ПОВЕЌЕ

    Порше во Тексас ја гради најголемата фабрика за е-горива во светот

    Време зa читање: 3 минути

    HIF Global LLC., чилеанскиот стартап за чиста енергија поддржан од Porsche AG, доби регулаторно одобрение за изградба на објект од 6 милијарди долари во Тексас, во потрага по обновлива енергија за производство на замена за бензин и гориво за транспорт.

    Се очекува фабриката да ја искористи енергијата на ветерот за да произведе околу 200 милиони галони годишно до 2027 година од замена што може да се користи во бродовите како метанолот или дополнително да се обработува за да стане јаглерод-неутрален бензин, Мег Џентл, извршен директор на компанијата, рече на Самитот на БНЕФ во понеделникот во Њујорк.

    По успехот на својот пилот проект во Чиле, HIF Global, компанија која работи за Порше, доби зелено светло за изградба на најголемиот светски капацитет за производство на е-горива во Матагорда, во јужен Тексас. Изградбата треба да започне во 2024 година.

    HIF Global лани произведе 2.600 литри е-гориво, што беа испратени во Порше, за неговата тркачка серија од една марка во Германија минатата година. „Во Тексас, ние го носиме е-горивата на следното ниво на комерцијална скала и сега ни е дозволено да го изградиме најголемиот објект за е-горива во светот, за производство на приближно 200 милиони галони [750 милиони литри] годишно на испорака гориво и е-бензин“, рече Мег Џентл, извршен директор на одборот на HIF Global.

    Компанијата очекува да може да произведе толкаво количество е-гориво до 2027 година, според hydrogeninsight.com. За да го направи, HIF Global ќе има потреба од 300.000 тони зелен водород годишно и приближно 2 милиони тони „рециклиран јаглерод диоксид“.

    Состојките потоа се комбинираат за да се добијат 1,4 милиони тони метанол, кој може да се користи во хемиската индустрија и како гориво за транспорт. Алтернативно, може дополнително да се рафинира и да се претвори во е-гориво за патнички возила.

    HIF Global сè уште не откри од каде ќе го добие CO2, водородот или енергијата за управување со фабриката, но предизвиците за набавка на сето тоа се една од точките на критики за индустријата. Производството на е-горива е многу енергетско интензивно.

    Додека 77 отсто од електричната енергија произведена од електрана (без разлика дали е обновлива или не) оди на тркалата на електричните возила, само 13 отсто од енергијата оди на патиштата кога се троши за синтетизирање на е-горива, според Транспорт и животна средина.

    Високата цена на енергија значи и дека е-горивата се скапи. Горивото што доаѓа од Хару Они чинеше околу 50 евра за литар или околу 200 долари за галон. Сепак, оваа фабрика и нејзините економии на обем треба да помогнат во намалувањето на цените. HIF Global верува дека штом е-горивата се произведуваат на индустриско ниво, цените би можеле да паднат на околу 2 евра за литар, или 8,51 долари за галон.

    Минатиот јуни, германскиот производител објави дека инвестира 75 милиони долари и стекнува 12,5 отсто од акциите во HIF Global LLC, чилеанска компанија која произведува она што се нарекува „е-гориво“, одржливо произведен бензин и други конвенционални горива произведени неконвенционално – користејќи водород произведен преку енергијата на ветерот и заробен јаглерод диоксид (CO2). Фосилните горива за транспорт изгледаат осудени на глобално ниво поради нивниот голем придонес во климатските промени, но HIF Global смета дека може да произведе успешни копии во процес кој е „речиси“ јаглеродно неутрален. Сепак, кога согоруваат, е-горивата сè уште ќе произведуваат емисии на издувните гасови, се разбира.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично