Секој кој бил во Италија – или сретнал Италијанец – ќе знае колку е строга земјата со нивните традиции за храна.
Но, производителите на џелато во Милано сега се потпираат на многу модерна технологија за да го направат замрзнатото слатко задоволство.
Иако сè уште користат традиционални методи, италијанските производители на џелато се потпираат на ChatGPT и други алатки за вештачка интелигенција за да дојдат до иновативни нови рецепти.
Џанфранко Сампо (63), е основач на Terra gelateria во Милано и е еден од водечките производители на џелато во Италија.
Неодамна го лансираше „AI Terra“ – наплаќа 30 евра за килограм.
Откако постави 87 рецепти на ChatGPT, софтверот му даде на Сампо список со предложени нови рецепти.
-Се започна од фактот што три години по ред Гамберо Росо ни ги доделува трите шишарки и тоа секој пат не стимулира да претставиме нов вкус во Сигеп Римини. Секогаш се трудиме да донесеме нешто иновативно: во 2024 година проучувавме уште поинаков рецепт и затоа, наместо да се фокусираме на оригиналноста на состојките, се одлучивме за алтернативен пат. Заедно со мојот производител на сладолед имавме интуиција да дозволиме вештачката интелигенција да ни помогне: вклучивме некои од моите ИТ пријатели кои ме советуваа да го користам професионалниот ChatGPT. Ги наполнивме нашите 87 вкусови и го опишавме стилот на кремастиот сладолед, со разновидност на овошје (варено, џем, свежо пржено со вино и шеќер) и крцкава компонента“. Нашата идеја за вештачка интелигенција е онаа која ни овозможува да ги прошириме можностите за наоѓање нови креации. Тогаш очигледно ние сме тие кои постапуваме по финалниот рецепт кој секогаш тргнува од основните состојки без основи за да се добие резултат кој не е премногу сладок (нашите сладоледи се само 14% засладени) – вели Џанфранко Сампо.
Како што вели тој во едно интервју, вештачката интелигенција им помага во комбинирањето на вкусовите, што понекогаш бега од фантазијата и да се забрза изборот на комбинација.
-Луѓето сакаат да дојдат и да го пробаат џелато AI Terra. Се разбира, тука е и ефектот на љубопитност поврзан токму со употребата на вештачка интелигенција – вели Сампо.
Тој објаснува дека во просек, им требало неколку месеци за да создадеме вкус, помеѓу различни тестови и внатрешни дегустации или преку некои надворешни клиенти.
На прашањето од интервјуто кои се редностите од користењето на вештачката интелигенција? Тој истакнува дека најважниот фактор е поддршката за да се има поширока визија за најновите трендови и кои се потенцијалните состојки за мешање, а тоа е поддршка за креативноста и забрзување на истиот процес.