Светот на накитот останува непропустлив на кризата што ги погодува другите европски производствени сектори. Според податоците објавени пред некој ден од Евростат, вредноста на вкупното производство на накит во Европската Унија достигна 4.363 милиони евра во 2023 година, што е за 1 отсто повеќе од 4.321 милиони евра во 2022 година.
Италија сè уште е водечки производител меѓу 27-те земји-членки, со производствена вредност од 1.559 милиони евра во 2023 година, што претставува 36 отсто од вкупниот број на ЕУ. Следува Франција со 33 отсто учество и вредност од 1.444 милиони евра. Рим и Париз сочинуваат речиси 70 отсто од вкупното производство на стариот континент. Германија, која е на третото место меѓу европските земји, застанува на производната вредност од 507 милиони евра, 12 отсто од вкупниот износ на ЕУ.
Во споредба со 2022 година, најзначајни релативни зголемувања на вредноста на производството на накит се забележани во Хрватска (+26 отсто), Чешка (+25 отсто) и Ирска (+20 отсто). Спротивно на тоа, најголем пад имаше во Литванија, каде производството падна за 36 отсто, Латвија (-16 отсто) и Италија.
Златниот накит „Made in Italy“ се покажа како одличен во Европската Унија и во светот, особено во Соединетите Држави, и има добри шанси да продолжи да го прави тоа.
Зајакнувањето се случи и на светско ниво: Италија, всушност, доби пазарни удели достигнувајќи 11% од светскиот извоз на златен накит во 2023 година. Ова беше можно и благодарение на консолидацијата што се случи на американскиот пазар, каде Италија го претставува вториот партнер, по Индија, со удел од 14% во увозот на златен накит од САД, двојно зголемен од 7,3% во 2009 година. Американско прашање главно е концентрирано во четири држави кои покриваат околу 80% од вкупниот број: Њујорк (414,5%), Тексас (46,5%), Тексас (46,5%). (5,9%). За сите овие територии, Италија е меѓу главните трговски партнери за американските набавки на златен накит.