ПОВЕЌЕ

    Боинг уфрли 450 милиони долари во проектот за електрично воздушно такси, се најавува и беспилотен мини-авион

    Време зa читање: 3 минути

    Wisk Aero, стартапот за електрично воздушно такси, доби 450 милиони долари од компанијата Boeing во новиот круг на финансирање за кој тврди дека ќе ја направи „една од најдобро финансираните компании за напредна воздушна мобилност во светот“.

    Во својата објава,  компанијата Wisk го истакнува фактот дека тој е „лидер на ААМ поддржан од приватни инвеститори“, како контраст на слични стартапи кои се појавија во јавноста во последниве месеци со спојување со компании за стекнување специјални намени, исто така познати како SPACs или „ бланко чек“ фирми. Wisk Aero е формиран во 2019 година како заедничко вложување помеѓу Боинг и Кити Хок, компанија за летечки такси финансирана од ко-основачот на Google, Лери Пејџ.

    Од Wisk велат дека ќе ги искористат новите средства за забрзан раст, додавајќи нови вработени на сегашната работна сила од околу 350 луѓе и започнувајќи производствен процес за кој вели дека ќе резултира со целосен, комерцијално оперативен бизнис со воздушно такси во рамките на следните пет години. Штом тоа се случи, компанијата предвидува дека ќе спроведува 14 милиони летови годишно на околу 20 големи пазари низ светот.

    14 МИЛИОНИ ЛЕТОВИ ГОДИШНО

    Се разбира, сето ова зависи од тоа што американската Федерална управа за воздухопловство и другите владини регулатори ќе му дадат одобрение на Виск за легален превоз на патници. Досега, FAA нема овластено ниту еден електричен вертикален авион за полетување и слетување (eVTOL) за комерцијална работа. Експертите велат дека може да потрае минимум пет години – и веројатно подолго – за регулаторите да потврдат дека овие нови типови на авиони се доволно безбедни за патниците.

    Електричните воздушни такси, понекогаш погрешно идентификувани како „летечки автомобили“, во суштина се мали хеликоптери без бучни, загадувачки гасни мотори. Во последниве години се појавија голем број стартапи со прототип на авиони кои се на електричен погон, способни да пренесат неколку патници и наменети за кратки летови во град или регионално. Аналитичарите предвидуваат дека пазарот на летечки такси може да порасне до 150 милијарди долари приход до 2035 година.

    За Wisk недостатокот на одобрение од регулаторните тела не се пречка за неговите деловни зделки. Покрај најновото објавување за основање, компанијата минатата година склучи договор со компанијата за хеликоптерски туризам, претворена во урбана мобилност, Blade, за поседување и управување со флота од 30 авиони на својата мрежа. Виск, исто така, има потпишан договор со владата на Нов Зеланд за спроведување на проба за летечки такси со користење на својот целосно електричен, самолетачки авион Cora.

    Неговата цел е Кора еден ден да обезбеди летечка такси услуга која наводно може да се повика со апликација. Планот е возилото да нема пилот во него; наместо тоа, ќе се лета главно со автопилот системи, со надзор од човечки пилот сместен од далечина.

    Минатата година, Виск ја обвини конкурентската компанија eVTOL Archer дека украла десетици нејзини дизајнерски тајни, што предизвика тужба и последователна федерална истрага за наводите.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично