ПОВЕЌЕ

    Амазон би можел да биде казнет со 10% од глобалните приходи

    Време зa читање: 4 минути

    Ковид-19 не се одрази лошо на Амазон, за разлика од многу други фирми. Цената на акциите всушност се зголемија од март, достигнувајќи рекордно високо ниво минатата недела. Излезе дека воопшто не е лоша идеја да се има малопродажна мрежа преку интернет кога ќе се затворат сите продавници. Но, ширум светот, владите се прашуваат дали технолошкиот гигант е премногу голем. Дали неправилно ја користи својата доминантна позиција?

    ЕУ сега е решен да му наплати на Амазон за анти-конкурентно однесување. Ова може да чини многу пари на Амазон и може да го промени искуството за купување што им го нуди на клиентите. Основите за загриженоста на ЕУ е двојната улога на Амазон. Критиката е дека Амазон е, и играч и судија.

    Маргарета Вестагер е извршител на конкуренцијата на ЕУ. Говорејќи на BBC минатата година, извршителот на ЕУ за конкуренција, Маргарет Вестагер рече: „Никогаш не прифаќаме во еден фудбалски натпревар една екипа да биде исто така и судија.“

    Голем дел од загриженоста на ЕУ се смета дека се фокусира на податоците до коишто пристапува Амазон и како ги користи. Може да види чувствителни комерцијални информации за производи од трети страни, како волумен и цена. Големото прашање е, дали компанијата ги користи тие податоци за да им даде на сопствените производи на Амазон неправедна предност. На пример, Вол Стрит Џурнал објави дека Амазон пристапувал до податоци на продавачи од трети страни за за да развива свои производи.

    Со други зборови, Амазон разбира што е тоа што се продава најдобро на својата платформа, и тогаш може едноставно да го реплицира она што го продава најдобро.

    Постојат и други обвинувања. Ако купите производ на Амазон, ќе добиете и други слични производи што ќе ви ги предложи во нов прозорец наречен „Кутија за купување“. Ако сте во деловна активност на продажба на производи, имањето на вашиот производ на „Кутија за купување“ на Amazon е, благо речено, добра работа. Но, дали Амазон неправедно промовира свои производи на штета на трети страни? ЕУ е загрижен. Зошто Амазон знае толку многу за вас.

    Општата одбрана е дека има многу компании кои делуваат како дуќан и добавувач. На пример, „Теско“ и „Саинсбери“ продаваат свои обележани производи во нивните продавници.

    Во Велика Британија, супермаркетите како „Теско“ продаваат свои брендови во своите продавници заедно со другите.
    Тие исто така тврдат дека, производите со приватна етикета се добри за клиентите и нудат поголем избор. Амазон за BBC изјави: „Ние строго им забрануваме на нашите вработени да користат не-јавни, специфични податоци за продавачот, за да утврдат кои производи од приватна етикета да ги лансираат.“

    Компанијата, исто така, посочи дека веќе објавува податоци за тоа колку добро некои производи се продаваат преку Интернет.
    Критичарите на Амазон веруваат дека ова е момент што ќе ги постави границите на она што е легално прифатливо на местото на интернет.

    Но, сè уште не е целосно јасно, дури и ако Амазон треба да биде казнет, како тоа ќе влијае на деловниот режим на Амазон или поопшто за купување преку Интернет.

    Аугустин Рена, од Европската организација за потрошувачи, изјави за BBC: „Прашањето е повеќе, на долг рок, доколку на Амазон им беше дозволено да продолжат со овие практики, консолидирајќи ја нивната позиција на пазарот, ќе може да го ограничат изборот и да ги зголемат цените.“

    Комисијата на ЕУ е строга, во моментов само ќе каже дека истрагата е „во тек“. Во теорија, Амазон би можел да биде казнет со 10% од глобалните приходи доколку биде прогласен за виновен за кршење на законот за конкуренција, односно околу 19 милијарди долари.

    Дури и за Амазон тоа би било голема сума. Но, не очекувајте тоа да се случи преку ноќ. Малку е веројатно дека ќе донесеме одлука до следната година најрано. И, дури и ако Амазон е казнет, тој ќе ​​може да поднесе жалба.

    13,495Следи нè на facebookЛајк

    слично