Компанијата МЕТА заработува околу 10% од своите приходи од рекламирање на отворени измами и забранети производи, објави Ројтерс. Имено, според интерните документи на Мета кои Ројтерс ги имал на увид, компанијата предвидела дека 10% од нејзините приходи во 2024 година, или околу 16 милијарди долари, да дојдат од рекламирање на измамнички шеми и забранети производи.
Архива на документи која новинарите ја добиле покажала дека најмалку три години, компанијата на Марк Закерберг не можела (и не се потрудила многу) да ја спречи лавината од рекламирање што ги изложила милијарди корисници на Фејсбук, Инстаграм и Ватсап на измамнички шеми за е-трговија, лажни инвестиции, нелегални веб-страници за онлајн казина и продажба на забранети медицински производи.
Еден документ од декември 2024 година забележува дека во просек, компанијата им прикажува на корисниците на своите платформи приближно 15 милијарди реклами со „висок ризик“ секој ден – односно оние што имаат јасни знаци на измама.
Друг документ од крајот на 2024 година вели дека Мета заработува околу 7 милијарди долари годишен приход од измамнички реклами. Но, документите покажуваат дека компанијата ги блокира сомнителните огласувачи само ако нејзините автоматизирани системи предвидат 95% веројатност за измама.
„Ако компанијата е помалку сигурна во врска со измамата, но сепак го смета огласувачот за веројатен измамник, Мета наплаќа повисоки цени за рекламирање како казна. Идејата е да се обесхрабрат сомнителните огласувачи да поставуваат реклами“, се наведува во статијата.
Документите, исто така, укажуваат дека корисниците кои кликнуваат на лажни реклами веројатно ќе ги гледаат почесто поради системот за персонализација на рекламите на Мета, кој се обидува да прикажува реклами врз основа на интересите на корисникот.
Во исто време, во својата изјава за ова прашање, портпаролот на Мета, Енди Стоун, истакна дека во текот на изминатите 18 месеци, компанијата го намалила бројот на пријави на корисници за лажно рекламирање ширум светот за 58%.
„Досега во 2025 година, отстранивме над 134 милиони парчиња лажна рекламна содржина“, додаде Стоун.
Сепак, документите укажуваат дека производите на Мета станале главен столб на глобалната економија на измами. На пример, презентацијата на безбедносниот персонал на компанијата во мај 2025 година процени дека платформите на Мета биле вклучени во една третина од сите успешни измами во Соединетите Американски Држави.
Мета, исто така, призна во други интерни документи дека некои од нејзините главни конкуренти подобро ја вршат работата во откривањето измами на своите платформи.
Во документите се наведува дека Мета планира да се обиде да го намали уделот на приходите на Фејсбук и Инстаграм генерирани од измамничко рекламирање, но во спротивно компанијата наводно е подготвена да плати казна до една милијарда долари.
„Но, овие казни ќе бидат многу помали од приходите на Мета од измамничко рекламирање, се вели во посебен документ од ноември 2024 година. На секои шест месеци, Мета заработува 3,5 милијарди долари само од делот од измамничкото рекламирање што „претставува поголем правен ризик“, забележува публикацијата.
Наместо тоа, пишува Ројтерс, доброволно да се согласи на попрецизен и потемелен скрининг на огласувачите, менаџментот на Мета одлучи да дејствува „според ситуацијата“ – само како одговор на идните регулаторни мерки од страна на државата.
Претходно беше објавено дека Мета ќе лансира предупредувања за измама во WhatsApp и Messenger и ќе ги зајакне филтрите за сомнителни сметки.
Мета неодамна беше обвинета за поставување 2.400 порнографски филмови за обука на вештачка интелигенција. Компанијата го негира ова.
Аналитика








