Деновиве како бомба одекна веста дека еден млад хрватски претприемач од босанско потекло Мате Римац, ја презеде култната марка на автомобили Бугати.
Успехот на компанијата, која работеше од гаражата уште во 2009 година, е исклучителен успех, но деловната страна на таа приказна помина под радарот.
Со спојувањето на Rimac Automobil и Bugatti Automobiles се создава „заедничко вложување“ Bugatti Rimac (во кој мнозинскиот удел ќе има новоформираната Rimac Group), кој ќе биде директно контролиран од германското Porsche (член на Volkswagen Group) со 58,2 процент сопственост, додека Мате Римац останува во водство, но со малцински удел од 20,4 проценти.
Трансакцијата не е придружена со „проток на готовина“, но станува збор за размена на акции, што го одразува последователното преуредување на структурата на хрватската компанија. Со него, стартапот на Римчев всушност престанува да биде стартап и дополнително е интегриран во чадорот на групацијата VW, чиј дел е и Порше.
Rimac Automobili станува група Rimac (поделена на Bugatti Rimac и Rimac Technology) во која Mate Rimac формално има најголемо индивидуално учество од 37%, германски Porsche 24%, Hyundai 12%, а останатите акционери 27%, пишува Poslovni.hr.
На чекор пониско, групацијата Римац ќе има 55 проценти удел во пакетот Бугати Римац, кој ги вклучува одделните брендови Бугати Аутобилис и Римац Автомобили Останатите 45 проценти од акциите на заедничкото вложување ги има германскиот производител, кој финансиски го следеше Римац последните три години, а со последната зделка тие добиваат огромна контрола над 58,2 проценти од акциите.
Со 37% удел во групата, која поседува 55% од „Бугати Римац“, младиот претприемач ќе поседува нешто повеќе од една петтина од акциите на компанијата.
И покрај овие бројки, кои се значително во прилог на германскиот инвеститор, договорот е Мате Римац да остане на чело, бидејќи извршен директор на групацијата Римац ќе го води бизнисот со Бугати Римац и новата компанија Римац Технологија. Овде останува основната деловна активност што се проби во автомобилската индустрија – развој, производство и испорака на системи на батерии, погонски единици и други компоненти на ЕВ и ќе биде 100% сопственост на Групацијата Римац.
– Она што е важно да се напомене е дека со групацијата Римац управува директорот Мате Римац. Сопствениците учествуваат во управувањето со компанијата преку Надзорниот одбор, каде што Мате Римац има најголем дел од гласовите – се наведува во одговорот на Римац автомобил за Пословни.хр.
Тие додаваат дека „Римац Груп е тогаш најголемиот акционер на Бугати Римац д.о.о. каде директор е и Мате Римац. Мате е исто така директор на Римац Технологија, која е 100% сопственост на Римац Групацијата ”.
Електричните возила во фокусот
Познавачите на автомобилската индустрија не се премногу изненадени од резултатот, иако е скоро сигурно дека имало отпор кон ваквото решение.
Според „Фајненшл тајмс“, одлуката на Порше да го претвори Бугати во заедничко вложување ги поттикна надежите на инвеститорите на Групацијата ВВ (што заостанува зад конкуренцијата во електрична трансформација) дека слични средства во портфолиото ќе бидат распродадени или продадени. Минатиот декември, по судирот меѓу лидерот на VW, Херберт Дис и моќните германски синдикати, НЕ соопшти дека „Ламборџини и Дукати остануваат дел од VW“. Сепак, притисокот од пазарот на капитал расте, а ФТ неофицијално ги пренесува зборовите на инвеститорите: „Пораката е„ заборавете ги играчките “.
Еден од аргументите што можеше да ја заслади „зделката“ е секако фактот дека компанијата на Римчев беше избрана на почетокот на годината како дел од конзорциум на конкуренцијата на Европската унија за развој на нов систем на батерии што ќе добие не -повратни 22 милијарди евра за истражување и развој. Исто така, Римац е една од компаниите споменати по име во Националната програма за обновување и издржливост (НПОО).
Инвестицијата во истражување, развој и производство на нови возила за мобилност и придружна инфраструктура треба да се финансира со околу 200 милиони евра. Покрај тоа, шефот на Европската комисија, Урсула фон дер Лајен, треба да дојде во Загреб во четврток и свечено да му каже „да“ на НПОО во Брисел, по кој повод таа ќе го посети Римац аутомобиле како предводник на инвестиции во хрватскиот план, Пословни .hr наведува.
Доколку Мате Римац не го преземе „Бугати“, но „Римац груп“ ќе има контрола, а „Порше“ е мнозински удел во заедничкото вложување, факт е дека домашниот стартап прерасна во врвна компанија која станува дел од еден од најголемите производители на автомобили, со истражување и развој на нова технологија што останува во Хрватска и тоа е неизмерен успех.