Минатата недела возилото на фабриката Тесла, Model Y, ја помина Toyota Corolla како најпродаван автомобил во светот, според The Driven, австралиски блог за автомобили. Цитирајќи податоци од JATO Dynamics, блогот вели дека во Q1, Model Y продаде 267.200 возила, надминувајќи ја продажбата на Toyota Corolla од 256.400.
„Кога се споредува со возилата ICE, Tesla Model Y е најпродаваниот медиум SUV со над 60.000 долари, во земјата со голема разлика“, пишува The Driven. „Со 5.264 продажби, тој далеку го надминува следниот најпродаван медиум SUV, кој е Audi !5 со 1.618 продажби.
Иако ова е пресвртница за Tesla, победата на Model Y не е особено изненадувачка. Тесла не дава точен преглед на продажбата, но објави дека над 400.000 возила Model Y и Model 3 биле испорачани на клиентите во првиот квартал од 2023 година. Развојот на електрични возила од конкурентните производители на автомобили, исто така, останува бавен, овозможувајќи му на Tesla да продолжи да доминира на пазарот на ЕВ. И Tesla често ја намалуваше цената на поголемиот дел од својата постава во последните неколку години, вклучувајќи го и Model Y, што можеби придонесе за зголемување на продажбата.
Поминувањето на Model Y на Corolla е особено забележливо поради разликата во цената, објави The Verge, истакнувајќи дека Model Y за 2023 година започнува од 47.490 долари, додека Toyota започнува од 21.550 долари.
Тие забележаа дека Маск предвидел продажба „на ниво од 500 илјади до 1 милион единици годишно“ за Model Y што датира од 2016 година. Во 2021 година, Маск додаде: „Сметаме дека Model Y ќе биде најпродаваниот автомобил или возило од кој било вид во светот. Веројатно следната година. Не сум 100 отсто сигурен следната година, но мислам дека е сосема веројатно…поверојатно е дека Model Y од 2022 година е најпродаваниот автомобил или камион… во светот“.
Не ја постигна таа цел, но се најде на третото место во севкупното глобално рангирање за 2022 година, пробивајќи се на шестото место на американската листа на топ 10 најпродавани автомобили, и покрај жестоката конкуренција од камиони и теренци со целосна големина. Минатата година, исто така, стана најпродавано возило и во Европа и во Калифорнија и четврто најпродавано во Кина, откако скокна за 15 места од претходната година. И тоа е и покрај мерките на Кина против сопственоста на Tesla и различните отповикувања поради загриженоста за безбедноста.
Сепак, треба да се нагласи дека, иако Tesla EV е моментално најпродаваното возило во светот, компанијата не е најголемиот светски производител на автомобили во целина. Фолксваген, Тојота, Џенерал Моторс и Форд, сите пријавуваат повисоки приходи и продажба на единици во споредба. А според Car Logos, Tesla не се ни рангира во првите 10 најголеми светски производители на автомобили, прикрадувајќи се на 19-то место за 2022 година.
Три месеци откако администрацијата на Бајден објави дека Tesla, Inc. ќе ја направи својата мрежа Supercharger достапна за електрични возила што не се на Tesla, Ford Motor Co. постигна договор со Tesla, дозволувајќи им на клиентите на Ford за EV да користат приближно 12.000 станици за Supercharger низ Северна Америка.
„Ова е одлична вест за нашите клиенти кои ќе имаат невиден пристап до најголемата мрежа на брзи полначи во САД и Канада со 12.000+ Tesla Superchargers плус 10.000+ брзи полначи веќе во BlueOval Charge Network“, рече Џим Фарли, претседател на Форд и извршен директор.
Фарли продолжи: „Широко распространетиот пристап до брзо полнење е апсолутно витален за нашиот раст како бренд на ЕВ, а овој пробивен договор доаѓа додека го зголемуваме производството на нашите популарни Mustang Mach-E и F-150 Lightning и се подготвуваме да лансираме серија на електрани од следната генерација почнувајќи од 2025 година“.
Почнувајќи од 2024 година, клиентите на Mustang Mach-E, F-150 Lightning и E-Transit ќе можат да користат Superchargers преку адаптер и софтверска интеграција и активирање на плаќање преку FordPass или Ford Pro Intelligence.