ПОВЕЌЕ

    Што е тоа дигитален данок?

    Време зa читање: 4 минути

    Дали големите технолошки компании како „Епл“, „Амазон“, „Гугл“ и „Фејсбук“ плаќаат доволно даноци? Ова е прашање што го поставуваат владите ширум светот. За многумина, одговорот е не, и решението е дигитален данок. Меѓународниот даночен систем точно не се придржуваше до технологијата. Даноците на компанијата биле дизајнирани за ера кога повеќето бизниси продавале физички производи во продавници.

    Лесно беше да се следи колку производи се продадени и данокот генериран од продажбата. Но само неколку децении покасно, продажбата и услугите се префрлија преку Интернет. Денес, петте највредни јавни компании во светот, се технолошки компании. Во меѓувреме, стапките на корпоративни даноци ширум светот стабилно се намалија за 20 години. На пример, Амазон не плати федерални даноци на доход во 2018 година, и покрај тоа што донесе профит од повеќе од 10 милијарди американски долари. Овие бројки започнаа да креваат веѓи кај некои пратеници.

    Претседателот Доналд Трамп и сенаторот Берни Сандерс ја критикуваа даночната стапка на Амазон велејќи дека компанијата има предност во однос на помалите трговци на мало. И тие не се сами во својата критика. Користа на модернизирање на даночниот систем за дигиталната ера расте. Групи како Меѓународниот монетарен фонд, Европската комисија и Организацијата за економска соработка и развој, сите повикаа на нови даночни закони за подобро да се одрази на фактот дека многу компании најголемиот дел од својот бизнис го одвиваат преку Интернет. Овде доаѓа идејата за дигитален данок. Франција годинава излезе со наслови кога донесе 3% дигитален данок на големите технолошки компании како „Фејсбук“, „Амазон“ и „Гугл“. Еве како работи.

    Данокот се однесува на секоја компанија што остварува најмалку 840 милиони долари годишен приход од „дигитални активности“, така што автоматски издвојува избрана група на технолошки гиганти. Овие компании, исто така, треба да остварат 25 милиони евра од околу 28 милиони американски долари од нивните приходи во Франција. Дигиталниот данок е различен од данокот на додадена вредност бидејќи не ги таргетира потрошувачите.

    Наместо тоа, тоа е директно насочено кон компаниите. Дигиталниот данок на Франција конкретно има таргетирано два сектори: Првиот е дигиталниот пазар што дејствува како посредник, ги поврзува клиентите и деловните субјекти, сметаат Амазон. Втората е рекламирање преку Интернет, особено платформи кои користат лични податоци за таргетирање на реклами, на пример Гугл или Фејсбук. Француската влада соопшти дека целта е технолошките компании да го преземат истиот даночен товар како локалната пекарница. Севкупно, се надеваат дека иницијативата ќе собере околу 560 милиони американски долари годишно. Неколку земји како Велика Британија, Италија и Шпанија предлагаат своја верзија на францускиот данок.

    Во домашно ниво, постои популарна поддршка за идејата. Анкетата за деловни активности во Велика Британија минатата година покажа дека повеќе од половина од испитаниците сметаат дека владата треба да воведе нов данок на дигиталната економија, без разлика дали другите земји се на брод или не. Но, повеќе од една третина од ова, би го натерало водењето бизнис во Велика Британија помалку меѓународно конкурентно.

    Некои политичари тврдат дека не е работа на странските влади да им наплаќаат на американските компании. На крајот на краиштата, седиштето на големите технолошки фирми како „Амазон“ или „Епл“ се во САД. Администрацијата на Трамп започна истрага за дигиталниот данок на Франција, велејќи дека „Неправедно ги таргетира американските компании“.

    САД и фирмите како „Амазон“ велат дека претпочитаат глобално решение за плаќање различни даноци во секоја земја. Можеби имаат поента. Некои даночни експерти велат дека дигиталните даноци како Франција или Велика Британија на крајот би можеле да наштетат на деловните активности и на луѓето што се обидуваат да ги заштитат. Една студија покажа дека големите технолошки компании плаќаат само околу 5% од францускиот дигитален данок.

    Остатокот ќе помине на помали бизниси и потрошувачи кои ги користат нивните платформи. Студијата проценува дека, на пример, Амазон може да ја зголеми провизијата што им ја наплаќа на трговците, што пак може да резултира во повисоки цени за купувачите. Во мај, скоро 130 земји и територии се согласија за планот за реновирање на меѓународните даночни правила. Една голема цел е воспоставување минимална даночна стапка за мултинационални компании.

    13,495Следи нè на facebookЛајк

    слично