ПОВЕЌЕ

    ПРЕГОЛЕМА МОЌ: САД го обвинуваат Гугл дека ги „избркал“ рекламните ривали

    Време зa читање: 3 минути

    Американското Министерство за правда и осум американски сојузни држави поднесоа тужба против Google тврдејќи дека има преголема моќ врз пазарот на онлајн реклами. Нејзините антиконкурентни акции „ја ослабеа, ако не и ја уништија конкуренцијата во рекламната технолошка индустрија“, рече американскиот државен обвинител Мерик Гарланд.

    Google го обвини Министерството за правда за „удвојување на погрешен аргумент“. Постапката против Google се обидува да „одбере победници и губитници“ во конкурентна индустрија, соопшти компанијата.

    Рекламирањето преку Интернет претставува најголем дел од приходот на Google од повеќе милијарди долари. Google е лидер на пазарот, но неговиот дел од вкупниот приход од дигитални реклами во САД е намален од 36,7% во 2016 година на 28,8% во 2022 година, според фирмата за истражување на пазарот Insider Intelligence.

    Гарланд тврдеше дека антиконкурентното однесување на Google се проширува во три клучни области:

    • Ја контролира технологијата што ја користат речиси сите големи издавачи на веб-локации за да понудат простор за рекламирање за продажба.
    • Ја контролира водечката алатка што ја користат огласувачите за да купат рекламен простор.
    • Ја контролира најголемата размена на реклами што се совпаѓа со издавачите и огласувачите.

    Како резултат на шемата на Google, „креаторите на веб-страниците заработуваат помалку, а огласувачите плаќаат повеќе“, истакна Гарланд.

    Тоа значеше дека помалку издавачи можеа да нудат содржини без претплати, ѕидови за плаќање или други форми на монетизација.

    Помошникот јавен обвинител Џонатан Кантер тврдеше дека активностите на фирмата во текот на 15 години имале ефект на „протерување на ривалите, намалување на конкуренцијата, зголемување на трошоците за рекламирање, намалување на приходите на издавачите на веб-локации, спречување на иновациите и израмнување на нашиот јавен пазар на идеи“.

    Но, во изјавата за Би-Би-Си, Гугл рече дека правната постапка се обидува да избере победници и губитници во висококонкурентниот технолошки сектор за рекламирање. „Тоа во голема мера ја дуплира неоснованата тужба на државниот обвинител на Тексас, од која голем дел неодамна беше отфрлен од федералниот суд. Американското Министерство за правда го удвојува погрешниот аргумент кој би ја забавил иновативноста, би ги зголемил таксите за рекламирање и би го отежнал развојот на илјадници мали бизниси и издавачи“.

    Во блог пост Ден Тејлор, потпретседател за глобални реклами рече дека акцијата на Министерството за правда „ќе ги промени годините на иновации, нанесувајќи му штета на поширокиот сектор за рекламирање“.

    ГУГЛ ГО ТУЖАТ ОСУМ ДРЖАВИ

    Жалбата од речиси 150 страници го обвинува Гугл за прекршување на американскиот антимонополски закон и има за цел „да ја запре антиконкурентната шема на Google, да ја ослободи монополската контрола на Google на пазарот и да ја врати конкуренцијата на дигиталното рекламирање“.

    Тоа би можело да доведе до распад на рекламниот бизнис на фирмата доколку судовите застанат на страната на американската влада. Жалбата на Министерството за правда бара од судот да го принуди Google да отстапи делови од својот бизнис со реклами.

    Кон правната постапка се приклучуваат и американските сојузни држави Конектикат, Калифорнија, Колорадо, Њу Џерси, Њујорк, Род Ајленд, Тенеси и Вирџинија.

    Овој последен случај следи по акцијата во 2020 година започната за време на претседателството на Трамп против технолошкиот гигант поради неговата доминација.

    13,495Следи нè на facebookЛајк

    слично