ПОВЕЌЕ

    Живко Мукаетов, Генерален директор на Алкалоид АД Скопје за АmCham: ДИГИТАЛИЗАЦИЈА, АДАПТАЦИЈА, ПРЕФОРМУЛИРАЊЕ

    Време зa читање: 5 минути

    Интервју со Живко Мукаетов, Генерален директор/Претседател на управниот одбор на Алкалоид АД Скопје за АmCham.

    АmCham: Кои иницијативи ги презеде Алкалоид во последните неколку месеци за да биде признат како бизнис лидер во земјата?

    Непотребно е да се каже, исто како и сите луѓе и бизниси ширум светот, пандемијата на Ковид-19 го трансформира целокупното работење на нашата компанија на сите нивоа.

    Функционирањето во здравствениот сегмент наметна уште поголемо бреме на одговорност. На почетокот на март годинава, можеби преку ноќ, Алкалоид го прилагоди поголемиот дел од своите интерни процедури на работа. Отворањето на интерна телефонска линија Ковид-19, предводена од двајца лекари вработени во компанијата и надворешен експерт епидемиолог беше првиот чекор во процесот на заштита на здравјето и безбедноста на компанијата. Го обучивме нашиот персонал за продажба за да можеме да се справиме со функционирањето на производниот сегмент, организиравме паралелни тимови во сите административни сектори кои сè уште работат на принцип на неделни ротации и работа од далечина, ги пренаменивме плановите од производство на парфеми и шампони на средства за дезинфекција, антисептици и средства за санитизација, воведовме 6 приватно платени автобуски линии за нашите вработени кои користеа јавен превоз и многу повеќе слични интерни мерки.

    Меѓутоа, во време на криза, не можеме да ја превидиме заедницата во која живееме и работиме. Алкалоид беше првата компанија што донираше износ од 200.000 евра на сметката КОВИД-19 на македонското Министерство за здравство, а поддржа неколку иницијативи и во околните земји (на пр. Србија, Хрватска и Бугарија). Ги намаливме цените на скоро 200 производи од нашето портфолио, кои се неопходни во вакви времиња, и постојано даваме разни донации на средства за дезинфекција, фармацевтски производи и други потреби од нашата производна програма на поединци и организации на кои им е потребна помош.

    АmCham: Која беше главната мотивација за тие иницијативи?

    Производството на фармацевтски производи наметнува строги регулативи во нормални околности, но одржувањето на безвирусна средина, во време кога има голем број нови случаи на национално ниво, може да биде огромен предизвик. Работниците се нашето најголемо богатство и ние сме решени да сториме сè што е потребно за да го заштитиме нивното здравје, истовремено одржувајќи ги ненарушени производните процеси. Во согласност со нашето мото „Здравјето пред сѐ“ – наш врвен приоритет во секој поглед останува одржувањето на безбедноста на нашите работници, на нас самите и на нашите семејства.

    АmCham: Кои чекори во дигиталната трансформација беа усвоени во изминатиот период?

    Во изминатиот период, поголем дел од нашата комуникација беше префрлена на разни дигитални платформи, вклучувајќи комуникација во рамките на компанијата, комуникација со медицински / фармацевтски експерти и комуникација со потрошувачите и јавноста воопшто.

    Како компанија управувана од SAP, во изминатите 5 месеци работевме на пренамена во софтверот SAP S / 4HANA на следната генерација, со што ќе се овозможи подобра анализа на непредвидлива околина во реално време.

    Во однос на внатрешната и надворешната комуникација, секогаш кога физичкото присуство не е опција, ние користиме Webex. За нашите медицински тимови за маркетинг, Алкалоид често организира онлајн собири со медицински експерти, кои, како што забележувам, се широко прифатени и реализирани.

    Во светло на подобрувањето на комуникацијата со потрошувачите, Алкалоид започна повеќе да се сосредоточува на дигиталната комуникација и да ги сегментира каналите за комуникација преку брендови и / или популарни теми наместо да користи робустно портфолио за комуникација. Неодамна ја започнавме страната на Фејсбук / Инстаграм во Македонија, Србија и Хрватска, наречена „Здравје без рецепт“, наменета за поширока публика и создадена заради информирање на јавноста за нашите производи кои не се на рецепт. Презедовме слични активности за создавање на ресурси преку Интернет за нашите витамини за деца од брендот „Бекутан“.

    АmCham: Кои беа најголемите предизвици на кои наидовте и како се справивте со нив?

    Оваа криза досега не беше опишана во ниту една деловна литература. Не така одамна, сите мислевме дека вакви работи може само да се измислат, но за жал, борбата со непознат вирус стана нашата нова реалност. Поради оскудните ресурси и огромната непредвидливост, на самиот почеток, нашите одлуки беа на принципот на обиди и грешки. Меѓутоа, тоа всушност нè натера да излеземе од зоната на комфор, а подоцна темелно да ги пресметаме сите ризици и да дејствуваме брзо. Друг огромен предизвик беше да се зачуваат залихите на суровини на потребните нивоа, кога вообичаените транспортни коридори и синџирите на снабдување не функционираа (и сè уште не функционираат) нормално. Бевме свесни дека не смееме да потклекнеме на „наметнатата“ изолација, туку да изнајдеме алтернативни начини да ги задржиме нормалните залихи на производи и да останеме во контакт со нашите колеги, соработници и сите засегнати страни. Нивото на комуникација беше подигнато во многу повисок размер во рамките на компанијата, бидејќи непречениот проток на веродостојни информации е клучен. На крајот на краиштата, ова е здравствена криза за која е потребен човечки одговор. Во вакви времиња, сите мора да покажеме емпатија, солидарност, мобилност и прилагодливост.

    АmCham: Која е вашата порака до другите компании во овие неизвесни времиња?

    Како и секоја криза, ни оваа не може да трае вечно… И покрај тоа што последните 9 месеци беа сериозен стрес-тест за сите нас, ние мора да останеме безбедни и силни! Во време кога светските економии се соочуваат со сериозни последици, губењето на работни места и пласмани на производи се наша реалност, трансформацијата ќе биде првиот чекор да се издржи и да се направи обид да се надмине оваа криза. Преформулирање на процесите, изнаоѓање алтернативни начини за стигнување до и комуникација со потрошувачите, одржливо прилагодување кон промените – веројатно би било на врвот на списокот на првични работи. Ништо не е лесно, ниту за компаниите, ниту за поединците, но тешките времиња бараат тешки одлуки и паметни активности.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично