ПОВЕЌЕ

    Поради лабави закони американските автомобили енормно го загадуваат воздухот

    Време зa читање: 3 минути

    Регулаторната празнина им овозможува на производителите на автомобили како Форд и БМВ да произведуваат американски автомобили кои испуштаат повеќе ултрафини честички што му штетат на човековото здравје отколку еквивалентни модели што се продаваат во Европа и на другите пазари, покажуваат најнови истражувања.

    Британскиот специјалист за тестирање Емишн Аналитикс (Emissions Analytics) зеде четири пара автомобили – од Форд, БМВ, Тојота и Стелантис – и го спореди влијанието на филтрите на издувните цевки кои се широко користени во Европа, каде што регулативите го ограничуваат бројот на штетни честички кои можат да се испуштаат, но не во Соединетите Американски Држави каде не важат истите прописи.
    Кина и Индија користат слични стандарди на Европа. Според проценките на индустријата, филтерот за честички на бензин ги чини производителите на автомобили околу 200 долари.

    Истражувањето проценува дека околу 300 милиони возила со мотор со внатрешно согорување (ICE) на бензин кои патуваат 10.000 милји годишно на патиштата во САД во следната деценија непотребно ќе испуштаат 1,6 септилиони честички  (1,600,000,000,000,000,0000000000000).

    Истражувањето покажа дека при студен старт во урбана област, просечниот европски модел испушта 83,7% помалку честички од неговиот американски колега. Emissions Analytics рече дека најголемата разлика е во Форд Kuga, која постојано испушта 95% помалку штетни честички од американскиот брат Форд Escape и 96% при топол старт на автопатот. Истражувањето откри и големи разлики за БМВ X5, Џип Вранглер (Jeep Wrangler) на Стелантис и Тојота RAV4.

    Форд, БМВ, Стелантис и Тојота рекоа дека ги градат своите возила за да ги исполнуваат сите локални регулативи и нагласија дека секој од нив ќе потроши десетици милијарди долари за да се префрлат на електрични возила со нулта емисија. „Секое возило на BMW продадено во САД или ги исполнува или ги надминува американските барања за возила на овој пазар“, се вели во писмениот одговор добиен од БМВ.

    Филтрите се користат и на дизел и на бензински возила низ пазарите и се поставуваат на возила со дизел во САД, кои обично произведуваат поголеми, потешки честички. Но, оние возила на погон на фосилни, досега се сметаше дека ги исполнуваат стандардите поставени од американскиот регулатор, Агенцијата за заштита на животната средина (EPA) без да им се бара да имаат филтри.

    Откако американската регулатива беше воведена во 2014 година, технологијата за гориво со директно вбризгување, која ја подобрува ефикасноста на горивото, го зголеми количеството на честички што испуштаат автомобилите на бензин, велат експертите од индустријата.

    Ултрафините честички се штетни бидејќи нивната микроскопска големина значи дека тие можат да бидат вовлечени длабоко во човечките бели дробови. Дури и според најагресивните сценарија на САД за постепено укинување на ICE, тие најверојатно ќе бидат продадени во 2030-тите. „Постои силен аргумент дека треба да направиме се што можеме за да ги направиме возилата ICE што е можно почисти, без оглед на брзината на електрификацијата“, рече Молден.

    Ален Шефер, извршен директор на Дизел технолошкиот форум, процени дека возилата со директно вбризгување на бензин сочинуваат околу половина од продажбата на возила во Северна Америка.

    Во коментарите испратени по е-пошта, ЕПА рече дека производителите на автомобили ги исполниле неговите стандарди без да им требаат филтри, но ги разгледува филтрите и другите технологии за нови правила од 2027 година. „Се надеваме дека ќе продолжиме да поттикнуваме построги стандарди за емисиите на возилата во иднина“, соопшти агенцијата.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично