аеродромите во Северна Америка и Европа од летото не стивнува многу, а вестите и корисниците на социјалните мрежи продолжуваат да известуваат за орди нетрпеливи патници и планини со погрешно поставени куфери.

    Само оваа недела, германскиот авиопревозник Луфтханза ги откажа речиси сите свои летови во Франкфурт и Минхен, блокирајќи околу 130.000 патници поради еднодневното напуштање на персоналот на земјата, кој штрајкуваше за подобри плати.

    Лондонскиот аеродром Хитроу и аеродромот Шипхол во Амстердам – два од најголемите туристички центри во Европа – го намалија нивниот капацитет на патници и побараа авиокомпаниите да ги прекинат летовите во и надвор од нивните аеродроми, што ги налути и патниците и менаџерите на авиокомпаниите. Превозниците во САД, исто така, откажаа и одложија десетици илјади летови поради недостиг на персонал и временски проблеми.

    Авиокомпаниите гласно ја префрлаат вината на аеродромите и владите. Во понеделникот, главниот финансиски директор на нискобуџетната европска авиокомпанија Ryanair, Нил Сорахан, се пожали дека аеродромите имале „само една работа да завршат“.

    На Терминалот Три на Хитроу се гледаат купишта неподигнати куфери како чекаат за враќање на багажот. Најголемиот аеродром во Велика Британија им порача на авиокомпаниите да престанат да продаваат летни билети. Но, многу од оние кои работат во индустријата велат дека авиокомпаниите се делумно одговорни и за недостигот на персонал, а ситуацијата станува доволно страшна што може да ја загрози безбедноста.

    Си Ен Би Си разговараше со неколку пилоти кои летаа за големите авиокомпании, од кои сите го опишаа заморот поради долгите часови и, како што рекоа, е опортунизам и желба да се намалат трошоците како дел од токсичната култура на „трка до дното“ што ја проникнува индустријата и го влошува нередот, создавајќи ја ситуацијата со која се соочуваат патниците денес.

    Целиот персонал на авиокомпанијата зборуваше анонимно бидејќи не беа овластени да зборуваат со печатот.

    „АПСОЛУТЕН МАСАКР“

    „Од патничка гледна точка, тоа е апсолутен кошмар“, изјави за Си Ен Би Си пилот на европската нискобуџетна компанија easyJet. „Во текот на летото, тоа беше апсолутен масакр бидејќи авиокомпаниите не знаеја што прават. Тие немаа соодветен план. Сè што знаеја дека сакаат да направат е да се обидат да летаат колку што е можно повеќе – речиси како пандемијата никогаш да не се случила“, рече пилотот. „Но, тие заборавија дека ќе се скратат сите нивни ресурси“.

    Нерамнотежата што следеше го „направи нашиот живот апсолутен хаос, и на кабинскиот екипаж и на пилотите“, додаде пилотот, објаснувајќи како настанал недостигот на персонал на земја од отпуштањата на пандемијата – оние кои се занимаваат со багаж, пријавување, безбедност и друго. домино ефект што фрла клуч во распоредот на летање. Вистинска токсична супа, а аеродромите и авиокомпаниите делат подеднакво ниво на вина.

    Во соопштението, easyJet рече дека здравјето и благосостојбата на вработените се „наш највисок приоритет“, нагласувајќи дека „ние ги сфаќаме нашите одговорности како работодавач многу сериозно и ги вработуваме нашите луѓе со локални договори со конкурентни услови и во согласност со локалното законодавство“.

    Индустријата сега е закочена од комбинација на фактори: немање доволно ресурси за преквалификација, поранешен персонал кој не сака да се врати и слаба плата која во голема мера остана потисната од кратењата во ерата на пандемијата, и покрај значително подобрените приходи за авиокомпаниите. „Тие ни рекоа на пилотите дека имаме намалување на платите најмалку до 2030 година – освен што сите менаџери се вратија на целосна плата плус зголемување на платите за инфлација“, рече пилот на Бритиш Ервејс.

    „Владите со нивните ограничувања и без поддршка за воздухопловниот сектор“, како и аеродромските компании се во голема мера виновни за сегашниот хаос, рече пилотот, додавајќи дека „некои авиокомпании ја искористија ситуацијата за да ги намалат платите, да направат нови договори и отпуштат луѓе, а сега кога работите се вратија во нормала тие не можат да се справат“.

    Додека многу аеродроми и авиокомпании сега регрутираат и нудат подобри плати, потребните програми за обука и процесори за безбедносно одобрение се исто така сериозно намалени и преоптоварени, што дополнително го загрозува секторот.

    Копнениот персонал на Бритиш Ервејс требаше да штрајкува во август поради фактот дека нивната целосна плата сè уште не е вратена – нешто особено застрашувачко во време кога на извршниот директор на матичната компанија на Бритиш, IAG, му беше даден бруто додаток за живот од 250.000 фунти за годината. Но, оваа недела, авиокомпанијата и синдикатот на работниците се договорија за зголемување на платите за да го прекинат планираниот штрајк, иако некои вработени велат дека тоа сè уште не е целосно враќање на нивните плати пред пандемијата.

    Во соопштението, Бритиш Ервејс рече: „Последните две години беа катастрофални за целата воздухопловна индустрија. Презедовме акција за реструктуирање на нашиот бизнис за да опстанеме и да заштедиме работни места“. Компанијата, исто така, рече дека „огромното мнозинство на отпуштања во овој временски период биле доброволни“.

    „Ние сме целосно фокусирани на градење на еластичност во нашето работење за да им дадеме на клиентите сигурност што ја заслужуваат“, велат од авиокомпанијата.

    Извршниот директор на IAG, Луис Галего, чија компанија е сопственик на БА, го загуби бонусот од 900.000 фунти во 2021 година и зеде доброволно намалување на платите во 2020 и 2021 година, а не го доби бонус за 2020 година.

    Еден пилот кој леташе за водечката авиокомпанија Емирати во Дубаи рече дека краткорочниот начин на размислување што ги зема вработените здраво за готово со години ги поставува темелите за денешната ситуација.

    Авиокомпаниите „со години се обидуваа да ги намалат платите на многу луѓе во индустријата, под претпоставка дека никој нема каде да оди“, рече пилотот. „И сега кога луѓето го користат своето право да одат на друго место, тие се шокирани, што е неверојатно. Шокиран сум што тие се шокирани“.

    БЕЗБЕДНОСЕН РИЗИК

    Сиот овој стрес за персоналот на авиокомпаниите доаѓа на врвот на често игнорираното прашање на замор на пилотите, велат сите пилоти интервјуирани од Си Ен Би Си. Законската максимална граница за време на летање на пилотот е 900 часа годишно. Но, за многу авиокомпании, „тоа не се сметаше за апсолутен максимум, туку се сметаше за цел да се обидат да го направат обемот на работа на сите колку што е можно поефикасно“, рече пилотот на easyJet.

    „Тоа е голема грижа кај нас е што имаме прилично токсична култура, преголема количина на работа“, повтори пилотот на Емирати. „Сето тоа придонесува за потенцијално намалување на безбедносните маргини. И тоа е голема причина за загриженост“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично