ПОВЕЌЕ

    Еве 5 правила за да се заштитите од сајбер криминал

    Време зa читање: 3 минути

    Сајбер заканите станаа вообичаена практика во нашите приватни и деловни животи. Без оглед на здравствената или политичката состојба, сајбер предизвиците се присутни континуирано и претставува голема предизвик да се одржи нормалното функционирање на бизнисот.

    Сајбер заканите, како што се вируси, тројанци, “социјален инженеринг”, итн., станаа многу чести, и нивниот размер расте. Последиците од нивните постапки се негативни, и можат да бидат катастрофални. Некои од нив се откривање на лични податоци, губење на доверливи документи, кражба на ингеренциите и на крајот често доведуваат до поголеми материјални загуби.

    Банките, како една од технолошки најнапредните компании во однос на примена на дигитализацијата во бизнисот, се свесни за ризиците и последиците што успешен сајбер напад може да ги создаде и да натера да инвестираат многу ресурси за подобро да ги заштити клиентите, нивните податоци и средства. Еден од начините да се заштитиме од сајбер напади, што ги користи банката, е да се подигне свеста за сајбер безбедноста и на своите вработени и на клиентите, бидејќи само ако сите сме свесни за опасностите и мерките што треба да ги преземеме за да се заштитиме, ние ја зголемување веројатноста дека потенцијалниот напад ќе пропадне или барем ќе има мали последици.

    Еве некои од најважните правила што треба да ги следат граѓаните и компаниите за да се зачува сајбер безбедноста и да се заштитат личните податоци и имот:

    1. Не откривајте никому акредитиви (корисничко име и лозинка) за пристап до апликации и други информациони системи. Ова се строго приватни податоци
    2. Не откривајте доверливи податоци преку е-маил или телефон (на пр. Број на платежна картичка). Банката никогаш не бара вакво нешто од клиенти
    3. Избегнувајте внесување податоци за платежна картичка на веб-страници што немаат валиден дигитален сертификат, со WiFi конекции на јавни места, од јавни работни станици (Интернет-клуб), од врската што ја добивте преку е-маил (побезбедно е директно да ја отворите страницата на трговецот, а потоа да извршите плаќања).
    4. Не одговарајте на е-маил, особено од непознати испраќачи, без претходно да проверите дали пораката е автентична.
    5. Ако на пример добивате е-маил или Viber порака од банката за долг за заем што уредно сте го отплатиле или дека сте добитник на награда, каде што во двата случаи се предлага да се отвори врска и/или документ од банка за е-маил (деталите за контакт се на официјалната веб-страница на секоја банка).

    Банките НЕ испраќаат такви пораки по е-маил и не отвораат врски и прилози од вакви и слични пораки.

    Ако добиете линк за најавување во електронско банкарство преку е-маил или текстуална (СМС, инстант) порака, не ги отворате или внесувате ингеренциите на наведената страница.

    Банките никогаш не испраќаат врски за е-банкарство или пораки за промена на лозинка по е-маил.

    Преземете ја апликацијата за мобилно банкарство САМО од официјалните продавници за интернет Андроид и iOS (Google Play Store за Android и App Store за оперативен систем iOS).

    Инсталирате и активирате антивирусна заштита пред да користите Интернет. Било која антивирусна заштита е подобра од тоа да се нема никаква заштита.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично