ПОВЕЌЕ

    ЕКСОН МОБИЛ ВЛЕГУВА ВО БИЗНИС СО ЛИТИУМ: Првиот меѓу нафтените гиганти кој сфати дека електричните возила се иднината

    Време зa читање: 4 минути

    Нафтниот гигант Exxon Mobil влезе во бизнис со литиум. Компанијата планира да копа и преработува руда од 6.100 хектари богати со литиум во Арканзас со Tetra Technologies Inc, што претставува веќе втор проект на нафтениот гигант за производство на круцијалната суровина за батерии за електрични возила оваа година.

    Брзата експанзија на Exxon во секторот на литиум доаѓа во време на зголемен интерес од традиционалните енергетски компании и други за новите технологии кои имаат за цел да го зголемат глобалното снабдување со ултралесен метал. Партнерот Тетра, која произведува хемикалии за третман и рециклирање на водата, претходно оваа недела соопшти дека потпишала договор со компанија позната како Saltwerx, компанија ќерка на Ексон, за развој на 6.138 хектари солени наоѓалишта саламура во Арканзас кои се полни со литиум и бром.

    ВРТЕЊЕ КОН ЧИСТА ЕНЕРГИЈА ИЛИ ЗАШТИТА ПРОТИВ НЕСТАБИЛНИОТ ПАЗАР НА НАФТА?

    Exxon го купи претходно оваа година кога купи соседна парцела од Арканзас од 100.000 хектари од Galvanic Energy. Галваник останува независна, приватна компанија и не е поврзана со Тетра или Ексон.

    Со партнерство со Ексон, Тетра стекнува голем партнер со капитал за да и помогне да произведува бром, кој се користи во ретарданти на пламен, од површините. Exxon пак добива пристап до уште едно американско снабдување со литиум бидејќи земјата брзо го проширува својот синџир на производи наменети за електрични возила. Двете компании планираат да поднесат изменета апликација за развој на наоѓалиштата со саламура подоцна оваа година кај претставниците на Арканзас.

    Ексон ќе треба да избере барем една технологија за директна екстракција на литиум (DLE) за да го филтрира металот од саламурата во Арканзас, иако таквите технологии во голема мера не се докажани на комерцијално ниво.

    „Ексон“ плати повеќе од 100 милиони долари за 120.000 хектари во Арканзас, што планира да ги пробие во наредните месеци, пишува „Волстрит журнал“. Тоа звучи како многу, но е голема промена ако се земе предвид дека минатиот месец Exxon објави рекордна добивка од 11,43 милијарди долари во првиот квартал.

    ЈА ИЗМИСЛИ ЛИТИУМСКАТА БАТЕРИЈА, ЈА ПРЕФЕРИРА „ВАЛКАНАТА“ НАФТА

    Иако за Ексон овој потег наликува на вртење кон производство на чиста енергија, нафтениот гигант неодамна изјави дека нема планови да го намали производството на нафта или да инвестира значително во обновливи извори на енергија. Сепак, купувањето на литиумско наоѓалиште, за Ексон е знак за брзата светска промена кон чиста енергија.

    Инвестицијата на Ексон е „класична заштита против изгледите за евентуално опаѓање на побарувачката на нафта“, изјави за Журнал Павел Молчанов, аналитичар во инвестициската банка Рејмонд Џејмс.

    Треба да се напомене дека, Exxon, всушност, има историски корени во индустријата за литиум. Некои од најраните основи во истражувањето на литиумот беа направени во нафтениот гигант, кога британскиот хемичар Стенли Витингем направил клучни откритија во технологијата на батерии, во време додека работеше во Ексон.

    Exxon под водство на научниот тим на Витингем произведе ран прототип на литиумска батерија за употреба во возилата, но го прекина тој напор поради недостаток на побарувачка. Витингем и уште двајца научници добија Нобелова награда во 2019 година за нивната работа на батериите. Exxon, од своја страна, продолжи да прави мали инвестиции и иновации во технологијата на литиум јони низ годините.

    Но, иако модерната батерија за електрични возила е родена во лабораторија на Exxon, и иако Exxon има основа во индустријата со децении, компанијата не била отсекогаш толку заинтересирана да види успех на литиумските батерии – или, барем, да ги замени нејзините главни производ. Во 2016 година, документите добиени од Unearthed, истражниот дел на Гринпис, покажуваат како компанијата лобирала кај владата на Велика Британија

    и владите во ЕУ против усвојувањето на електрични возила. Во 2019 година, извршниот директор Дарен Вудс им кажа на толпата на состанокот во индустријата за нафта и гас посветен на климатските цели (lol) дека не ја разбира поентата на електричните возила.

    Компанијата навидум оттогаш ја смени својата мелодија за електричните возила: Минатата година, Вудс изјави за CNBC дека мисли дека електричните автомобили би можеле да станат целина на пазарот на нови автомобили до 2040 година. Извршниот директор беше изненадувачки розов за тоа што може да значи тоа за неговата компанија, проектирајќи дека таа голема промена само ќе ја намали побарувачката за нафта до нивото од 2013-2014 година – време кога компанијата сè уште остваруваше профит.

    Како и сите климатски потези што ги прави Exxon, да не заборавиме дека компанијата продолжува да врши значителен притисок зад сцената во Вашингтон за да работи против климатските активности. Заработувањето малку пари од електрични возила нема да го промени децениското уништување на планетата.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично