ПОВЕЌЕ

    Санкциите за руската сурова нафта „целосно неуспешни“

    Време зa читање: 5 минути

    Санкциите наметнати на руската сурова нафта досега „целосно пропаднаа“, а новите ограничувања на цените исто така може да се покажат незначителни, велат аналитичарите за CNBC. Европската Унија планира од недела да го забрани увозот на рафинирани нафтени деривати од Русија, вклучувајќи дизел и авионско гориво.

    27-члениот блок веќе го забрани купувањето и увозот на руска сурова нафта преку море од декември. Покрај тоа, блокот, заедно со своите сојузници во Групата 7 и Австралија, постави ограничување на цената на руската сурова нафта преку море, со што ја забранува употребата на поморско осигурување, финансии и други услуги обезбедени од Запад, освен ако не се продаваат под 60 долари по барел.

    Ова е дел од глобалните напори за ограничување на способноста на Москва да собира средства за нејзината војна во Украина.

    Ограничувањето на цените „беше измислено од бирократи со дипломи за финансии. Никој од нив навистина не ги разбира нафтените пазари“, изјави Пол Санки, претседател и главен аналитичар во Санки Рисрч, за CNBC во четвртокот. „Тоа беше целосна утка, целосно пропадна“.

    Санки подвлече дека било тешко за нафтените пазари бидејќи снабдувањето со руска нафта навистина не е прекинато и „тие го одржаа извозот на високо ниво“. „Слушнав од одличен извор дека Саудијците се прашуваат како тоа руската нафта сè уште тече“, рече тој. „Тоа го наметнува прашањето што ќе се случи со санкциите кои доаѓаат на производите, бидејќи едноставно се чини дека не функционира“.

    И покрај тоа што обемот остана робустен, цената на руската нафтена мешавина од Урал падна во однос на периодот од пред војната. Просечната цена за руската нафтена мешавина Урал беше 49,48 долари за барел во јануари оваа година, според Ројтерс, цитирано од Министерството за финансии. Тоа е под ценовната граница од 60 долари поставена од ЕУ и Г-7, и е намалена за 42 отсто од јануари минатата година, според Ројтерс.

    Пред предложените ограничувања на цените на рафинираните производи на Русија на 5 февруари, земјите-членки допрва треба да се договорат за ограничување на цената, според Ројтерс. Се надеваме дека договор може да се постигне до петок.

    Критиките на Санки се спротивни на неодамнешниот извештај на Центарот за истражување на енергија и чист воздух. Извештајот на независниот фински тинк-тенк покажа дека првиот месец од забраната на ЕУ за увоз на руска сурова нафта преку море и ограничувањето на цената на Г-7 ја чинело Москва околу 160 милиони евра дневно.

    Се вели дека тие мерки се во голема мера одговорни за падот на заработката на Русија од 17% од извозот на фосилни горива во последниот месец од 2022 година.

    Сепак, Вандана Хари, основач на аналитичката компанија Ванда Инсајтс, рече дека и таа е скептична во врска со претстојните ограничувања за руските рафинирани нафтени производи.

    „Ограничувањето на цената на суровата нафта беше прилично незначително“, рече Хари за „Squawk Box Asia“ на CNBC во четвртокот.

    „Мислам дека ограничувањата на рафинираните производи што ги планираат – околу 100 долари [за барел] за дизел и чисти производи и можеби околу 45 долари за валкани горива како што е мазутот – веројатно нема да бидат исто така значајни“. Според Хари, руската нафта ќе го најде својот пат на пазарите кои „сè уште ја поздравуваат“ како Кина и Индија.

    „Кина и Индија имаа доста голема корист минатата година од силно намалените цени на руската сурова нафта, а истото ќе се случи со руските рафинирани производи“, истакна Хари, иако може да биде покомплицирано за Москва да најде пазари за такви производи, додаде таа. И Кина и Индија ги зголемија своите купувања на руска нафта во пресрет на инвазијата на Москва на Украина, добивајќи корист од намалените стапки.

    Санки понатаму истакна дека „пријателствата со нафтата се мрсни“ и има многу различни начини да се пренесе руската нафта низ светот заобиколувајќи ги ценовните ограничувања. „Една од работите што луѓето ги истакнаа е погледот на малезиската нафта. Нејзиниот извоз на сурова нафта во Кина е 1,5 милиони барели дневно“, рече Санки. „Малезија произведува само 400.000 барели дневно. Не мислам дека тоа е малезиска сурова нафта. Значи, има многу работи што се движат надвор од овие … теоретски капи. ”

    Одделно, Хари рече дека ненадејното повторно отворање на Кина веројатно нема да ја придвижи цената на нафтата во блиска иднина.

    Хари истакна дека не верува оти цената на нафтата ќе достигне 100 долари за барел во скоро време како резултат на повторното отворање на Кина, но тоа може да се случи постепено. Сè уште постои висок степен на несигурност околу побарувачката на нафта во Кина, додаде таа. „Почетното зголемување на кинеската побарувачка е очигледно. Гледаме дека многу патувања се случуваат дома, на меѓународно ниво… тоа е позитивно за авионското гориво. Но, кога кинеската економија всушност повторно ќе заживее? Мислам дека тоа е големо прашање“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично