ПОВЕЌЕ

    И Мекдоналдс сендвичите се заплеткаа во војната меѓу Израел и Хамас

    Време зa читање: 4 минути

    Мекдоналдс, најголемиот ланец на хамбургери во светот, е заробен во војната меѓу Израел и Хамас. Конфликтот ги подели франшизите на Мекдоналдс на Блискиот Исток, кои се појавија на социјалните мрежи за да ја покажат својата поддршка за израелските војници или Палестинците во Газа.

    Во четвртокот, Мекдоналдс Израел објави дека планира да им подари илјадници бесплатни оброци на израелските одбранбени сили. Два дена подоцна, Мекдоналдс Оман, исто така познат како Ал Дауд Ресторани ДОО, соопшти дека донирал „100.000 американски долари за напорите за помош на жителите на Газа“.

    СЕНДВИЧИ СО ПОЛИТИЧКА ОБОЕНОСТ

    „Ние стоиме со Газа во овие тешки времиња“, се вели во соопштението на Мекдоналдс Оман објавено на X, порано познат како Твитер. „Да ги комбинираме сите нашите напори и да ја поддржиме заедницата во Газа со се што можеме. Го молиме Семоќниот Бог да ја заштити нашата сакана земја и сите арапски и муслимански земји од сето зло и омраза“.

    Мекдоналдс Оман на својата веб-страница наведува дека „нема политичка или верска припадност“.

    Мекдоналдс се рангира меѓу најпознатите американски брендови, но повеќето од неговите ресторани ширум светот функционираат како франшизи, односно се во локална сопственост и управувани од локален менаџмент.

    Во меѓувреме, Мекдоналдс Израел соопшти дека ќе продолжи да донира илјадници оброци дневно за „нашите сили низ целата земја“. Израелскиот корисник на франшиза истакна дека рестораните на Мекдоналдс даваат и 50% попуст на војниците и безбедносните сили.

    Додека двете франшизни групи на Мекдоналдс поддржуваат различни страни на војната меѓу Израел и Хамас, Пакистан на Мекдоналдс се дистанцираше од Мекдоналдс Израел. „Ние не сме поврзани со операциите на Мекдоналдс во Израел, кој е израелско претпријатие во локална сопственост“, Мекдоналдс Пакистан, кој е во сопственост и управуван од SIZA Foods Pvt. Ltd. Пакистан, објавено на X во саботата.

    Претставниците на корпорацијата Мекдоналдс во Чикаго не вратија барање за коментар.

    Во изјавата на Мекдоналдс Оман, примачот на франшизата појасни дека давателот на франшизата „никогаш не се меша во политиката и секогаш се придржува до апсолутна неутралност и не зазема никакви политички позиции за своите комерцијални интереси ширум светот“.

    Оманскиот примател на франшиза, исто така, истакна дека донациите направени од операторот во Израел „биле индивидуален и приватен чин, а не со одобрение или насоки на меѓународната компанија или кој било друг носител на лиценцата, особено нашиот арапски свет“.

    ГЛОБАЛНИТЕ БРЕНДОВИ НА УДАР НА МЕЃУНАРОДНАТА ПОЛИТИКА

    Случајот на Мекдоналдс ја истакнува незгодната геополитичка динамика во која мора да се движат брендовите кои се протегаат низ целиот свет во ера во која често се очекува од бизнисите да се залагаат за жешките социјални и политички прашања.

    Контроверзноста, исто така, ја оживеа дискусијата за таканаречената теорија на Златните сводови за спречување конфликти, популаризирана од Фридман во неговата книга „Лексус и маслиново дрво“ од 1999 година. Теоријата – дека земјите со доволно богатство и стабилност да ги поддржат големите синџири како Мекдоналдс не војуваат едни со други – беше широко дискредитирана по конфликтите меѓу земјите со брендот, вклучително и Косовската војна од 1998-99 година и руската инвазија на Украина.

    Мекдоналдс нема никакви продавници во Газа или на окупираниот Западен Брег, но Израел се судри со борците на Хезболах во соседен Либан, кој го има американскиот синџир.

    „Сега сме во светот на пост-„Мекдоналдс теоријата за спречување конфликти““, изјави за Ал Џезира Пол Масгрејв, вонреден професор по политички науки на Универзитетот во Масачусетс Амхерст. „Иако Русија и Украина имаа Мекдоналдс во 2022 година, тие сепак тргнаа во војна. Сега, конфликтите во империјата на Мекдоналдс ги отсликуваат вистинските стресови и страсти во регионот“.

    Мекдоналдс не е првиот глобален бренд кој е вовлечен во контроверзии поради неговиот став за израелско-палестинскиот конфликт.

    Мултинационалната компанија Унилевер со седиште во Обединетото Кралство минатата година беше на удар на инвеститорите затоа што не откри дека нејзината филијала на брендот за сладолед Бен и Џери решила да ја бојкотира територијата окупирана од Израел на Западниот Брег и Источен Ерусалим во 2021 година.

    Шпанскиот трговец на мало Зара беше бојкотиран од некои купувачи минатата година, откако претседателот на нејзината израелска франшиза, канадско-израелскиот бизнисмен Џои Швебел, беше домаќин на настан за кампањата на екстремно десничарскиот израелски министер Итамар Бен-Гвир во неговиот дом.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично