ПОВЕЌЕ

    Бродови натоварени со ЛНГ со денови чекаат на истовар крај европските пристаништа

    Време зa читање: 4 минути

    Десетици бродови што превезуваат течен природен гас (LNG) кои кружат покрај бреговите на Шпанија, не можејќи да обезбедат слотови за истовар, ги натераа  мрежните оператори да предупредат дека ограничените капацитети можат да предизвикаат застој во истовар на течниот гас наменет за Европа.

    Европа се соочува со проблеми за снабдување со енергија бидејќи Русија постепено го намалува протокот на гас откако Западот воведе санкции како одговор на руската инвазија на Украина кон крајот на февруари. Регионот мораше да најде алтернативни залихи, вклучително и ЛНГ, но пристигнувањето на повеќе товари на суперладеното гориво покажа дека постои недостиг на капацитет за „регасификација“ на Европа, бидејќи постројките што го претвораат горивото донесено по морски пат назад во гас работат на максимум капацитет. Ако наскоро не се расчисти заостатокот, тие бродови може да почнат да бараат алтернативни пристаништа надвор од Европа за да го симнат својот товар.

    Има повеќе од 35 пловни објекти натоварени со ЛНГ кои пловат покрај Шпанија и околу Медитеранот, при што најмалку осум бродови се закотвени само покрај заливот Кадиз, изјавија за Ројтерс трговци, аналитичари и извори на терминалите за ЛНГ, запознаени со ситуацијата. Шпанија нуди само шест слотови на своите терминали за регасификација за товар оваа недела, рече извор од индустријата, што е помалку од една петтина од бројот на бродови кои чекаат на ред кај нејзините брегови. Земјата има вкупно шест терминали.

    Во изјавата објавена доцна во понеделникот и насловена „декларација за исклучителна оперативна ситуација“, шпанскиот национален оператор за гасна мрежа Енагас рече дека можеби ќе мора да одбие истовар на ЛНГ поради прекумерен капацитет на своите терминали. Се додава дека високите нивоа на окупација во постројките за регасификација во земјата се очекува да останат најмалку до првата недела од ноември.

    Исто така, има бродови со ЛНГ закотвени во близина на други европски земји, што може да значи дека чекаат уште десетици, рече еден извор со познавање на ситуацијата.

    „Нивото на пловечко складирање во транспортот на ЛНГ во моментов е на највисоко ниво, со нешто повеќе од 2,5 милиони тони врзани во пловечки складишта“, рече Ојстеин Калеклев, главен извршен директор на бродосопственикот FLEX LNG Management.

    Недостигот од постројки за регасификација или цевководи што ги поврзуваат земјите што ги имаат тие капацитети со другите европски пазари, значи дека пловечкиот ЛНГ не може да се користи. „Видовме голем број товари кои чекаат на морето во јужна Шпанија или кружат во Мед, како и некои товари кои чекаат покрај Британија“, рече Алекс Фроли, аналитичар за LNG во фирмата за разузнавање податоци ICIS.

    Тесните грла во снабдувањето се надополнети со помала индустриска побарувачка, бидејќи економијата на Европа забавува, како и помалата домашна потрошувачка од очекуваната во Шпанија поради несезонското топло време. Фроли од ICIS вели дека друга причина за метежот е тоа што се очекува цените да се зголемат како што се приближува зимата и се зголемува побарувачката за греење, така што некои бродови чекаат да ги продадат своите товари по повисока цена што може да ги надомести дополнителните трошоци за испорака направени со одложениот истовар.

    Цената на товарот ЛНГ кој треба да биде испорачан кон крајот на ноември или почетокот на декември е околу 2 долари/mmBtu повисока од сегашните цени. „Оваа стратегија делумно функционира затоа што некои компании имаат флексибилност во нивните транспортни портфолија поради прекини како што е затворањето на американската фабрика во Фрипорт“, рече Фроли, алудирајќи на вториот по големина американски извозник на ЛНГ кој ги прекина операциите во јуни по експлозија и пожар.

    „Ако се произведуваа повеќе залихи на ЛНГ, компаниите можеби немаше да можат да ги остават своите бродови да чекаат толку долго“, рече тој.

    Претходно во понеделникот, Кина ја запре продажбата на ЛНГ на странски купувачи за да обезбеди сопствено снабдување, за што играчите на пазарот велат дека може да поттикне повеќе бродови да се упатат кон Азија.

    Шпанија има најголем капацитет за регасификација во Европската Унија, со 33% од вкупниот LNG и 44% од капацитетот за складирање на LNG.

    Оваа недела, лидерите на Франција, Германија, Шпанија и Португалија треба да се сретнат за да се обидат да постигнат договор за гасоводот MidCat кој би можел да носи шпански гас – а во иднина и водород – до централна Европа.

    MidCat ќе создаде трета гасна врска меѓу Франција и Шпанија, за која нејзините главни поддржувачи, Мадрид, Лисабон и неодамна Берлин, велат дека ќе и помогне на Европа да ја намали зависноста од рускиот гас.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично