ПОВЕЌЕ

    ЗА ПРВПАТ ГОДИНАВА ВО ЕУ над 50% од регистрациите се електрични автомобили

    Време зa читање: 4 минути

    Европската унија беше сведок на значителен пораст во регистрациите на нови автомобили во ноември, особено на електричните автомобили, покажувајќи ја зголемената предност за одржливи опции за мобилност низ целиот регион. Според неодамнешните податоци објавени од страна на Европската асоцијација на производители на автомобили (ACEA), електричните возила претставуваа повеќе од половина од регистрациите на нови автомобили во 2023 година.

    Овој пораст сигнализира ветувачки тренд кон електричните возила како остварлива алтернатива на автомобилскиот пазар.

    ПОДЕМОТ НА ЕЛЕКТРИЧНИТЕ ВОЗИЛА

    Во ноември, регистрациите на нови автомобили на електрични возила со батерии се зголемија за 16,4%, достигнувајќи импресивни вкупно 144.378 единици.

    Растот беше повеќеслоен, при што неколку пазари значително придонесоа за овој пораст. Имено, Белгија се појави како истакнат изведувач, со импресивен пораст од 150,2% и зацврстувајќи ја својата позиција како петти по големина пазар за електрични автомобили со батерии по волумен.

    Сепак, за разлика од нив, Германија доживеа назадување со пад од 22,5% во продажбата на електрични автомобили со батерии, што означува аномалија во инаку нагорната траекторија.

    И покрај падот на Германија, кумулативните бројки за годината даваат ветувачка слика, одразувајќи извонредно зголемување од 48,2% во продажбата на електрични автомобили на батерии во споредба со претходната година.

    Овој наплив го поттикна обемот од годината до датумот на скоро 1,4 милиони единици, заземајќи забележителен удел од 14,2% на пазарот на автомобили во ЕУ во овој период.

    Ноември, исто така, забележа пораст на нови регистрации на хибридно-електрични автомобили за 28,7%, примарно поттикнат од силниот раст во Германија (+38,4%), Франција (+35,8%) и Италија (+30,2%), трите најголеми пазари за овие возила.

    Заклучно со ноември, кумулативните бројки за хибридно-електричните автомобили надминаа 2,5 милиони продадени единици, што претставува повеќе од една четвртина од уделот на пазарот во ЕУ.

    Сепак, во услови на севкупен раст на електричните возила, plug-in хибридните електрични автомобили доживеаа неуспех во ноември.

    Продажбата се намали за 22,1% на 72.002 единици, обележана со значителен пад во Германија (-59,3%), најголемиот пазар за овој извор на енергија.

    И покрај забележителните зголемувања во Белгија (+43,8%) и Франција (+17,8%), тие не можеа да го надоместат падот во Германија, што доведе до пад на пазарниот удел од 11,1% минатата година на 8,1% во ноември оваа година.

    Овие бројки го истакнуваат нијансираниот пејзаж на усвојувањето на електрични возила во ЕУ, прикажувајќи ги различните трендови кај различните типови електрични автомобили.

    Додека електричните автомобили со батерии продолжуваат да напредуваат на повеќето пазари, приклучните хибриди се соочија со предизвици, пред се под влијание на падот на германскиот пазар.

    Сепак, севкупниот моментум во продажбата на електрични возила слика охрабрувачка траекторија кон поодржлив автомобилски пејзаж во регионот.

    СЕ БАРААТ И БЕНЗИНЦИ, ДИЗЕЛОТ НЕПОПУЛАРЕН

    Продажбата на бензински автомобили расте како што опаѓа дизелот
    И покрај напредокот постигнат во усвојувањето на ЕВ, автомобилскиот сектор на ЕУ беше сведок на забележителни промени во продажбата на автомобили на бензин и дизел во текот на ноември 2023 година, што сигнализираше интригантни промени во динамиката на пазарот.

    Во услови на континуиран пад на пазарниот удел, сегментот на бензински автомобили од регистрациите на нови автомобили изненадувачки се зголеми за 4,2%, и покрај тоа што претходниот месец се држеше на 32,7%.

    Овој раст беше поттикнат од значителните скокови на продажбата на клучните пазари како Италија, кои се зголемија за 20,2%, и Германија, која забележа забележителен пораст од 12,5%.

    Кумулативниот обем на продажба достигна значителни 3,5 милиони единици, означувајќи импресивно зголемување од 11,1% и заземајќи 35,7% удел на пазарот во текот на единаесет месеци.

    Сепак, за разлика од нив, пазарот на дизел автомобили во ЕУ ја задржа својата надолна траекторија, намалувајќи се за 10,3% во ноември.

    Овој пад беше широко распространет на повеќето пазари во блокот, особено влијаејќи на четирите најголеми: Франција (-28,3%), Шпанија (-22,8%), Италија (-7,4%) и Германија (-1%).

    И покрај овој сеопфатен пад, одредени пазари во Централна и Источна Европа, како што е Полска, забележаа раст на продажбата на автомобили со дизел, покажувајќи пораст од 13,8%. Пазарниот удел за дизел автомобили во ноември беше 12,2%, што е намалување од 14,5% во истиот месец претходната година.

    14,794Следи нè на facebookЛајк

    слично