Огромниот напредок во вештачката интелигенција би можеле да доведат до тоа американската фабрика за електрични автомобили Tesla да го лансира своето прво целосно автономно Robotaxi уште во текот на оваа година, тврди инвестициската фирма Арк Инвест во своја неодамна објавена анализа.
Во објавената анализа која нуди различни шанси за тоа кога Tesla за прв пат ќе го комерцијализира својот бизнис модел Robotaxi, Арк вели дека неодамнешниот наплив на напредок со вештачка интелигенција од големи јазични модели како ChatGPT до модели за дифузија на генерирање слики како Midjourney, треба да ги забрза иновациите во индустријата за автономно возење. „Тесла, на пример, веќе користи трансформатори популаризирани со големи јазични модели за предвидување лента и раскрсница“, се вели во анализата на Арк Инвест.
„Според нас, стратегијата за вертикална интеграција на Тесла и суперкомпјутерот за обука на Доџо се клучни конкурентни предности. Доџо е сопствена сопствена платформа за суперкомпјутер на Tesla, изградена од почеток за машинско учење со вештачка интелигенција и, поконкретно, за видео обука со користење на видео податоци што доаѓаат од нејзината флота возила. Обуката во моментов работи со капацитет од 100%, што сугерира дека планот на Tesla да го прошири Доџо-то за два реда на големина следната година ќе и помогне на компанијата да го скрати времето помеѓу ажурирањата на моделот“, стои во анализата.
„Неодамнешните видеа од најновото ажурирање на софтверот за целосно самостојно управување (FSD), вклучително и едно од возачот кој речиси завршува целосно возење со град без да го допира тркалото, сугерираат дека Tesla е блиску до лансирање во некои географски области“. Арк вели дека 22% од неговите симулации предвидувале дека Tesla ќе го комерцијализира своето прво целосно автономно Robotaxi оваа година со уште 33% од симулациите кои предвидуваат дека првата комерцијализација ќе се случи следната година.
Арк верува дека регулаторите ќе бидат освоени од непобитните безбедносни податоци на Тесла. „Библиотеката со податоци на Тесла треба да помогне статистички да се докаже безбедноста на нејзините возила, давајќи ѝ значителна предност во однос на другите во процесот на регулаторно одобрување“, рече Арк.
„Статистиката за несреќи сугерира дека Tesla веќе има постигнато перформанси повисоки од човечките возачи. Според нашето истражување, приспособувајќи се за неговата употреба само на површински улици, FSD на Tesla е 5X побезбеден од рачно управуван Tesla“.
Тешко е да се расправаат со бројките. Како дел од неодамнешниот Извештај за влијанието, Тесла покажа дека стапката на несреќи за Teslas што користи FSD е 80% пониска од американскиот просек.
РОБОТСКО ВОЗИЛО БЕЗ ВОЛАН И ПЕДАЛИ
Tesla гради „посветено роботакси“ без волан или педали што планира да го лансира во 2024 година, објави извршниот директор Илон Маск за време на кварталниот повик за заработка на компанијата во средата.
Возилото ќе биде „високо оптимизирано за автономија“, според Маск. Тој повтори дека нема да има никакви физички контроли за возачот, што значи дека неговото лансирање зависи од тоа дека компанијата ќе ја заврши работата на целосниот пакет самоуправувачки во следните две години.
Планот на Tesla да го донесе на пазарот во 2024 година се чувствува малку амбициозен со оглед на тоа дека нема широко законодавство кое опфаќа возила како ова што им се нудат на потрошувачите, барем во САД. Можеби тоа е причината зошто не се зборуваше за планираниот клиент на роботаксито.
Всушност, Маск одби да одговори на прашање на инвеститорот со цел да разбере дали возилото ќе им биде понудено на возните паркови да работат како услуга или дали тоа ќе биде нешто што потрошувачот може директно да го купи.
Што се однесува до неговиот изглед, минатата недела на отворањето на својата нова Гигафабрика во Остин, Тексас, Маск рече дека роботаксито ќе има „дизајн со футуристички изглед“. Може да се претпостави дека тоа значи повеќе Cybertruck од Model S. Што се однесува до повеќе детали, Маск го држи цврсто, освен за една важна метрика.
Маск вели дека реализацијата на таа цел ќе му даде на роботаксито на Тесла „5 до 10 пати пониска цена по милја“, иако тој не кажа со што прави споредба. Тој, исто така, тврди дека проекциите за трошоците на Tesla утврдиле дека „возењето со роботакси ќе чини помалку од субвенциониран билет за автобус или метро“, што може да укаже на планираниот бизнис модел на компанијата за нејзиното претстојно роботакси.
Претходно, Тесла спомна дека гради целосно автономно возило од 25.000 долари кое може или нема волан – не е јасно дали ова е истото возило.
Извршниот директор на Арк Инвест, Кети Вуд, предвидува дека продажбата на целосно електрични возила ќе достигне 90% од глобалната продажба на автомобили во 2027 година, бидејќи потрошувачите ќе станат свесни за промената што се случува, што ќе предизвика побарувачката за бензински и дизел автомобили целосно да пропадне.