ПОВЕЌЕ

    СКОК НА ЦЕНИТЕ НА НАФТАТА по воената ескалација во Црвеното море

    Време зa читање: 3 минути

    Цените на нафтата се зголемија во вторникот, откако Иран испрати воен брод во Црвеното Море, бидејќи ситуацијата и понатаму е напната во критичниот воден пат за глобалните испораки, каде што бродовите беа нападнати од јеменските бунтовници Хути. Глобалниот репер за сурова нафта Брент скокна за 1,6% на 78,27 долари за барел, додека американскиот West Texas Intermediate порасна за 1,42% на 72,67 долари за барел за време на тргувањето во Азија.

    Иран во понеделникот објави дека го испратил разурнувачот Алборз преку стратешкиот теснец Баб ал-Мандеб, објавија државните медиуми на земјата, без да елаборираат детали за мисијата на воениот брод. Се додава дека операциите периодично се спроведуваат во Црвеното Море за да се обезбедат бродските рути.

    Овој потег доаѓа откако американската морнарица уништи три чамци на бунтовниците Хути поддржани од Иран, убивајќи 10 милитанти, според извештајот на АП. Морнарицата одговорила на повикот за помош на бродот „Маерск Хангжу“ под знаме на Сингапур, кој бил под оган на Хутите, се вели во соопштението на Централната команда на САД.

    Во изјавата на портпаролот на бунтовниците во неделата, групата Хути тврди дека чамците биле ангажирани во „официјални должности за обезбедување на поморските патишта“, објави новински канал во сопственост на бунтовниците.

    „Секоја ескалација на конфликтот во овој регион сигурно ќе додаде поголема премија за ризик за Брент“, изјави за CNBC вишиот енергетски аналитичар на Бернштајн, Нил Бевериџ. Тој, сепак, истакна дека сè уште нема да има некое големо влијание.

    „Не сме виделе ирански поморски упади претходно. И сè додека тоа навистина не води до каква било ескалација, тогаш навистина не гледам значајно влијание на ова ниво“, додаде тој.

    Групата Хути напаѓа бродови во Црвеното Море, гаѓајќи ги израелските бродови и други бродови кои се упатуваат кон или од Израел, како одмазда за војната на земјата во Газа во која досега загинаа речиси 22.000 луѓе таму.

    Големите бродски компании престанаа да ги минуваат маршутите на Суецкиот канал и Црвеното Море на почетокот на декември, избирајќи да се пренасочат преку јужна Африка – подолго и поскапо патување со тарифи на океански товари кои достигнуваат до 10.000 долари по контејнер.

    Германскиот контејнерски бродски превозник Хапаг-Лојд во петокот соопшти дека ќе продолжи да ги пренасочува своите бродови околу Суецкиот канал.

    Сепак, започнувањето на операцијата Просперитет Гардијан, мултинационални поморски сили, од страна на САД, ја зајакна довербата на бродските компании. Данскиот бродски гигант Maersk во неделата соопшти дека ќе продолжи со операциите во Црвеното Море и во Аденскиот Залив.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично