ПОВЕЌЕ

    ЛЕТАЧКИТЕ АВТОМОБИЛИ СТАНУВААТ РЕАЛНОСТ: Компанија поддржана од SpaceX на Илон Маск почнува со производство

    Време зa читање: 5 минути

    Визијата од некогашниот филмски хит „Враќање во иднината“ за летечки автомобили што шетаат низ нашето небо е на пат да се реализира, а вакво „летало-автомобил“ со две седишта е веќе нарачано од 2.850 луѓе.

    Производителот е Alef Aeronautics, со седиште во Сан Матео, Калифорнија, е компанија поддржана од Space-X на Илон Маск и таа најавува дека ќе започне со производство на првиот од своите летечки автомобили на крајот на 2025 година. Возилото наречено „Alef Model A“, автомобилот ќе тежи 385 кг и ќе има брзина на крстарење од 177 км на час додека сте во воздух. На пат ќе биде ограничена помеѓу 40 и 50 км на час.

    Компанијата забележа интерес од технолошкиот простор и тие се поддржани од Тим Дрејпер, кој инвестираше во Тесла на почетокот и од фирмата за вселенски истражувања на Илон Маск, SpaceX.

    Зборувајќи за CNBC, извршниот директор Џим Духовни рече: „Од денес имаме малку повеќе од 2.850 преднарачки со намалени депозити, што го прави најпродаваниот авион во историјата, повеќе од Боинг, Ербас, Џоби Авијација и повеќето од eVOTLs (електрични вертикални возила за полетување и слетување) комбинирани“.

    Овој модел ќе биде достапен за купување по цена од 300.000 долари, со депозит од само 150 долари за да се активира однапред нарачка.

    Дизајниран да изгледа како вистински патен автомобил, Alef Model A потоа ќе се сврти на страна со свртен кокпитот, така што возачот ќе продолжи свртен нанапред откако ќе почне да се крева.

    Целта е автомобилот да може да се вози на пат, слично како електричното возило, како и да се користи за летање во која било насока користејќи ги неговите осум пропелери, каде што ќе достигне брзина и до 110 км/ч. Поради малата тежина може да се класифицира како мало електрично возило, што ја прави поверојатно дека регулаторните тела ќе го одобрат автомобилот за лет до 2025 година.

    Алеф, исто така, развива седан со четири патници наречен Model Z. Се очекува да стане комерцијално достапен за многу пониска цена од 35.000 долари, до 2035 година. минатата година, таа беше препознаена за значителниот напредок што го постигна. Моделот А на Алеф изгледа како футуристички автомобил. Тие користат мрежеста обвивка за покривање на роторите, дозволувајќи му на воздухот да тече низ автомобилот.

    Компанијата првпат претстави модел на возило со половина големина на Светскиот мобилен конгрес, привлекувајќи го вниманието на потрошувачите и производителите на автомобили ширум светот. Духовни верува дека Model A ќе биде првиот летечки автомобил во светот, бидејќи повеќето други возила во развој наликуваат на нешто слично на млаз или дрон, опремени со крила или ротори. Извршниот директор објасни: „Знам дека луѓето го бараа првиот летечки автомобил… Но, секогаш имавме идеја дека тоа треба да биде автомобил, физички автомобил, обичен автомобил, како што можете да видите, тоа е eVTOL, електричен автомобил. обичен автомобил, возете, паркирајте, погледнете, сè како автомобил и вертикално полетување“.

    Духовни се надева дека ќе го пушти првиот во функција за една година: „Ако сè оди како што треба, планираме, и ако имаме доволно финансии, ако законот барем нема да биде полош, тој ќе постои како што е е, планираме да започнеме со производство на првиот до крајот на 2025 година“.

    Возилото со две седишта ќе се вклопи во редовна лента за возење, паркинг простор и гаража – исто како и секој обичен автомобил. Потоа ќе има можност да полетува во воздух вертикално, при што возачот и кабината ќе се стабилизираат со ротирачки дизајн.

    Возачот треба да може да лета во која било насока, со цел да ги „заобиколи проблематичните области на земјата, летајќи над нив“.

    Возилото – летало ќе биде 100% електрично и ќе биде класифицирано како возило со мала брзина (LSV) со претпоставка дека ако на возачот му треба побрза рута, тој ќе ги користи можностите за летање.

    Алеф првично започна да работи на својот концептен автомобил во 2015 година, произведувајќи го првиот прототип на моделот А во 2019 година. Во јули 2023 година, беше издаден со специјален сертификат за пловидбеност од Федералната управа за воздухопловство на САД (ФАА), што и овозможи на компанијата да лета неговиот Модел А на ограничени локации за изложба, истражување и развој. Возилото спаѓа во категоризацијата на Advanced Air Mobility (AAM), која се користи за технологија како што се воздушни такси и авиони VTOL.

    Сепак, неколку компании веќе му се конкуренција на Алеф, надевајќи се дека брзо ќе развијат сопствена технологија за летечки автомобили за комерцијално објавување. Производителот на eVTOL Joby Aviation гради фабрика за производство на меѓународниот аеродром Дејтон во Охајо. Компанијата се надева дека ќе започне со производство на до 500 авиони годишно во Дејтон, почнувајќи од 2025 година. Joby е фокусиран на пазарот на летечки такси, дизајнирајќи го tiltrotor eVTOL да носи пилот и четворица патници со брзина од 200 mph. Компанијата веќе објави партнерство со Delta Airlines и очекува да започне во градовите како Њујорк и Лос Анџелес веќе во 2025 година.

    Германскиот старт-ап Lilium развива eVTOL кој ќе служи како воздушно такси за најмногу пет лица, со опсег од околу 300 km и максимална брзина од 300 kmh. Во декември, Лилиум потпиша меморандум за разбирање со авиопревозникот Луфтханза за истражување на стратешкото партнерство за операција на авионите eVTOL во Европа. Двете компании планираат да ги истражат копнените и летачките операции, идното одржување на авионите, како и обуката за екипажот и летот.

    Клаус Роу, извршен директор на Лилиум, изјави: „Воодушевени сме што Групацијата Луфтханза одлучи да соработува со нас за заеднички да напредуваме во иднината на летање. Групацијата Луфтханза беше во првите редови на некои од најважните европски иницијативи за воздухопловство, особено во областа на еколошката одржливост. Возбудени сме да ги истражиме можностите за носење летови на eVTOL на клиентите на Луфтханза“.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично